advertentie All about details reclame

2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Nee, ik heb als standlicht W5W, dimlicht is H1 en grootlicht H7. Ze hebben dit type lamp in alle verschillende halogeenlampen. Als standlicht heb ik ledjes in de koplampen gestoken. :Y
Higgy
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 21:17

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Higgy »

Azess schreef:Oe nummer van die tappen is 9341PF

Groetjes
Dank!
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Gisteren na bijna 6 weken, jawel weken!, eindelijk de Yatour ontvangen die ik besteld had via internet... Voor de mensen die het niet kennen, dit is een module om aan de originele autoradio te koppelen die eigenlijk de CD wisselaar vervangt, hierdoor kan je o.a. USB sticks, SD kaartjes etc. gebruiken als bron om muziek af te spelen. Daarnaast zit er ook nog de gewone simpele AUX-in op om vb. een Ipod of Iphone aan te sluiten. Zeer gelijkaardig dus aan de USB-box die Peugeot origineel ook verkoopt.

Lang verhaal kort: installatie is supersimpel, radio eruit, stekker erin, en klaar. Wel moet je normaal de CD wisselaar laten activeren als je deze niet origineel hebt, maar dat had ik enkele weken geleden al gedaan via PP2000 in afwachting van de Yatour...
Ik vind het vooral fijn dat je de originele radio kan behouden, puur voor het uitzicht van het dashboard. Ik heb de module in het handschoenkastje gehangen en ga een Aux-in kabel doorleggen naar de middenconsole.

Fotootje, dan kan je zien wat je kan verwachten:
Afbeelding

Enkele voordelen op een rijtje:
-goedkoop
-simpel
-geen volumeverlies tussen Iphone en radio bij gebruik van de AUX-in
-stuurbediening blijft gewoon werken bij gebruik van USB of SD

Enkele nadelen:
-afhankelijk van het display in je auto kan je enkel het nummer zien, vb. 02/89 i.p.v. de naam etc.
-beperkte mogelijkheden

Voor mijn noden is dit toestel ideaal, ik wilde gewoon een degelijke AUX-in, al de rest doe ik op de telefoon zelf... :oops:

Een paar maanden geleden ben ik eens gaan "winkelen" bij iemand die een 407 in afbraak had staan en ik had daar onder andere een set instaplijsten meegenomen met het idee van deze in onze 407SW te knutselen. Nu had ik deze nog steeds liggen en begin deze week kreeg ik het idee om deze in de 307 te passen... En ja hoor, dat gaat ook prima! 8) Dus die dingen maar even opgepoetst en gemonteerd met dit resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Op naar het volgende dus. 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door jurgen_s »

up to date!!
Sidd
Pug Driver
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 16:47
Locatie: Koersel

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Sidd »

Knappe sw. Volgens mij zijn he ook mijn oude challengers die je p je gekocht hebt. Zijn inderdaad de mooiste oem velgen voor een 307.

Kan je me via pm een sturen hoeveel je betaald hebt voor het coaten???
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

En vandaag de 307 binnengebracht voor wat klein spuitwerk. Benieuwd wat ze er van gaan maken. :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

En hij staat al terug op de oprit. 8) Een paar kleine dingen zoals de achterste bumperhoek, de rand van de kofferklep en de wielrand linksachter zijn gespoten en ik ben zeer tevreden van het resultaat.

Het wielrandje was in het verleden ooit slecht gerepareerd na een kleine aanrijding op een parking en dat is nu volledig opgelost. Flank is mooi uitgespoten en van kleurverschil is vrijwel geen sprake.

Ook de onderste rand van de kofferklep is gespoten omwille van het bekende 307 probleem, de bumper die tegen de klep schuurt. De bumper is nu ook iets lager gemonteerd om dit in de toekomst te voorkomen.

De achterste bumperhoek had een paar kleine schaafkrassen en als er dan toch gespoten moest worden. :mrgreen:

Het resultaat is echt netjes, ik ben een tevreden man. 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door jurgen_s »

goed zo!! iemand die zijn wagen degelijk onderhoudt!!
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Jah, zoals het er nu naar uitziet ga ik deze nog een paar jaar verder blijven rijden, dan kan ik hem beter volledig in orde zetten. 8)
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Dries »

Groot gelijk !!!
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door peugeot-gek »

:France :France :France

nog veel plezier ermee.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Vandaag gaan tanken en alweer een nieuw record gezet:

1353km met 66,24 liter 8)

Qua verbruik zit het dus wel snor. Het werd wel hoognodig tijd want de boordcomputer gaf zelfs geen rijbereik meer aan. :mrgreen: In hoeverre het instructieboekje correct is, is bij deze ook nog maar de vraag want daar staat in dat de 307 een tankinhoud heeft van 60l... Ik heb wel een deftig deel van de vulhals volgetankt, maar of daar 6 liter in gaat...? :+
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door jurgen_s »

dat klopt van die 66 liter

heb het meermaals gehad met de mijne

wel ver rijberijk :Y (dus rustige chauffeur?)

ik geraakte met mijn 307 (wel 90 pk 2 liter) nog geen 1000 km ver. Maar kom, die werd dan ook continu tot boven de 160 km/h geduwen
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Bwah rustig, valt wel mee. Ik heb op autostrade wel heel vaak de cruisecontrol maar op 120 staan en ik doe nogal veel gewestwegen, maar ik heb met deze tank zelfs regelmatig met de aanhanger gereden dus het kan nog zuiniger lijkt mij dan. :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Ik kwam daarstraks op mijn telefoon nog enkele foto's tegen die ik hier nog niet geplaatst had, namelijk van de plekken die zijn aangepakt door de spuiter. Van de bumperhoek en de kofferklep heb ik geen foto's na het spuiten. De wielrand vond ik wel frappant dat ze die zo uitgespoten kregen zonder verder kleurverschil. :)

Het achterste wielrandje:
voor het spuiten een klein deukje en een rand zonder lak

Afbeelding

na het spuiten:

Afbeelding

De geschaafde bumperhoek:

Afbeelding

De rand van de kofferklep:
Een veelvoorkomend probleem bij de 307, als de bumper te hoog hangt schuurt de klep hier tijdens het rijden over. Zo zag de klep er over de hele lengte uit. Na het spuiten is ook de bumper lager gehangen waardoor dit niet meer zou mogen gebeuren.

Afbeelding

Just sharing. 8)
Plaats reactie

Terug naar “30x”