Pagina 2 van 2

Re: Einde voor RCZ

Geplaatst: ma 31 aug 2015, 20:12
door Octa+
Oei... De 508 niet goed genoeg... Snif [emoji29]!

Maar begrijp wel wat je bedoelt hoor [emoji6]

Re: Einde voor RCZ

Geplaatst: ma 31 aug 2015, 21:01
door grislion66
Heb niet gezegd, dat ze niet goed of niet mooi zijn.
Integendeel, vind de 508 ph2 erg mooi, zijn alleen 13 in een
dozijn.

Van de 406 coupe zijn er zo'n 105.000 gemaakt, van de RCZ
zo'n 60.000 en van de 407 coupe weet ik niet maar schat nog
minder dan de RCZ.
Van de 607 volgens mij ook maar zo'n 150.000 stuks.
Hoeveel 208 - 308 en 508 zijn er inmiddels al niet gemaakt?

Re: Einde voor RCZ

Geplaatst: ma 31 aug 2015, 22:16
door jurgen_s
ik klaag niet over mijn 607 :mrgreen:

hoe minder ge die ziet rijden hoe blijer ik word :Y :lol:

Re: Einde voor RCZ

Geplaatst: ma 31 aug 2015, 22:21
door grislion66
jurgen_s schreef:ik klaag niet over mijn 607 :mrgreen:

hoe minder ge die ziet rijden hoe blijer ik word :Y :lol:
Absoluut, één van de mooiste Peugeot's ooit gemaakt!
Tijdloos. elegant en een grande voiture!

Re: Einde voor RCZ

Geplaatst: di 01 sep 2015, 08:38
door peugeot-gek
Als er van een model veel gemaakt worden is omdat dit model dan veel succes heeft en dit zorgt voor het voortbestaan van het merk Peugeot.

Kijk naar de Peugeot 205 5.3miljoen zijn er van gemaakt en van de Peugeot 306 zijn er 2.8 miljoen stuks gemaakt dus echt niet weinig volgens mij.

De RCZ is een hele mooie wagen maar is/was niet voor iedereen weggelegd zoals mensen met een gezin.
De Peugeot 607 is/was een erg ongewaardeerde wagen die in mijn ogen heel mooi is en veel luxe bied tov sommige duitse modellen.
De Peugeot 406 was ook een succes verhaal voor het merk.

Dus voor mij is iedere Peugeot in het straatbeeld uniek ook lopen van een bepaalde uitvoering veel van.

Grt

Re: Einde voor RCZ

Geplaatst: di 01 sep 2015, 09:37
door Joske
T is idd heel spijtig, maar wel begrijpelijk.
De RCZ was een imagobuilder die (met alle respect) na de 207 en de eerste 308 wel nodig was. En dat er een beperkt aantal gemaakt ging worden was al van dag 1 duidelijk. Er is toen met Magna Steyr een produktie-aantal afgesproken.

Een merk heeft af en toe zo een model nodig. Uiteindelijk is de verkoop van een 208 of 308 vele malen belangrijker, dat zijn modellen waar geld mee verdiend moet worden. Of ze met een RCZ veel geld verdiend hebben weet ik niet. En met de R al helemaal niet volgens mij. Hebben ze daardoor meer 'gewone' auto's verkocht. Waarschijnlijk wel.
Dat is met racen t zelfde verhaal. Racen op zondag, en maandag willen mensen die auto die ze daar op t circuit gezien hebben.

Re: Einde voor RCZ

Geplaatst: di 01 sep 2015, 12:14
door Darl'mat
Joske schreef: Dat is met racen t zelfde verhaal. Racen op zondag, en maandag willen mensen die auto die ze daar op t circuit gezien hebben.
Quote van Henry Ford, race on sunday, sell on monday.

Re: Einde voor RCZ

Geplaatst: di 01 sep 2015, 16:08
door grislion66
Daarom was mijn eerste auto ook een Ford :mrgreen:
Ford Capri 3.0S V6 (met een zeer bescheiden 138pk :N )