advertentie Nova reclame

dakprobleem 308cc

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

dakprobleem 308cc

Bericht door 304 coupe »

ik heb mijn 308 laten uitlezen ivm een emissiestoring.
even later ga ik de vrouw ophalen en na het instappen gaat de rechterruit niet meer omhoog(zakt even bij het openen van de deur) , ik laat ze een stuk zakken maar op gaat ze niet.
ik doe ze volledig omlaag en ze gaat niet meer omhoog, enkel het kleine stukje als je de deur dichtdoet.
ik probeer dan het dak open te doen om te kijken of dan de ruit misschien omhoog komt en wat gebeurt : de koffer gaat open en dan niks meer.
nu staat hij hier met de koffer en zijruit open en geen beweging meer in te krijgen.
iemand die weet wat hieraan kan gedaan worden ?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: dakprobleem 308cc

Bericht door PUG(z)OT »

dat kan vele oorzaken hebben... het deurslotmechanisme, de ruitbedieningsknop, ruitmotor...

werkt de centrale vergrendeling nog?
hij zal eerst terug zijn ruitstand moeten inleren, en dan als de dakcyclus is onderbroken kan het zijn dat je hem ofwel manueel moet dichtleggen ofwel storingen wissen

in je handleiding staat hoe je het dak moet dichtleggen
de ruiten moet je inleren met de deuren dicht.

Dus de ruit werkt nietmeer met geen enkele bedieningsknop?
304 coupe
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 27 jan 2006, 21:58
Locatie: tongeren

Re: dakprobleem 308cc

Bericht door 304 coupe »

is inmiddels gefikst mits een nieuwe ruitmotor (350 euro) die stuk was.
in het instructieboekje staat : indien er zich problemen voordoen met de cyclus van het dak gelieve de garage te verwittigen.
ik naar Peugeot garage renson en daar zeiden ze dat het een heel ingewikkelde procedure was en ze gaven me de nummer van peugeot assistence en dat was het.
dan maar naar limauto hasselt en daar werd het euvel verholpen
grtz
Plaats reactie

Terug naar “30x”