Bouwj - Peugeot 306 GTI-6 - Freaky Freeky
Geplaatst: do 13 jul 2006, 22:57
Jawel, na lang wachten is het er dan toch uiteindelijk van gekomen, mijn eigen topic hier op het Peugeot forum
Ik zal me eerst eens even voorstellen voor diegene die me nog niet kennen. Na lang proberen was het zover en heeft mijn moeke me er uitgefloept op 2 maart 1983 ben dus ondertussen een goeie 23 jaar.
Na mijn geboorte hebben ze mij gelukkig meegenomen naar hun thuisfrontje Bocholt (limburg) waar ik hopelijk nog lang en gelukkig kan leven.
Ze hebben me de naam frederik meegegeven maar omdat ik dat een hondslelijke naam vind (sorry voor mijn naamgenoten) noemt iedereen me Frits of Fred.
Als beroep ben ik tewerkgesteld als mecanicien, en dat natuurlijk in een Peugeot garage. Vandaar dus ook mijn grote passie voor het merk
Als dagelijkse auto gebruik ik voorlopig een Citro?n BX, maar daarnaast ben ik de trotse eigenaar van een Peugeot 205 en 306, beide met een wide-bodykit
De 306 staat momenteel bij de carrossier voor de afwerking en om hem te voorzien van enkele laagjes lak, maar deze laat wat van zich afweten want de auto staat er al een dikke 2 maanden en er is nog niks aan gedaan
Hoe ben ik nu aan deze 306 gekomen ? Wel, na mijn 18e verjaardag en het behalen van mijn rijbewijs mocht ik voorlopig met mijn ouders hun auto rijden, totdat ik natuurlijk mijn eigen autoke had gevonden.
Een al wat oudere en goede klant, die bij ons in de garage komt, had net een nieuwe wagen gekocht ( 206 SW 1.1 benzine ) waardoor hij dus zijn 306 verkocht. De reden was denk ik een beetje het verbruik, omdat hij niet veel kilometers maakte maar vooral omdat hijzelf ook al een dagje ouder was geworden (ergens in de 30).
Dus, een licht uitgebouwde 306 met lederen interieur, elektrische ruiten en spiegels, 39000 km op de teller en altijd goed onderhouden, maar wat mij nog het meeste interesseerde lag onder de motorkap. Een 2.0l GTI-6 16V wat goed is voor 167 paardjes. De keuze voor mijn eerste autoke was dus snel gemaakt, it was love at first sight.
Nu was er wel nog 1 probleem: ik moest het gaan voorleggen aan mijn ouders. In het begin, moet ik zeggen, waren ze er alles behalve gelukkig mee, maar na er zoveel over gezaagd en gepraat te hebben vonden ze het wel goed. Ik was tenslotte ook nog maar 18 jaar en dan al zo een auto onder u kont hebben
Je bent maar 1 maal jong, zei men vader uiteindelijk, dus profiteert er nog maar van nu je het nog kan. Maar rij wel met verstand, want als ik erachter kom dat je gekke toeren uithaalt pak ik de sleutels af en zet ik hem te koop aan straat.
Na het eerste probleem volgde ook al weer snel het 2e Doordat die goede klant van de garage een nieuwe wagen had gekocht tijdens de periode van het autosalon, wanneer er dus veel wagens worden verkocht, was de levertijd van zijn nieuwe wagen ongeveer 3 maanden. Ikzelf moest dus ook nog een goeie 3 maanden wachten vooraleer ik mijn 306 kon bemachtigen.
Die 3 maanden leken wel 3 jaar te duren, maar na veel geduld, dromen en slapeloze nachten was het dan eindelijk zover. E?n van de mooiste dagen van men leven. Eerst heel fier naar de bank toe gestapt om mijn spaarcentjes op te gaan halen en toen door naar de GTI en zo ben ik dus aan mijn eerste auto gekomen.
Voila, nu weten jullie toch al weer wat meer en zal ik maar eens stoppen met zeveren en wat foto?s posten want het is tenslotte daar waar het hier net om gaat h?.
Ik heb helaas geen foto?s van toen ik hem kocht, maar na enkele kleine dingen zelf verandert te hebben, zoals ruitjes getint, muziekinstallatie, schermpje + PS2 console, logo?s verwijderd en de stikkers die erop plakte enzo verwijderd, ben ik met een maat van mij mijn eerste fotoschootje gaan doen, met als resultaat :
De muziekinstalatie (toen nog in de maak natuurlijk) die zopas verkocht is
Hier enkele foto's van met de toen nog neon-kit. Ze zijn wel niet heel goed gelukt eigenlijk omwille dat we te lang hebben gewacht en het al te donker was geworden.
Dit was het dan voorlopig voor nu, ik zal proberen heel mijn project hier te posten tot en met hoever ik sta met de werken, want er is ondertussen toch al weer hennig veel aan veranderd zoals een wide-bodykit, eigen gemaakte voor- en achterbumpers en nog wat kleine veranderingen maar daar later meer over.
Mocht je nog vragen hebben of tips voor mij, of als er iets is wat je niet mooi vind of denkt beter te kunnen, houdt u dan vooral niet in en laat het me gewoon even weten h?.
