advertentie All about details reclame

foutmelding peugeot 308 2012

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
michiel93
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 15:39

foutmelding peugeot 308 2012

Bericht door michiel93 »

Ik heb een peugeot 308 met de foutmelding dat ik de motor moet laten nakijken.
Hij gaat dan ook alleen nog maar in noodloop.

Nu heeft hij een accident gehad en hierbij moesten de plastieken delen vooraan vervangen worden.

Nu is het probleem dat als ik de airco op zet deze na een korte tijd uitvalt en de melding op het scherm komt. De airco koelt heel goed en er zit ook nog gewoon druk op.

Heb de wagen ook al eens laten uitlezen en kreeg melding dat er iets was met het toerental van de ventilator.

Voor de ventilator te testen heb ik de wagen warm laten draaien maar bij 90 graden is de ventilator nog niet ingesprongen. Enkele min later komt dezelfde foutmelding op het scherm.

Nu had ik gedacht dat eventueel de weerstand die op het radiatorhuis zit stuk was. Heb een bij een afbraak gehaald die ik mocht lenen om te testen.
Het rare een beetje is als ik de aansluiting van de ventilator af neem dat ik 12V meet aan het ene pinnetje en heb massa op het andere.

Nu heeft deze weerstand ook 2 aansluitingen. 1 onderaan die van de zekeringskast ong komt en van de ventilatoraansluiting. bovenaan komen er 4 aan met verschillende kleuren. Hierbij vind ik geen massa draadje. De 2 linkse meten een 10 en 12V en de andere 2 ong 4V

Iemand een idee wat het probleem kan zijn. Ventilator is ook getest met een externe batterij en deze werkt.

en hierbij een foto van de weerstand
Afbeelding
michiel93
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 15:39

Re: foutmelding peugeot 308 2012

Bericht door michiel93 »

Mag dicht

waarden bleken juist te zijn en zou een sensor aan de zijkant van het blok te zijn die voor de fout zorgt
Plaats reactie

Terug naar “30x”