advertentie Van Wijk reclame

Lichten blijven branden?

Moderator: P-unit

Plaats reactie
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Lichten blijven branden?

Bericht door salle37 »

Beste rcz-rijders heeft iemand van jullie dit probleem ooit eens gehad?
Ben deze nacht thuis gekomen en mijn rcz gesloten en naar binnen gegaan ,maar nu ik deze avond iets in de rcz ging halen ging mijn rcz niet open en heb ik startkabels aangesloten en gaat hij terug.Maar mijn buurman die later thuis kwam zei mij dat mijn lampen deze nacht nog zeer flauw branden en toch was de rcz afgesloten!!!!Hoe kan dat,afsluiten en de lichten blijven branden?????
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Lichten blijven branden?

Bericht door PUG(z)OT »

is daarom geen specifiek RCZ probleem. De relais/zekeringkast (PSF1)in de motorruimte zal wel stuk zijn, heb het ooit nog al eens meegemaakt. De BSI binnen stuurt deze kast, maar na een half uur schakelt deze zich uit (eco modus) als de relais in u PSF1 (of ook wel BM34 genoemd) blijft plakken blijven u lichten in dit geval branden tot de batterij leeg is...

Alé ik vermoed dat dit het probleem zou kunnen zijn he, loop nu niet naar uw garage om te zeggen wat ze moeten doen :mrgreen:
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Lichten blijven branden?

Bericht door salle37 »

Bedankt voor het snelle antwoord :Y :mrgreen:
Ik heb de rcz gisteren afgesloten na het opladen batterij en deze morgend was alles ok.Blijft deze relais(PSF1) dan sporadisch hangen of is het beter van dat stuk te laten vervangen?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Lichten blijven branden?

Bericht door PUG(z)OT »

het is elektronica, dus dat kan 2 weken goed gaan en dan op een dag weer nietmeer en dan weer een maand wel... hersteld zal het probleem in ieder geval niet zijn ;)
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Lichten blijven branden?

Bericht door salle37 »

Vorige week naar Midas met de rcz nadat mijn venster halverwege bleef hangen en niet omhoog en omlaag ging enz.... en dat hij verkeerde versnelling stand voor ecorijden aangaf.Ze hebben de rcz aan de laptop gehangen en een foutmelding gevonden en deze gewist en alles gaat nu terug prima.
En dit koste mij 10 euro en ik mog dadelijk langsgaan,wat je van de peugeotgarage niet kon zeggen 2dagen wachten en een veel hogere factuur!!!!
Gertjan
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 22:11
Locatie: Roeselare

Re: Lichten blijven branden?

Bericht door Gertjan »

tjah, met storingen wissen los je niks op ...
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Lichten blijven branden?

Bericht door salle37 »

Toch raar dat de rcz sinds toen terug heel normaal functioneerd?????????
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Lichten blijven branden?

Bericht door PUG(z)OT »

hmja midas... t is dus gewoon afwachten tot hij terug zal haperen ;)
salle37
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 dec 2011, 19:22
Locatie: Sint-truiden

Re: Lichten blijven branden?

Bericht door salle37 »

PUG(z)OT schreef:hmja midas... t is dus gewoon afwachten tot hij terug zal haperen ;)
Tja ga het in het oog houden maar zoals ik al zei na één week doet hij heel normaal,maar de mannen van midas zeiden ook dat de relais eventueel terug zou kunnen blijven hangen en dat ze deze dan kunnen vervangen daar ze de foutmelding hebben opgeslagen die ze gewist hebben.
Het was een goede en snelle service wat peugeot mij op dit ogenblik niet kon geven en het prijskaartje 10euro daar lacht peugeot mee als ze een uitlezing van de rcz moeten doen :Y :Y :Y
Plaats reactie

Terug naar “RCZ”