advertentie Nova reclame

problemen motor THP 3008

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
visje47
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 20:40

problemen motor THP 3008

Bericht door visje47 »

Hallo ik heb het volgende probleem, heb sinds 2 jaar een Peugeot 3008 automaat met een THP motor. Maar heb sinds kort motorproblemen het motor management lampje gaat branden en valt in een storing, loopt dan heel onregelmatig lijkt wel op drie cilinders. Ben naar de garage geweest en heb de storing uit laten lezen, volgens hun was de vierde injector kapot kosten 590 euro. Dag later weer de zelfde fout melding, weer terug nu blijkt het aan de benzine te liggen van de witte pomp heb eerder nooit geen problemen gehad met tanken is dit bij gebruikers bekend. Als het probleem na een paar keer tanken niet weg is, dat is waarschijnlijk de hoge druk pomp kapot moest dan rekenen op 800 euro. Zijn deze problemen bekend. Het lag niet aan de distributie ketting volgens de Peugeot garage.help help.help
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: problemen motor THP 3008

Bericht door GT'tje »

Het enigste wat ik hierop kan inbrengen: een "witte" pomp wordt evenzeer gecontroleerd als andere pompen. Volgens mij is dat een fabeltje van die witte pompen.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: problemen motor THP 3008

Bericht door Axel »

:^ witte pompen kunnen het zich niet veroorloven om minderwaardige benzine/diesel op de markt te brengen. Maar het is inderdaad een goedkoop excuus (à la système paraplu): "het zal wel aan de andere liggen" ;)
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: problemen motor THP 3008

Bericht door GT'tje »

En dan nog volgende bedenking: waar halen die "witte" pompen hun brandstof? Die hebben geen eigen bron he. Nee, ik vind het maar een goedkoop excuus.

En veel wagens hebben de dag van vandaag toch een brandstoffilter. Als je die regelmatig vervangt, mag er toch geen probleem zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Plaats reactie

Terug naar “30x”