Voila, dat was het dan zo een beetje voor nu, alvast bedankt om hier eens een kijkje te komen nemen en hopelijk tot ziens.
To be continued?
Greetz fred
Ik zal me eerst eens even voorstellen voor diegene die me nog niet kennen. Na lang proberen was het zover en heeft mijn moeke me er uitgefloept op 2 maart 1983 ben dus ondertussen een goeie 23 jaar.
Na mijn geboorte hebben ze mij gelukkig meegenomen naar hun thuisfrontje Bocholt (limburg) waar ik hopelijk nog lang en gelukkig kan leven.
Ze hebben me de naam frederik meegegeven maar omdat ik dat een hondslelijke naam vind (sorry voor mijn naamgenoten) noemt iedereen me Frits of Fred.
Als beroep ben ik tewerkgesteld als mecanicien, en dat natuurlijk in een Peugeot garage. Vandaar dus ook mijn grote passie voor het merk
Als dagelijkse auto gebruik ik voorlopig een Citro?n BX, maar daarnaast ben ik de trotse eigenaar van een Peugeot 205 en 306, beide met een wide-bodykit
De 306 staat momenteel bij de carrossier voor de afwerking en om hem te voorzien van enkele laagjes lak, maar deze laat wat van zich afweten want de auto staat er al een dikke 2 maanden en er is nog niks aan gedaan
Hoe ben ik nu aan deze 306 gekomen ? Wel, na mijn 18e verjaardag en het behalen van mijn rijbewijs mocht ik voorlopig met mijn ouders hun auto rijden, totdat ik natuurlijk mijn eigen autoke had gevonden.
Een al wat oudere en goede klant, die bij ons in de garage komt, had net een nieuwe wagen gekocht ( 206 SW 1.1 benzine ) waardoor hij dus zijn 306 verkocht. De reden was denk ik een beetje het verbruik, omdat hij niet veel kilometers maakte maar vooral omdat hijzelf ook al een dagje ouder was geworden (ergens in de 30).
Dus, een licht uitgebouwde 306 met lederen interieur, elektrische ruiten en spiegels, 39000 km op de teller en altijd goed onderhouden, maar wat mij nog het meeste interesseerde lag onder de motorkap. Een 2.0l GTI-6 16V wat goed is voor 167 paardjes. De keuze voor mijn eerste autoke was dus snel gemaakt, it was love at first sight.
Nu was er wel nog 1 probleem: ik moest het gaan voorleggen aan mijn ouders. In het begin, moet ik zeggen, waren ze er alles behalve gelukkig mee, maar na er zoveel over gezaagd en gepraat te hebben vonden ze het wel goed. Ik was tenslotte ook nog maar 18 jaar en dan al zo een auto onder u kont hebben
Je bent maar 1 maal jong, zei men vader uiteindelijk, dus profiteert er nog maar van nu je het nog kan. Maar rij wel met verstand, want als ik erachter kom dat je gekke toeren uithaalt pak ik de sleutels af en zet ik hem te koop aan straat.
Na het eerste probleem volgde ook al weer snel het 2e Doordat die goede klant van de garage een nieuwe wagen had gekocht tijdens de periode van het autosalon, wanneer er dus veel wagens worden verkocht, was de levertijd van zijn nieuwe wagen ongeveer 3 maanden. Ikzelf moest dus ook nog een goeie 3 maanden wachten vooraleer ik mijn 306 kon bemachtigen.
Die 3 maanden leken wel 3 jaar te duren, maar na veel geduld, dromen en slapeloze nachten was het dan eindelijk zover. E?n van de mooiste dagen van men leven. Eerst heel fier naar de bank toe gestapt om mijn spaarcentjes op te gaan halen en toen door naar de GTI en zo ben ik dus aan mijn eerste auto gekomen.
Voila, nu weten jullie toch al weer wat meer en zal ik maar eens stoppen met zeveren en wat foto?s posten want het is tenslotte daar waar het hier net om gaat h?.
Ik heb helaas geen foto?s van toen ik hem kocht, maar na enkele kleine dingen zelf verandert te hebben, zoals ruitjes getint, muziekinstallatie, schermpje + PS2 console, logo?s verwijderd en de stikkers die erop plakte enzo verwijderd, ben ik met een maat van mij mijn eerste fotoschootje gaan doen, met als resultaat :
De muziekinstalatie (toen nog in de maak natuurlijk) die zopas verkocht is
Hier enkele foto's van met de toen nog neon-kit. Ze zijn wel niet heel goed gelukt eigenlijk omwille dat we te lang hebben gewacht en het al te donker was geworden.
Dit was het dan voorlopig voor nu, ik zal proberen heel mijn project hier te posten tot en met hoever ik sta met de werken, want er is ondertussen toch al weer hennig veel aan veranderd zoals een wide-bodykit, eigen gemaakte voor- en achterbumpers en nog wat kleine veranderingen maar daar later meer over.
Mocht je nog vragen hebben of tips voor mij, of als er iets is wat je niet mooi vind of denkt beter te kunnen, houdt u dan vooral niet in en laat het me gewoon even weten h?.
Voila, dat was het dan zo een beetje voor nu, alvast bedankt om hier eens een kijkje te komen nemen en hopelijk tot ziens.
To be continued?
Greetz fred