advertentie Nova reclame

RD4 radio vervangen door 2DIN multimediasysteem - 207cc

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Pixie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 15 sep 2023, 22:15

RD4 radio vervangen door 2DIN multimediasysteem - 207cc

Bericht door Pixie »

Hallo iedereen,

Ik zou graag mijn radio RD4 van mijn 207cc vervangen door een multimediasysteem. Nu heb ik hier en daar gezocht op het net maar ik geraak er toch niet helemaal aan uit. Ik wou deze interface bestellen https://www.connects2.com/Product/ProductItem/CT20PE05 want ik het twee antenne ingangen (maar waarvoor dient die oranje draad ?). In een bepaald youtube filmpje verbinden ze zelfs een rode draad naar de zekeringkast op een 5A zekering (via nog een tussenstukje).

Na wat meer op het net te zoeken kwam ook het probleem van de boordcomputer boven, tis te zeggen ik zou bepaalde functies verliezen. Als ik de huidige radio zou loskoppelen moet ik zorgen dat ik op schermpje van het verbruik sta anders kan ik er niet meer aan (en het configuratie menu verlies ik ook).

Blijkbaar is het één van deze https://www.connects2.com/products/stee ... eugeot/207 maar ik heb geen idee welke (al vermoed ik dat het niet de CTSPG008.2 zal zijn.

Is er iemand die ervaring heeft met het verwisselen van de radio van een 207cc ? Zo ja, kan die mij vertellen wat ik nu precies nodig heb ? (en eventueel wat ik wel en niet mag doen). Het zou blijkbaar allemaal plug & play zijn, maar waarom hangen er dan bij bepaalde interfaces losse kabels die je blijkbaar kan verbinden met iets.

Alvast bedankt.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: RD4 radio vervangen door 2DIN multimediasysteem - 207cc

Bericht door jurgen_s »

die speciale verloopstekker ga je nodig hebben omdat de din stekker van je nieuwe autoradio niet de juiste verhinding gaat maken met de kabels van de auto. ga je dat toch doen gaat de radio zijn posten al niet onthouden, gaat de radio niet uitgaan bij afzetten van de auto en loop je kans dat je de bsi (de centrale computer die het canbus systeem aanstuurt) kapot gaat gaan... en die kost heel wat geld.
Koop ook de juiste radio: er zijn er genoeg waar je nog wel de functies mee kan bedienen. Maar dat moet je opzoeken bij de specificaties van de fabrikant.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: RD4 radio vervangen door 2DIN multimediasysteem - 207cc

Bericht door Joske »

Zoals Jurgen_s zei, koop u een "deftig" merk radio. De meeste grotere merken (oa Alpine, Kenwood, Pioneer,...) hebben wel de juiste kabel in t gamma.
In mijn 206 zaliger had ik een Alpine ter vervanging van de RD3, en met de juiste module werkte alle functies van de boordcomputer nog gewoon.

Blijf vooral weg bij de sjineese ali en co.
Plaats reactie

Terug naar “20x”