advertentie Nova reclame

2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

de inlaat, neemt zijn lucht gewoon uit het motorruim (moet ge maar eens bekijken)
geen directe feed van buitenaf, iets wat bvb bij de 306 wél het geval was.
gevolg is dat (ondanks de rijwind ja), de inlaat temperatuur te hoog is.

de intercooler (en dit is de reden dat de mini er minder last van heeft, want das nen andere), deze zit zga niet in de rijwind en wordt dus ook veel te warm (is trouwens zga dezelfde als de 1,6hdi's)
temperatuur orig tov de forge versie was, als ik het mij goed herinner +90° tov +-65°
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door jurgen_s »

zijn dingen die op zich wel aan te passen zijn zeker?

maar de intercooler: rijwind zal wel iets uitmaken maar als die te klein is zal dat zelfs niet veel uithalen. Ik zit met hetzelfde in de 607: als ik de waardes van de t° van de inlaatlucht bekijk stijgt die heel snel als er wat wordt doorgereden. Maw de intercooler kan het niet koud genoeg houden. En de inlaatlucht wordt ook gepakt in de motorruimte.
Als ik nog eens tijd en goesting heb, gaan die wel eens aangepakt worden...
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

das zeer zeker aan te passen...
forge heeft op maat nen intake & intercooler

maar, dan ben ik mijn garantie kwijt bij het minste, en ik heb 5jaar...
+ das ook niet gratis hé
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door jurgen_s »

dat hangt van uw garage af hé. Als ge daar goede afspraken mee kunt maken en hen de stukken eventueel laat plaatsen is er veel ruimte tot overleg.
Ik spreek uit eigen ondervinding: 607 gechipped en turbo in de soep. Garage wist ervan nochtans en die hebben geen problemen gemaakt omdat het probleem met de turbo niet lag aan het chippen wel aan een verstopte olietoeverleiding.
't is allemaal hoe ge het aanbrengt. En ik zie ook niet in hoe het aanbrengen van een andere en betere intercooler de werking van de motor an sich in gevaar kan brengen.
David406
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 15:47
Locatie: niel, antwerpen

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door David406 »

dragoon, bij wie ben je dan wel van plan om te gaan op testbank?

die air intake van forge is niet meer beschikbaar...
den_buis
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 jul 2013, 16:33
Locatie: tielrode

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door den_buis »

@david 406 hoe komt het dat die nietmeer beschikbaar is
Online
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Darl'mat »

Kom die dinges eens testen op circuit, daar kunt ge uw Leeuw los laten, indien ge sneller zijt dan de Focussen St enz..., waar ik niet aan twijfel, dan komt alles weer goed. :mrgreen:
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

ik heb géén circuitervaring en zie het eigenlijk niet zitten om zo'n nieuwe wagen op circuit te riskeren, mits mijn omnium daar niet meer van tel is...

en er moet maar nen andere een fout maken om ik in de miseri te zitten é ;)
Online
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Darl'mat »

Hebt u gelijk in, maar anderzijds het vermogen aanspreken op openbare weg is mogelijk toch gevaarlijker dan op circuit.

U kunt al een stapje zetten en een ritje achter de pace car maken, gegarandeerd een smile tot achter uw oren.
SvenDR
Berichten: 28
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 17:33
Locatie: Herzele

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door SvenDR »

Nét gespot in gentbrugge, trekt precies wel vlotjes op :D
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

allez, alvast es de 0-100 tijden gaan meten, dit met een Gtech pro.

Zowel esp aan als esp uit, identieke tijden, zijnde 7.1 sec naar 100


ook simulatie gedaan van de pk's, zowel esp aan als uit ook, voor beide uitgekomen op een ongeveer 148 wielpk's wat overeen komt met een +-176pk aant blok...


esp aan of uit maakt dus geen noemenswaardig verschil.
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door KrisKe »

Nu dat is een tijd, dat je tevreden mee kan zijn zou ik denken...

peugeot geeft 6.8sec aan naar 100 (in ideale omstandigheden)
jij 7.1

netjes zou ik toch zeggen ;)
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Big-J »

"Netjes" maakt nog altijd het feit ni goed dat de GTI zijn pk's niet haalt wegens een flut-intercoolersysteem ed.
Verscheidene goede bronnen (Chiptuners zoals Apec, enz...) hebben Peugeot al meermaals bewijzen gegeven dat de IC geen fluit waard is en dat ze het systeem moeten aanpassen, maar Peugeot negeert hun gewoon compleet en blijft maar nieuwe dingen aanhalen ("ESP uit geeft meer PK" bijvoorbeeld :roll: ).
Ze zijn gewoon te koppig om hun fout toe te geven en een tegemoetkoming te geven, terwijl dat ze langs alle kanten bestookt worden met bewijzen dat gene ene GTI met de THP200 zijn pk's haalt (en het is echt puur de intercooler, ze weten het goed genoeg, maar ze luisteren dus niet)...

Om het dan nog eens ferm in de mensen hun gezicht te wrijven, brengen ze binnekort die nieuwe 208 GTI uit daar met "208"pk en verbeterde remmen, sper, enz....
Los dan eerst de problemen op van de trouwe klant met hun "gewone" 208 GTI in plaats van te investeren in een nieuwe versie. :roll:

Trouwens, als ik betaal voor nen auto met 200pk, dan moet hij der ook rond de 200pk hebben en geen 175pk (of zelfs minder bij sommigen)... Ge betaald er immers ook verzekering voor, meer zitten betalen voor pk's die ge eigenlijk niet hebt, dat is niet bepaald plezant.
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

hier, nogmaals, het bewijs dat het probleem echt bij de IC zit: (NIET MIJN WAGEN)
standaard ic vs forge ic=
Afbeelding


en de uitleg dat esp aan of uit een verschil maakt is bij mijn test duidelijk al teniet gedaan, mits beide gelijkaardige resulaten halen.


ge voelt ook echt dat de wagen enorm rap last heeft van heatsoak én hoe dan ook voelt hij niet aan als een 'bommeke', vlot ja, ma da is nen 2.0tdi ook...
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door KrisKe »

nuja, ik verstaan jullie wel

MAAR ik zou liever nen auto hebben dat even snel naar 100 (0.4sec is respectievelijk goed) zoals de constructeur aangeeft

dan een wagen dat het vermogen haalt maar de prestaties niet....
Gesloten

Terug naar “20x”