advertentie C&C reclame

2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Vorige week getest aan 120 km/u, ABS aan en nope niks geen 4 pinkers. Staat misschien ergens in software uitgeschakeld?
En ja, bij dit weer beter niet gaan proberen!
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Darl'mat »

jurgen_s schreef:noodstop moet ge testen boven 80km/h :mrgreen:
maar met dit weer, misschien toch even wachten :X
:^ :-D

Heb hem test gereden en was toch aangenaam verrast, zoals u zei:
Wegligging, comfortabel en sportief, moeilijk te combineren maar toch gelukt door de ontwerpers.
Motor, van hetzelfde, geschikt voor moeder de vrouw en voor Track-days, gewoon super.
Dat kleine stuur? Ik merk geen verschil telkens ik overstap van 3008 naar 406 coupe.

Plaatsaanbod voor achter inzittenden is voor mij net iets te min.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door jurgen_s »

Johan D B schreef:Vorige week getest aan 120 km/u, ABS aan en nope niks geen 4 pinkers. Staat misschien ergens in software uitgeschakeld?
En ja, bij dit weer beter niet gaan proberen!
hoe hebt ge de noodstop uitgevoerd? Ge moet in één bruuske beweging van een ingedrukt gaspedaal naar de rem gaan. Ge krijgt dan ook nog noodremassistentie erbij. Maar door eerst rustig gas te lossen en dan de rem stevig te gaan indrukken wordt niet beschouwd als een noodstop. Er moet wel degelijk een heel kort tijdsverschil zitten tussen het loskomen van het gaspedaal en het indrukken van het rempedaal.
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Jurgen, zoals ik al zei ik test zoiets altijd op mijn wagens. Tot nu toe geen enkel probleem gehad om pinkers bij noodstop in werking te krijgen. En het waren steeds voertuigen uit de PSA-stal C5/ Ds3/ DS5 enz..., om zo’n zaken in de software te integreren gebruiken ze bouwstenen die veelal hetzelfde zijn. Met andere woorden ze gaan meestal de software simpelweg copy/paste doen van het ene model op het andere, wat niet wil zeggen dat er geen kleine verschillen kunnen opzitten.
Normaal gaan voor zover ik weet de 4 pinkers aan vanaf een bepaalde vertraging in m/s/s of bij activering van het ABS. Ik ben werkzaam bij een fabrikant van ABS/ESP systemen en zover ik weet word deze informatie vanuit het ECU van je ABS/ESP verzonden naar je boordsystemen. Vroeger via een aparte uitgang dacht ik maar nu zal dit wel via CAN-bus gaan veronderstel ik.
Toch zal ik het nog eens testen zoals jij het beschreef met een zo kort mogelijke tijd , tussen gas los en volop in de remmen, dan zijn we zeker over al dan niet werken ervan.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door jurgen_s »

die korte reactietijd is nodig om het BAS (brake assist system) in werking te doen treden. Die gaat dan 100% remdruk geven ongeacht hoe diep gij de pedaal induwt. Met die actie gaan ook de 4 pinkers in werking treden.
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Klopt, je bent blijkbaar ook goed op de hoogte. Mijn technische kennis gaat heus ook wel zover hoor ;) . Zoals ik al zei, ik test het eerstdaags nog is uit en dan laat ik het hier wel weten.
Laatst gewijzigd door Johan D B op do 14 dec 2017, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door jurgen_s »

ik lok de BAS vaak uit om ne pipo aan de rotonde eruit te remmen :lol:
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Jones »

De 4 pinkers werken idd.
Op het circuit zijn deze bij mij al enkere keren opgesprongen.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Joske »

jurgen_s schreef:ik lok de BAS vaak uit om ne pipo aan de rotonde eruit te remmen [emoji38]
Ahhh, Da leren ze in school tegenwoordig. :+
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door jurgen_s »

die kunnen dat niet :N
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

jurgen_s schreef:ik lok de BAS vaak uit om ne pipo aan de rotonde eruit te remmen :lol:
Gij zen hooligan :mrgreen:
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door pugalicious »

En Johan, ondertussen ( tussen de sneeuw van vorige week en de ijsvorming deze morgen ) al de weg onveilig gemaakt door volledig nodeloos in noodrem te gaan? ;) :lol:
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Nee, ik heb geen anker meer uitgeworpen :+ , maar wees gerust hoor veiligheid is hoogste prioriteit!
Maar ik zag op YouTube filmpje van de acceleratie en een remtest van de 308 Gti van 100 km/u naar stilstand en ik zie daar blijkbaar evenmin 4 pinkers aangaan?
Ik test het nog wel effe als de condities en het verkeer het toelaten, maar bij mijn Ds 3 heb ik dat destijds getest en kreeg ik dat zonder problemen aan (en ook bij mijn DS5 ging dat vlotjes).

https://youtu.be/2g6M-IimCrc

Morgen eerst de Ronal velgen met winterrubber van Conti er maar eens opzetten
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Darl'mat »

Zie dat ook vaak op circuit, straatauto's met 4 pinkers op :D
Zal met GTI mss minder gevoelig afgesteld staan?
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Hallelujah, het is gelukt de wintersloffen staan er onder. Vanmorgen de Ronal velgen met Continental banden gaan op halen en vervolgens eerst in de wax gezet zodat ze er effe tegen kunnen. Nu nog wat voorzichtig inrijden en dan de bouten nog eens natrekken met momentsleutel en laat dan de winter maar komen :) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “30x”