advertentie Automotive Group reclame

2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4706
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door Darl'mat »

knap Jurgen, jaloers op uw vrouw nu zeker :lol:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door jurgen_s »

ik vind het ook een heel knappe wagen donny

maar toch... mijn hart gaat nog steeds naar de 607. Daarin instappen is voor mij thuiskomen.
Niet dat deze auto gaat genegeerd worden want ik ben blij dat er terug een benzinemotor in de familie is. Ik ga er dikwijls genoeg met plezier een ritje mee maken.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door PUG(z)OT »

heb hem deze week ook een paar keer gaan bewonderen in de showroom, knap !
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door Octa+ »

Heel knappe wagen, die kleur is top! Heb er deze week ook nog eentje bewonderd bij onze dealer. Zeer geslaagd!
Veel plezier!
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Mooie wagen Jurgen.

tijd geleden ook met een 1.2 turbo bezine meegereden van een ander frans merk en was toch aangenaam verast van de trekkracht op lage toeren.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door jurgen_s »

merci voor de positieve commentaren

de vrouw is ook content en da's het voornaamste natuurlijk :mrgreen:
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door GT'tje »

Ik sluit me aan in het rijtje: knappe wagen. Heel mooie kleur. Veel plezier ermee!
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door Steven »

Jah, knappe wagen! :9~ :Y Respect dat je de C4 zo ingeleverd hebt! :shock: Als ik er een moest inleveren zou ik hem waarschijnlijk wel eens stofzuigen en poetsen, maar zo grondig... dat zou er bij mij niet aanzitten. :oops:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door jurgen_s »

de c4 heeft ons altijd goed gediend op 1 keer na toen de krukassensor kapot gegaan is. De vrouw is er toen mee op de e313 in panne mee gevallen en hebben ze de auto naaf Kenens gesleept. Kostprijs van de reparatie was 40€ of zoiets. Buiten dat heeft men de dichtingen van een aantam injectoren moeten vernieuwen en de gaten in het mototblok waar ze inzitten gereinigd. Maar buiten dat, het reguliere onderhoud en een setje banden is het gedurende de iets meer dan 100k die de auto gereden heeft heel betrouwbaar geweest.
Ik hoop dat ze nog een volgende eigenaar minstens even blij gaat maken, maar war er nu juist mee gaat gebeuren weet ik niet... misschien al goed. 't is toch 7 jaar een deel van de familie geweest en heeft zich goed van haar taak gekweten en dat is de vrouw en kindjes veilig van A naar B gebracht. Ik verwacht dat deze het minstens even goed gaat doen.
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door Jones »

Ferme wagen.
En die kleur [emoji54] [emoji54] [emoji106] [emoji6]
prachtige kleur.
Heb daarnet zelf nog staan kijken bij de peugeot garage naar een gt.
Ziet er een waardige opvolger uit voor de rcz, zeker de sw 1.6 thp. [emoji4]
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door Axel »

fermen auto Jurgen. ik ben benieuwd wanneer ik deze eens irl mag keuren. Meer kan ik niet zeggen, die auto is volledig af (en is ook mijne favoriet in het huidige Peugeot-gamma). Benieuwd naar de ervaringen van de 1200 ;)
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door Dragoon »

ik vind em dik 8) proficiat!


kmoet ook dringend eens met zo'n 1.2thp rijden, ben er wel benieuwd naar...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door jurgen_s »

de eerste 100 km's staan er al op :mrgreen:

in het terugrijden van Houthalen heb ik tot thuis gereden. Stukje stad, stukje expresweg, stuk autosnelweg en kronkelbaantjes tot thuis.

Heb echt lazy daisy gereden en dan verbruikt de auto niet meer dan de C4. Duwt ge wat door dan stijgt het verbruik wel tov een diesel, maar da's normaal natuurlijk. Volgt ge de opschakelindicatie op het dashboard dan verbruikt die echt niet veel. De vrouw heeft er nog wat meer last mee, zeker het vertrekken in eerste waar ze stelselmatig teveel gas geeft, zeker in het begin. Op het einde was het al een pak gebeterd, maar ze heeft wat meer last met de omschakeling van diesel naar benzine.

Voor de rest rijdt de auto heel zacht, schakelt die heel soepel zonder aarzeling of rubberen gevoel in de pook en vooral is de motor zeer gewillig. Vanaf lage toerentallen trekt die zich goed uit de slag. Ik moet mijn woorden gaan intrekken dat die rijdt zoals een diesel. Neen, het is nog soepelder en smoother. Beetje gevoel van effortless driving. Ontkoppelingspedaal is heel licht van bediening. Ik voelde meteen het verschil toen ik daarna in de 607 stapte dat die zijn koppeling stroever ging en die is dan nog bekrachtigd ook!
Wat wel minder is als de 607 is de isolatie van geluiden van buitenuit. Hoewel je de motor bijna niet hoort, hoor je wel de andere auto's rondom je. Hier doet de dubbele beglazing van de 607 dus wel degelijk zijn werk. Stoelen in de 607 zijn ook beter omdat die beter mijn bovenbenen ondersteunen, maar een straf zijn die van de 308 allerminst. Door de kuipstoelen heb je meer ondersteuning in de zij als je een bocht aansnijdt. Bij de 607 zit ik dan met mijn knieën te duwen tegen het middenpaneel of het deurpaneel om me in de stoel te houden (vlakke zit). Massagefunctie is aangenaam en zal de vrouw met haar rugklachten zeker goed doen. De traploze instelling van de lendensteun gaat dat nog meer ondersteunen.

Met het infotainment systeem heb ik wat gespeeld. Leuk dat je het pinkergeluid binnenin kan aanpassen naar eigen goesting :mrgreen: . Grappig dat je het geluid kan laten meegaan op het ritme van de jungle 8) .
De gps doet wat die moet doen en vooral met een warme vrouwelijke stem. Die van mij is 9 jaar oud ondertussen en is meer die van een computernerd die op een monotone wijze iets afleest. 9 jaar verschil is in IT termen het verschil tussen het stenentijdperk en de industriële revolutie.
Bij het achteruitrijden mijn oude gewoontes van in de spiegel te kijken moeten laten varen want de camera doet zoveel beter zijn werk dan je eigen ogen. De hulplijnen op het scherm geven perfect je draaicirkel weer en je ziet dus meteen waar je gaat uitkomen. De draaicirkel is trouwens korter dan die van de C4... een heel pak korter. Ik moest ergens draaien waar ik het normaal moest doen in 2 keer en dat ging nu heel vlot in 1 beweging. Mooi meegenomen voor in de stad dus.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door GT'tje »

Leuk om te lezen dat de wagen een goede aankoop geweest is. Veel plezier ermee.

Die dubbele beglazing is een comfort he. Op mijne 508 SW zal ik dat ook hebben. Voor de rest hebben ze in de 607 idd wat duurdere isolatie gestoken. In die prijsklasse konden ze moeilijk anders (denk ik).
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje

Bericht door jurgen_s »

mechanische geluiden zijn precies toch beter geïsoleerd in de 308 dan de 607. Zelfs in de diesel die we hebben testgereden. Ofwel zijn de diesels op zich stiller geworden ofwel heeft men echt wel degelijk werk afgeleverd om the noize and vibrations onder controle te houden.
Plaats reactie

Terug naar “30x”