advertentie C&C reclame

THP motor

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
VDH01
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 15:17

THP motor

Bericht door VDH01 »

Hi leden, ik heb een vraagje aan jullie.

Ik heb een 207 GT Turbo (1.6 THP motor – 150 pk) van 2007 met 104.000 km, tweedehands gekocht in juni dit jaar.

Ik heb te maken met de volgende problemen:

- Melding emissiestoring (“depollition system faulty”);
- Wegvallen vermogen (geen turbo meer);
- Motor raakt in zogenaamde noodloop (“safe mode active”).

Momenteel staat deze bij Peugeot. De dealer wilt de motor niet herstellen, wel stelt hij voor om de motorblok te vervangen (door een gereviseerde motorblok), waarvan totale kost 6225 euro!
Niet eenmaal werd er gesproken van constructiefout. Ze voelen zich niet verantwoordelijk en zeggen trouwens dat Peugeot geen herstelling onder een bepaalde garantie zou doen omdat de auto ouder is dan 5 jaar.

Zoals ik gelezen heb op diverse for a, is dit een veel voorkomende probleem met deze motor (niet alleen op Peugeot trouwens, ook op de Mini Cooper S, Citroen Picasso,...) en (naar mijn mening) moet dit door Peugeot volledig hersteld worden gezien dit een “fabricage fout” is ook al is die buiten de garantie periode ! Het is en blijft a fabricage fout !!

Ik heb op deze forum hierover niets gevonden. Is dit probleem/euvel ook bij jullie bekend?

Tot lezens.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: THP motor

Bericht door jurgen_s »

distributieprobleem waarschijnlijk

nogal drastische 'oplossing'
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: THP motor

Bericht door PUG(z)OT »

wat is er dan mis mee?
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Re: THP motor

Bericht door sparco »

Idd nogal drastisch...
Inmiddels is er al een geuprade versie van de distributie.
Over garantie of niet kan ik me niet uitspreken, bij mijn weten is dit nooit onder garantie of een terugroepactie gevallen...
Wel regelmatig gelezen dat ze in nl een geste deden naar de klant en een verminderd tarief aanrekenden ofzo...
De emissiestoring kan ook veroorzaakt worden door aankoeken van vuiligheid in het inlaattraject en rond de klepzittingen en stelen, gekend probleem met direct ingespoten wagens jammer genoeg...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: THP motor

Bericht door PUG(z)OT »

ik heb éénmaal meegemaakt dat de nokkenasdichtingen waren ingelopen in de aluminium behuizing, en daardoor oliedruk verlies enzo timingsproblemen... dat was in principe een nieuwe cilinderkop...
Plaats reactie

Terug naar “20x”