advertentie Nova reclame

New 308

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Vancoille
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 15:02

New 308

Bericht door Vancoille »

Vind hier eigenlijk niet veel over de nieuwe 308.
Iemand die al aanpassingen gedaan heeft aan zijn 308,zoja de welke?
Ikzelf ben van plan om hem nog te verlagen,iemand dit reeds gedaan of ervaring mee?
Stefandb
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 16:27

Re: New 308

Bericht door Stefandb »

Tja de 308 is natuurlijk een model dat nog niet zo lang op de markt is en de verkoop van (zo goed als) nieuwe auto's ligt daarnaast ook nog op z'n gat momenteel...dus het aanbod aan 308'en hier op het forum is al schaars en dus ook de verbouwplannen :roll:

Maar wat niet is kan nog komen! Zelf ben ik begonnen met het verwijderen van de type-aanduiding aan de achterkant en heb nog wat plannen voor de toekomst maar die zijn deels naar achteren geschoven door garantie op de nieuwe auto(sofware aanpassing voor vermogenswinst) maar ik wacht ook de 308Gti af met de hoop dat daar optisch wellicht wat leuke dingen gebeuren qua bumpers (achterbumper met uitlaat), sideskirts, 19" velgen die ik kan overnemen op mijn 308 1.6THP (155pk).

Verlagen vindt ik bij de 308 (met mijn 18" velgen) nu nog niet echt een must naar die de wielkasten netjes vullen en niet een oogt als een auto op "hoge" poten. Iets wat je vroeger wel vaak zag!
Hoever zou je willen gaan hiermee? 20mm of zelfs meer? En ga je dan voor alleen veren of gelijk een betere set dempers erbij?
Vancoille
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 15:02

Re: New 308

Bericht door Vancoille »

Denk iets van 20mm idd,gewoon de wielkasten beetje vullen want vind dat er nu nog redelijk veel plaats tussen zit.
Denk enkel voor de veren te gaan eigenlijk of is het beter met de dempers erbij?
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: New 308

Bericht door Darl'mat »

Eibach Pro-Kit Peugeot 308 II 1.2 VTi 72, 1.6, 1.6 HDi
[E10700180122_58]

eens horen bij deze mannen
http://www.peugeotforum.be/viewtopic.php?f=27&t=10766
Stefandb
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 16:27

Re: New 308

Bericht door Stefandb »

Op mijn 206 heb ik toen aan de voorzijde wel nieuwe dempers gestoken van Koni ook omdat ze gemaakt waren voor een kortere veer maar weet niet of dat ook echt merkbaar is qua levensduur of in de handeling van de auto. Achteraan waren het torsiestaven dus was het ook niet een hele dure aanpassing.

Ben benieuwd naar het resultaat, post zeker even foto's van "before & after" en wat je nu kwijt bent voor de aanpassing! Wellicht overweeg ik het dan ook nog eens 8)
Vancoille
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 15:02

Re: New 308

Bericht door Vancoille »

Zal zeker eens foto's posten als het gebeurd is.
Heb bij enkele nu prijs gevraagd,afwachten wat het juist allemaal zal kosten.
Plaats reactie

Terug naar “30x”