advertentie Automotive Group reclame

2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door peugeot-gek »

Proficiat, zo zie je maar goede zorgen brengen op. :Y :Y :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Weinig nieuws is meestal goed nieuws en in dit geval is dat eigenlijk ook zo. Ondertussen weer wat kilometers gemaakt en vorige week al enkele dagen heel fijn met het dak open kunnen rijden.

Ik heb twee jaar geleden al eens geopperd om hem in te ruilen voor iets gezinsvriendelijker toen de eerste kleine op komst was. Gelukkig toen geen overhaaste beslissingen genomen en hem toch niet verkocht. Ik gebruik hem eigenlijk vooral voor woon-werkverkeer en met de kinderstoel op de passagiersstoel heb ik er de laatste jaren, o.a. vorige zomer, nog heel veel plezier aan gehad zonder compromissen te moeten sluiten op het gebied van gebruiksgemak. MAAR binnenkort moet er een tweede kinderstoel bijkomen, dus da's andere koek. :mrgreen:

Proberen de zomer nog mee te pikken en dan zien we wel weer wat er voor in de plaats komt. :)

Afbeelding
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

In volgorde dan : proficiat met nr 2 en jammer dat hij weggaat, de koper krijgt een prachtwagen !
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door jurgen_s »

bijhouden

nr 1 kan naar achter met een zitverhoger en nr 2 kan vanvoor zitten
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Joske »

:^
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Darl'mat »

aangezien benzine :^
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

jurgen_s schreef:bijhouden

nr 1 kan naar achter met een zitverhoger en nr 2 kan vanvoor zitten
Bijhouden was ik eigenlijk ook van plan, ik had er zelfs een extra carport voor gezet, maar we hebben ook een ander huis gekocht. Oktober verhuizen we.:mrgreen: En daar heb ik nog geen overdekte stalling op overschot. :? Dus dan zou hij sowieso de hele winter buitenstaan, wordt hij ook niet beter van.

De eerste kan tegen dan trouwens nog niet in een zitverhoger, die is dan nog maar 20 maanden. Dus moet nog in een degelijke stoel. Achterbank van een CC is niet zo kinderstoelvriendelijk. Plus dan is het allesbehalve handig om ze er in te zetten. Deuren volledig open, stoelen klappen, ... m.a.w. ik zou dan teveel gebruiksgemak moeten opofferen, en daar heb ik geen zin in.

En als ik dan nog zie hoe weinig ik er het laatste jaar extra mee heb gereden, buiten woon-werk bedoel ik dan, loont het naar mijn mening niet meer echt om hem te houden. Nieuwe huis ligt op 1,5km van mijn werk. :) En met kleintjes van een paar maanden moet het al echt goed weer zijn om open te rijden, terwijl ik zelf het dak al open heb vanaf een graad of 10 en een beetje zon. Wel met windscherm natuurlijk, maar dat past ook weer niet als er een kinderstoel op de achterbank staat.

We zien wel. Zal er vanaf hangen wat er op mijn pad komt als eventuele vervanger en wat de CC eventueel nog zou opbrengen, als ze alleen exportprijzen willen geven houd ik hem misschien toch zelf.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door jurgen_s »

dan zullen wij misschien eens een klapke doen tegen dan :mrgreen:

'k moet wel zien hoe het evolueert in Wallonië omdat men daar alle voertuigen van onder 2009 wil gaan verbieden
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door silverlion306 »

jurgen_s schreef:bijhouden

nr 1 kan naar achter met een zitverhoger en nr 2 kan vanvoor zitten
Inderdaad, wij hebben zelfs een 206cc met 2 jonge kinderen. De keren dat het gebeurt dat we met z'n 4 in de wagen zitten is echter zeer uitzonderlijk. In begin hadden we achteraan 2 kinderstoeltjes zelfs. Het was krap, maar last hadden ze er niet van. Het is zelfs de wagen waar ze het liefst in meerijden. Ondertussen is de oudste overgestapt op zitverhoger en heeft die plots ook veel meer ruimte achteraan. De jongste is nu ook bijna klaar voor een zitverhoger. Zelf hebben wij de eerste maanden ook paar keer afgevraagd "was dat wel een slimme aankoop met 2 kinderen?", maar uiteindelijk hebben we er allemaal plezier aan ;)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Het zal toch altijd kiezen of delen zijn. :) Ik weet niet hoe de achterbank van een 206cc er uit ziet, maar die van een 307cc is nogal kuipvormig, daar past een kinderstoel niet echt netjes op.

Bovendien kan je dan ook geen windscherm meer monteren, en zonder windscherm cabriorijden moet je toch een hoop aan comfort inboeten bij hogere snelheden of bij temperaturen die net op het randje zijn. Ook zou de stoel een stuk naar voor moeten om achterin genoeg ruimte te creeëren voor de kinderstoelen dus zou ik ook nog een stuk op rijcomfort moeten inboeten en mezelf een andere houding opleggen die net niet zo prettig zit.

Daarnaast is het ook gewoon niet praktisch om kinderen achterin een driedeurs te zetten met deuren die een meter lang zijn en op een smalle parking bijna niet ver genoeg open gaan.

Alles kan, als het moet, maar ik ben nogal praktisch ingesteld en ik kan mezelf eigenlijk wel verzekeren dat als ik me drie keer gestoord heb aan de nadelen dat hij er toch uit gaat. Of dat er iets anders moet komen voor het dagelijkse vervoer. Ken jezelf. :mrgreen: Compromissen doe ik niet aan. Zwart of wit. 8)

En dan zal ik over een paar jaar wel een mooie 308CC zoeken ofzo. :+ Misschien zou een psycholoog er wel een verdoken excuus in zien om iets anders op de oprit te zetten. :lol:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

De cabrio zal trouwens zijn laatste maanden bij mij moeten doorbrengen op zijn wintervelgen. Ik heb vorige week namelijk de Lincancaburs verkocht. :( Was het eigenlijk niet meteen van plan, maar iemand zocht een setje, ik wilde een setje kwijt en van het een kwam het ander. Ik heb hem een voorstel gedaan en verkocht zijn ze. :)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Kogel is door de kerk, de CC staat te koop. Meer info in betreffende topic:
https://www.peugeotforum.be/viewtopic.php?f=17&t=16826

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Darl'mat »

Mooie tuut eigenlijk
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Hier mag een slotje op. Auto is verkocht. :-( Met spijt in het hart, maar je kan niet alles hebben in het leven eh.
Stond de laatste weken al regelmatig stil en daar wordt hij ook niet beter van. Ook toekomstgericht zou het er niet beter op worden, dus de knoop toch maar doorgehakt.

DAN, de opvolger: geen Peugeot. :| Maar een Hyundai Tucson. Fijne auto. Veel ruimte, heel comfortabel, goed uitgerust EN niet van mij. :mrgreen: Bedrijfswagen van de madam. Ze had vrije keuze (binnen budget obviously :+ ), we zijn nog bij een Peugeot dealer geweest, een 3008 viel af wegens te duur, een 308SW hebben we ook nog bekeken maar uiteindelijk omwille van o.a. 5 jaar garantie en het knappe model toch een Tucson gekozen.

Ik ga zelf terug lustig in de SW rondkachelen, die gaat (voorlopig) de eerste jaren nog nergens heen. 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door jurgen_s »

tuscon biedt veel waar voor zijn geld
Plaats reactie

Terug naar “30x”