Evenementen 2019

2019 40 jaar/ans BCOP-CBAP
2019 15 jaar/ans Pugdrivers Belgium
2019 - NIEUW - NOUVEAU - 2019
2019 PEUGEOT CLUB BELGIUM 2019
 Het is nu ma 14 okt 2019, 15:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 308 GT line 1.6 diesel of 1.2 Puretech benzine.
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 11:17 

Hallo allen,

Ik twijfel in de eventuele aankoop van mijn volgende Peugeot, het word zowiezo een gefacelifte 308 GT line, maar ik twijfel tussen de motorisaties, ofwel ga ik zoals mijn vorige voor een 1.6 HDI, ofwel voor de 1.2 Puretech benzine, de benzine is eigenlijk beter voor de vaker kortere <10 km afstanden die ik doe, maar ik ben eigenlijk helemaal niet overtuigd van zo'n 3 cilinder die ogenschijnlijk veel en vaak steun van de turbo vraagt, daar komt nog eens bij dat ik het comfort in rijden van een Diesel echt waardeer, in dat opzicht ben ik een echte Diesel fanaat.

Nu heb ik al tal van reviews gezien van zowel de Diesel versie als van de Benzine versie, en ik merk toch vaak dat de Benzine versie meer geluid maakt in het interieur, ook dat vind ik eerder irritant, zeker aangezien ik wel eens vaker autostrade doe om familie te bezoeken. Voordeel van een benzine is dan weer de zeer lage taksen, maar dat is dan ook maar één keer in het jaar ..

Mijn verstand zegt dat ik door alles wat er rond Diesels te doen is en de vaker korte afstanden die ik afleg voor een Benzine moet gaan, maar mijn hart wilt eigenlijk weer gewoon een vlotte sterke diesel. Ook hoor ik allerlei geluiden over de matige levensduur van zo'n turbo gedreven 3 cilinder, en het is wel de bedoeling dat deze auto 8 jaar of langer bij me blijft, dus rijden tot ie nagenoeg op is. Nu weet ik niet of dat enigszins klopt? Of dat dit kulverhalen zijn, lastig te checken uiteraard :?

Iemand tips en ervaringen met beide? De Diesel ken ik al en is wat mij betreft een uitstekende auto ( al had ik de active variant, weet niet of dat veel verschil maakt ), en de Puretech Benzine schrikt me enigszins af... Ik twijfel enorm :p graag had ik jullie ervaringen en meningen gezien inzake betrouwbaarheid, levensduur, manier van rijden: lees algemeen comfort, economie etc etc.

Grtz, Jefrey. :Y

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 308 GT line 1.6 diesel of 1.2 Puretech benzine.
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 13:01 
Pug Driver

wij hebben de 1.2... en tot hiertoe toch niet zo positieve ervaringen mee gehad. Is wel een zeer leuke motor om mee te rijden en is ondanks de commentaren toch heel stil te noemen. Trekt heel vlot op, genoeg koppel onderin en ook geen probleem om hoog in de toeren mee op te trekken.
Alleen laat de betrouwbaarheid het afweten. Ik weet niet hoe het zit met de laatste generaties...
Die van ons is bijna 4 jaar oud en minder dan 100.000 km.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2019, 13:10 

jurgen_s schreef:
wij hebben de 1.2... en tot hiertoe toch niet zo positieve ervaringen mee gehad. Is wel een zeer leuke motor om mee te rijden en is ondanks de commentaren toch heel stil te noemen. Trekt heel vlot op, genoeg koppel onderin en ook geen probleem om hoog in de toeren mee op te trekken.
Alleen laat de betrouwbaarheid het afweten. Ik weet niet hoe het zit met de laatste generaties...

Bedankt om uw ervaring te delen, jammer genoeg heb ik dit nogal gehoord van andere, degene die ik zoek te kopen is ook van, ongeveer, die generatie ( 2015-2017 ), misschien toch maar gewoon bij Diesel blijven :|

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 20:52 
Pug Driver

Wij hebben er ene van de nieuwe generatie en ik ben er heel tevreden over, het is een zalige motor die heel goed zijn mannetje staat in het verkeer.

Grt Wim

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2019, 22:21 

peugeot-gek schreef:
Wij hebben er ene van de nieuwe generatie en ik ben er heel tevreden over, het is een zalige motor die heel goed zijn mannetje staat in het verkeer.

Grt Wim

De nieuwe generatie dat is vanaf..., 2015? Ik weet dat ze toen de eerste facelift hebben gehad, maar van de motor weet ik niet of die ook een update gehad heeft. De meeste voor mij betaalbare gt lines zijn ook wel benzine wagens, ik heb er twee op het oog, één van 2015 en één van 2017. Beide zijn wel eerste generatieq facelift, dus niet de laatste met de grote bumpers.

Grt Jefrey

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2019, 20:30 

Wij hebben onze 1.2 puretech nu inmiddels 2 jaar en zijn zo een 30000 km verder. Voorlopig hebben we nog niks van problemen ondervonden met deze motor. De auto wordt heel vaak gebruikt voor korte verplaatsingen. Het verbruik is meestal zo rond de 6.2 liter op honderd kilometer volgens de Peugeot app.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2019, 20:31 

jurgen_s schreef:

ik ben wel benieuwd wat voor problemen je dan ondervonden hebt? En vanaf welke kilometerstand dit begonnen is?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019, 10:07 
Pug Driver

Sinds dit weekend bijna 10.000km op de teller, een zalig motor en zuinig ook het verbruik ligt op 6.1l, ik kom van een 2.0Hdi met 150pk en dacht zou ik dit wel doen maar op tot vandaag heb ik dit nog niet beklaagt. Wij hebben den onze van april 2019, dus we hebben redelijk gebold.

Afbeelding

Mvg Wim

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019, 18:16 
Pug Driver

Dimitri81 schreef:

ik ben wel benieuwd wat voor problemen je dan ondervonden hebt? En vanaf welke kilometerstand dit begonnen is?

te lange lijst om op te noemen. de garage is wel zeer behulpzaam in het oplossen van de problemen. Maar dat neemt niet weg dat we er best al veel pech mee hebben gehad. Is niet de fout van de garage, wel van Peugeot, maar die schuiven de hete patat netjes door naar de garage.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019, 20:11 
Pug Driver

Ik heb nu 30k km op mij 2018 1.2 puretech 130pk met eat8 op nog geen jaar.

Ik heb nog geen enkel probleem gehad. Motor heeft voldoende pit en de samenwerking met de automaat is zalig.

Let wel de nieuwe generatie is van eind 2017 denk ik.

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]