advertentie Van Wijk reclame

2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Geen goed nieuws ivm de 307, en weet het effe niet meer... :-(

De wagen is dus bij een garagist hier in de buurt binnen geweest. Het lek aan de kachelradiateur is gemaakt, maar verbetering is er allesbehalve... De motor blijft warm lopen en de garagist beweert dat het bij de motor moet liggen. Bovendien is er ook nog serieus probleem met de koppeling, of beter gezegd, die is zo slecht "vervangen" dat er een compleet nieuwe zou op moeten. Sinds de vervanging ervan trilde deze abnormaal. Echter heb ik zo dom als ik ben me toen laten wijsmaken dat dit normaal was... :roll: :cry:

Hoe het verder moet? Geen idee... We hebben de wagen terug maar weet niet wat we ermee gaan aanvangen. De wagen volledig terug in orde krijgen zou ons veel geld gaan kosten. Geld dat we eerlijk gezegd niet meer hebben na alle tegenslagen :? Een andere wagen? Zelfde verhaal...

Mogelijke piste is om in eerste instantie de 309 terug naar dagelijkse wagen over te zetten, als dat überhaupt al zou kunnen...

Maar ik ben effe alle hoop kwijt :-(
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door peugeot-gek »

Even een tweede opinie vragen, wie weet zit de koppeling slecht mekaar of iets, ik zeg maar iets want op dat gebied ben ik een leek.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Eigenlijk was dit al een 2e opinie ivm de koppeling :-(

Probleem is dat de lijst met kosten torenhoog begint te worden...
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door peugeot-gek »

Best voor jezelf de balans maken, is dit nog waard voor die kosten te maken of niet.

Succes verder.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Heb nu uiteindelijk de diagnose van meerdere mensen en allemaal denken ze hetzelfde; het kan quasi niet anders dan een scheurtje in het motorblok.

Dus de keuze ligt nu bij ofwel ander motorblok erin en tesamen die koppeling vervangen, of weg. Mijn grote voordeel is natuurlijk dat dat blok met hopen gemaakt is en dat een andere vinden niet zo moeilijk zal zijn.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door Lander »

Eens kijken bij de groot in Oostkamp?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door Steven »

silverlion306 schreef:Heb nu uiteindelijk de diagnose van meerdere mensen en allemaal denken ze hetzelfde; het kan quasi niet anders dan een scheurtje in het motorblok.
Die diagnose moet toch met zekerheid te zeggen zijn, is hij al afgeperst?
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

De 307 staat nu al een hele poos stil. Zelf gebruik ik de 206cc nu als dagelijkse wagen (woon werkverkeer), en hebben we momenteel wel een alternatief gevonden voor mijn vrouw (haar eigen idee); zij rijd nu namelijk met de fiets naar het werk met hieraan een karretje waarin onze 2 kids kunnen zitten om naar school te gaan of af te halen. Nadeel hiervan is dat de 309 momenteel zijn dak boven het hoofd kwijt is :P Het bevalt haar prima en ik gebruik dus haar wagen. De 309 word dan weer veel gebruikt in het weekend voor allerhande tochtjes.

Dus momenteel staat de 307 treurend aan de kant. Uiteindelijk is hieruit uit de bus gekomen dat er een miniscuul barstje in het motorblok zit en de koppaking weer eens erdoor zit. Daarbovenop is de koppeling blijkbaar nooit volledig en deftig vervangen en moet deze er ook uit. Na deze vaststelling en reacties van iedereen uit onze omgeving in de trend van "waarom zou ge die nog laten maken, daar begint ge toch niet meer aan???" was de beslissing voor ons echter gemaakt; de 307 gaat weg.

Echter... we ondernamen geen stappen en de 307 bleef gewoon staan. In tussentijd zochten we wel een oplossing: wegdoen, maar hoe? Gebruiken als eventuele inruil bij aankoop nieuwe of zo uit de hand proberen weg te doen? En wat zou er in de plek komen? Mijn vrouw stond niet te springen voor een oude wagen en had liever indien er een andere komt dat dit een vrij recente zou zijn. Natuurlijk stond hier dan weer een kleine wagen voor in de plek waar ik dan weer niet overtuigd van was. Bijkomend feit is natuurlijk de financieen. We dokterden wel een plan uit waaruit bleek dat een tweedehands 308 II wel een optie kon zijn. Een wagen waar ik zot van ben...

Ondanks dat het toch financieel mogelijk was zou het ons wel weer vrij krap zetten. Zonder tegenslagen de komende jaren zou het ons wel lukken, maar indien er toch een onvoorziene tegenslag komt... Dit met in achterhoofd houdend dat we bikkelzware jaren achter de rug hadden konden we het uiteindelijk toch ook niet vinden bij dat plan.

