advertentie C&C reclame

2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

En vandaag hebben ze de banden binnengebracht!

Ik heb besloten om eens een gokje te wagen en voor een budgetband te gaan. Eigenlijk omwille van verschillende redenen, maar vooral omwille van het feit dat ik nog altijd van plan ben om een setje 18'ers voor de zomer te scoren. :mrgreen: En dan wil ik winterbanden op deze. Dus waarschijnlijk gaan ze maar 1 jaar dienen. Daarnaast heb ik al verschillende merken gereden en er waren ook verschillende A-merken bij die mij zwaar teleurstelden. Daarnaast krijgt deze band best goede beoordelingen in de tests en ken ik verschillende mensen die al enkele jaren met veel plezier met dit merk rondrijden.

Het zijn Goodride SV308 geworden. Ik zal binnen een paar weken wel vertellen hoe het bevalt. :D

Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn, maar dat zal mij eigenlijk worst wezen, ze moeten onder mijn auto liggen. :)

Dit weekend foto's als ze op de auto liggen. 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door jurgen_s »

dan had ge evengoed voor kuhmo kunnen gaan of zoals ik vanachter op de 607 heb liggen hankook

kosten ietsje meer dan een budgetband maar veeeeeeeeeeeeeel betere grip. De achterkant van de 607 wil niet meer uitbreken terwijl die dat vroeger al wel eens graag deed :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Kumho's heb ik al gehad, was een goede band op droog wegdek, maar 10 keer niks waard bij regen.

Hankook ligt op verschillende auto's bij ons op het werk en daar ben ik ook helemaal niet kapot van, veel te nerveus en slijtage! :shock:

Ik heb nog getwijfeld om dezelfde te nemen als op de 407, de Barum Bravuris 2, daar ben ik super tevreden over, in alle omstandigheden en ook qua slijtage, nu bijna 30.000km en nog meer dan de helft van het profiel, maar die waren ongeveer het dubbele van de prijs en zoals ik al zei, misschien rijd ik er maar een jaar mee... We zien wel.

Morgen onder de 307 duwen en dan rijdenrijdenrijden! :+
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's volgen nog wel eens ;)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

effenaf, ferm :P
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door jurgen_s »

yep, staan haar heel goed
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Vandaag even iets aangepakt wat mij stoorde. Onder de rechtse raamlikker zat corrosie waardoor deze er niet meer zo proper uit zag. Vervangen door een nieuwe dus! :Y

Oud VS Nieuw:
Afbeelding

Ik was vandaag ook nog gaan kijken voor een setje Kapsiki's, deze dus:
Afbeelding

3 velgen waren in onberispelijke staat, maar de vierde had spijtig genoeg over ongeveer 1/3 van de velgrand stoeprandschade waar niks van in de advertentie stond... :roll: Niks heel ernstig, maar aangezien ik mij er toch aan zou storen heb ik ze laten liggen... Ik wou de vriendin ook nog te vriend houden! Nog een deel geld in een set velgen duwen zou ze niet kunnen appreciëren... :mrgreen:

Voorlopig dus nog even op de Challengers. Maar da's ook geen straf 8)
Afbeelding
Afbeelding

Mag vooraan toch 3cm naar beneden eigenlijk... :mrgreen:

En hoe meer ik de koffer zie zonder logo's hoe beter ik het vind! :Y
Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door jurgen_s »

setje zwarte verlagingsveren vanvoor en niemand die het ziet :mrgreen:

staat heel mooi!!
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Romaric »

Staat proper zo op die velgen en zonder logo's.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

jurgen_s schreef:setje zwarte verlagingsveren vanvoor en niemand die het ziet :mrgreen:
Voor zover ik weet heeft alleen H&R verlagingsveren in het zwart, maar die kan ik niet krijgen met attesten voor de Belgische keuring... Al de rest die ik kan kopen via het werk, zoals MAD, KW, Weitec, Vmaxx, ... zijn geel ofzo van kleur. En als ik dan toch veren koop liefst in een keer met papieren moest er dan ooit gezeik van komen op de keuring kan ik ze nog altijd laten keuren. :)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

ik ga hier niet te hard roepen, maar de vriendin hare 307 is ook al een paar jaar achtereen gekeurd met rode H&R veren van 60/40, en deze zijn met een spuitbusje zwart gemaakt :oops: af en toe eens bijspuiten, maar die verf houdt goed. en anders kan je ze nog altijd laten poederlakken :Y
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Dries »

Ik ga het toch ook proberen. Mijn weitec zijn groen,maar ga ze ook zwart spuiten.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

@Pugzot: 60/40? das al behoorlijk naar beneden getrokken! Dan moet 3cm ook wel lukken... stof tot nadenken. :)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

ja hij is net geen 5 cm gezakt, dus valt goed mee, http://www.peugeotforum.be/viewtopic.ph ... 9&start=15
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Gisteren een Yatour besteld omdat ik een Aux-ingang toch wel mis op de standaard RD4, benieuwd of dat iets wordt. :) Daarnaast moet ik ook op zoek naar een nieuwe cruise control hendel want de Belgische posterijen zijn degene die ik meer dan een maand geleden gekocht heb blijkbaar kwijt... :x

Ondertussen toch wel enkele kilometers gemaakt met de nieuwe banden in verschillende weersomstandigheden en ik ben aangenaam verrast! Vrij stil, goede grip, veel gevoel in het stuur en ook bij nat wegdek meer dan acceptabele rijeigenschappen. Ik ben tevreden. 8)

Verder ben ik serieus aan het overwegen om hem te verlagen...
Plaats reactie

Terug naar “30x”