Pagina 9 van 10

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 12:23
door silverlion306
Maar dan blijft het toch raar dat hij na het ontluchten 150km kunnen rijden heeft en dat daarna er plots lucht in komt. Die lucht kan toch niet ergens in het systeem vastzitten en plots na 150km rijden tevoorschijn komen?

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 12:40
door Lander
Jawel, dat kan zelf na 1000km...

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 12:51
door silverlion306
Laat ons dat hopen... :X Weer een probleem dat moeilijk vast te stellen valt of het nu in orde is of niet...

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 13:27
door silverlion306
Net 25minuten laten draaien met dop op expansievat. Temperatuur stijgt tot 100, ventilator slaat aan en zakt dan opnieuw netjes. Volgende test zal dan ritje worden.

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 13:37
door jurgen_s
silverlion306 schreef:Maar dan blijft het toch raar dat hij na het ontluchten 150km kunnen rijden heeft en dat daarna er plots lucht in komt. Die lucht kan toch niet ergens in het systeem vastzitten en plots na 150km rijden tevoorschijn komen?
als er lucht verspreid zit in het systeem, komt dat op de duur allemaal bijeen in het hoogste punt

blijft er lucht inkomen, is het niet altijd direct het ergste. Kan ook gewoon klein lekje zijn dat je zelfs niet kan opmerken maar waar er wel koelvloeistof langs ontsnapt en lucht binnenkomt.

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 19:17
door PUG(z)OT
Belangrijk is dat je de twee inlichtingenappels eens open draait en genoeg water laat lopen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 19:38
door Steven
PUG(z)OT schreef:inlichtingenappels
Iemand gebruikt een hele slechte autocorrect of had geen geld meer om klinkers te kopen. :+ :mrgreen:

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 20:56
door Jones
Steven schreef: Iemand gebruikt een hele slechte autocorrect of had geen geld meer om klinkers te kopen. :+ :mrgreen:
[emoji23][emoji23][emoji106]

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 21:47
door PUG(z)OT
Dju moest ontluchtingsnippels zijn :oops:

Fritten waren juist klaar int frituur, moest rap zijn :mrgreen:

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 21:50
door Joske
Nie gemakkelijk hè, zo ne smartphone. [emoji14]

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: zo 31 mar 2019, 22:06
door PUG(z)OT
Dumbass person with smartass phone

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: di 02 apr 2019, 08:58
door silverlion306
Gisterenmorgend dan maar een ritje gemaakt met de 307. Eerst dochterlief met de wagen naar school gebracht ipv te voet en zo doorgereden naar de supermarkt om inkopen te doen. Geen lange rit, maar wel voldoende om op temperatuur te komen en langere rit dan wat ik er voordien mee kon rijden. Geen problemen met de temperatuur dus het zag er wel al goed uit.

In de middag wou ik dus proberen met de 307 te gaan werken, zou dan ritje zijn van halfuurtje en kleine 30km. Echter bij het starten hoorde ik een soort zacht sispelend geluid komend uit de richting van de kachelradiateur. Geen risico genomen en wagen terug uit gezet.

Beetje zitten over nadenken kom ik tot de volgende mogelijke conclusie: stel dat de nieuwe kachelradiateur of de aansluiting erop ergens een (miniem) lek heeft, genoeg om lucht te trekken, zou dit de lucht in het systeem verklaren. Eigenlijk hoop ik stiekem dat dat het probleem is...

Dus zo dadelijk de 307 terug de garage in en op onderzoek uit.

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: di 02 apr 2019, 10:04
door silverlion306
Even de kachelradiateur open gelegd (de aansluiting dan toch). Daar zaten inderdaad wat druppels koelvloeistof op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na paar minuten draaien en bij temperatuur van 90 graden begon het zeer langzaam te druppelen

Afbeelding

Afbeelding

Ook hoorde ik zeer duidelijk de koelvloeistof erin lopen, waaraan ik dan direct denk dat er inderdaad opnieuw lucht in het circuit zit (of ik heb niet genoeg ontlucht)

Nu is de vraag: is dit de oorzaak van de problemen met de lucht/temperatuur of is dit een gevolg van de problemen met de lucht/temperatuur? :?

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: di 02 apr 2019, 19:32
door Lander
Dat kan de oorzaak zijn... Bij mijn GTI was het een haarscheurtje in de harde plastic... Maar genoeg om er uit te gutsen...

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Geplaatst: do 04 apr 2019, 23:33
door silverlion306
De 307 word morgen bij iemand binnen gebracht, maandag zouden we meer moeten weten.