Dus de tijd tikt verder en de 307 staat nog steeds op zijn plek. En op een dag kwam mijn vrouw af "ik kan die eigenlijk niet zomaar weg doen... Wat moet daar eigenlijk aan gebeuren om die terug in orde te krijgen?" :+ Vrouwlief bekende dat ze eigenlijk gehecht is aan de wagen. En dus kwamen er opnieuw besprekingen over wat we konden doen. Daaruit kwam om de motor toch maar te vervangen, weliswaar alles in stukken aankopen en op langere termijn. Op zoek dus naar een ander motorblok en aankoop van nieuwe stukken zoals de koppeling en distributieriem (aangezien het blok toch uit de wagen zou zijn). En dan een betrouwbaar iemand of garage vinden die alles terug wil inbouwen.

Zover staan we dus; van beslissing om hem weg te doen naar houden en nieuwe motor laten steken. Slimme keuze? Weet ik niet. Ieder zal er wel een andere mening over hebben ;) Zeker is wel dat aangezien we momenteel wel geholpen zijn door de fiets en de 206 we niks overhaast gaan doen, stapje voor stapje. Hoe lang dit zal duren? Geen idee. Of het plan ook effectief tot het einde word uitgevoerd? Weet ik ook niet. Maar het verleden heeft me geleerd hoe snel het financieel allemaal kan tegenvallen en daar zal ook veel van afhangen.

De toekomst is dus zeker nog onzeker, maar er is terug hoop voor deze 307... 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door jurgen_s »

de 1.4 kunt ge relatief makkelijk op de kop tikken 8)
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Een feit wat me ook overhaalde tot de herstelling van de 307 8) Alhoewel ik al via Facebook eens gepolst heb in een paar Facebook groepen kwam er op 1 onbetrouwbare reactie niks uit de bus :shock: Nu ja, ben nu aan het denken om afbraken te bezoeken, desnoods De Grootte in Oostkamp. Einde rijden maar ze hebben wel veel.
happy
Pug Driver
Berichten: 1337
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 06:30
Locatie: zulte

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door happy »

niet rondzoeken,ineens naar oostkamp gaan,daar ga je een betaalbaar en goed blok hebben,een tu 1.4 is makkelijk te vinden,er zou waarschijnlijk een tu 1.6 inkunnen ook maar ik weet niet hoe het zit met de ecu of dat zomaar lukt
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door Steven »

Tja, wat is wijsheid in dit geval. Ik ben er van overtuigd dat, als je dit soort werken, zoals het wisselen van een motorblok, koppeling, distributie,... niet zelf kan doen het financieel veruit het minst interessant is om nog geld in deze auto te steken. Als je de kostprijs van de onderdelen en het werk gaat afwegen tegen het vinden van een nette 2dehands dat je duurder uit zal zijn. En met als resultaat dat je nog bescheten uit kan komen, als je ziet wat je aan deze 307 hebt laten doen en uiteindelijk heb je nog niks anders dan pech gehad.
Wel knap dat je toegeeft dat het financieel allemaal wat moeilijker ligt, daar heb ik respect voor. Veel meer dan voor mensen die zich voor de ogen van anderen groot voordoen en eigenlijk geen nagel hebben om aan hun gat te krabben.
Uiteindelijk moet jij toch de keuze maken, maar als ik het was, in jouw situatie, dan was het einde verhaal voor deze 307... :oops:
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door peugeot-gek »

Ik ben van dezelfde mening als Steven hier boven, maar je moet doen wat jij wil en wat je gevoel zegt.

En wat het allemaal zal kosten om dit in orde te brengen en is de auto nog het waard om al die kosten doen, je zal voor jezelf even de balans moeten maken van wat kan en wat kan niet.

Dat het financieel wat minder gaat kan ik inkomen, wij hebben ook deze periode gehad in het begin dat we samen waren, we reden ook in oudere wagens en ik had twee jobs om rond te geraken, we hebben ook zwarte sneeuw gezien, maar er komt een tijd dat het beter zal gaan. Dat hebben wij ook ondervonden, wij leven nu goed maar we hebben er wel keihard moeten voor werken en nog altijd.
Dus Tony na regen komt zonneschijn maar je moet geduld hebben.

Succes met je beslissing ivm de 307.

Grt Wim.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 307 break - Silverlion306

Bericht door Darl'mat »

Wijs gesproken.
Plaats reactie

Terug naar “30x”