advertentie Nova reclame

2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door jurgen_s »

nochtans heeft die van DVX de test wel gedaan en daar was het verschil er wel met en zonder esp
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

Jurgen, binnen een kleine week weet ik te zeggen of daar enige waarheid in zit...
adhv andere testbankresultaten uiteraard; want DVX lijkt zowat de enige te zijn die Peugeot hierin volgt (Heinz, Apec, PPE, BR en anderen lijken daar allemaal een andere mening over te hebben)


en Kris, een van de redenen dat ik er in eerste instantie mee op de testbank ben gegaan is omdat hij naar mijn gevoel ondermaats presteerde (en het verbruik dat wat te veel naast de opgegeven waardes ligt, ma soit, das weer een ander verhaal)
Enja, dan baseerde ik mij op rijervaringen met oudere gti's (106gti/306gti/206gti/206rc) en minder krachtige wagens (rcz thp156). Mede rekeninghoudende met de kwalijke reputatie die de THP's hebben vond ik het wel nodig om hier tot de grond van te komen. (Highlander zijn 207lemans begon zo ook vermogenverlies te hebben wanneer de typische thp-problemen de kop begonnen opsteken)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door jurgen_s »

ding is dat peugeot bij hem is komen testen en hij de resultaten wel degelijk gezien heeft
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

en het ding is dus, da het zeveraars zijn:

esp maakt GEEN verschil: (en zeker ni van 15pk)

maar, kzal de grafiek laten spreken ;)

Afbeelding

Meer vermogen dan bij apec, maar hier zal testbank/temperatuur/luchtdruk veel toe doen, net als het feit dat em nu al wa beter is ingereden.
But NO, i'm still not happy :|

O en voor wie het wil weten, de rcz R haalt dus ook allesbehalve de opgegeven cijfers, diejen ontbreekt ook maar een kleine 20pk ;)
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Big-J »

Had het al langer gezegd dat hun ESP verhaal 1 gigantische berg bullshit was, ze zoeken gewoon excuses om het af te wimpelen of tot gij het uiteindelijk opgeeft. Ik vraag me af wat het volgende gaat zijn waarover ze beginnen te zeveren.

En van de RCZ R daar twijfelde ik geen minuut aan dat die zijn pk's ook niet ging halen, als de THP200 dat al niet doet... En dat is al wel ne wagen van over de 40.000 euro he mannekes, voor die (imo té) grote som geld hoop ik dan toch op zen minst dat die 100% werkt zoals er in de boekskes staat. De mensen met een RCZ R zullen nu ook wel zwaar in hun gat gebeten zijn als dat aan hun oren komt. :|
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door jurgen_s »

ik hoor van porsche ook dat ze hun pk's niet halen, van bmw (M reeks met daarbij nog serieuze betrouwbaarheidsproblemen) en nog veel meer. En dat kost allemaal een pak meer dan een R.
De 607 haalde zijn pk's ook niet na meting bij PPE: 130 ipv de beloofde 136pk, koppelwaardes werden wel quasi gehaald. Stef zei: moet ge niet van wakker liggen...
Betreffende de meting bij BR performance, ik weet niet hoe die het gemeten heeft, maar ik kan alleen maar vaststellen dat Geert van DVX ook geen ezel is. Hij meet wel een verschil met of zonder ESP dat rond de 10 à 15 pk ligt. Hij zegt ook dat er bij zijn die hun pk's niet halen en er evengoed bijzijn die de pk's wel halen.

0 tot 100 tijd ligt toch binnen de verwachtingen want dat wordt door de constructeur altijd getest met een iet of wat afgeslankt exemplaar, met lege tank, leeg ruitenwisserreservoir in de meest ideale omstandigheden.

eens curieus welke waardes ge gaat meten als het kouder is.

Nu goed: als de intercooler te klein is hebt ge een aantal opties waarvan er geen één onoverkoombaar is. En dan komt het er op aan of ge een goede verstandhouding hebt met uw garagist of niet.

We hopen zelf als club binnenkort terug contact te krijgen met peugeot belgië, ik wil gerust een polsen naar hun reacties en wat hun intenties zijn omtrent oplossingen die men aanbiedt. Maar ik beloof niets...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Steven »

Valt inderdaad best tegen, beste run is zo'n 187pk denk ik te zien? Is inderdaad over de gehele lijn bijna 15pk te kort. Zonde... :? En nog erger dat Peugeot als bedrijf, of als belgische importeur zich hier van de domme houdt en geen communicatie met de klant wil.
den_buis
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 jul 2013, 16:33
Locatie: tielrode

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door den_buis »

ale dan scoor ik toch beter met mijne gti.
ik zit nu op 191pk.
kreeg van peugeot belgie via de telefoon te horen dat er een maximum verlies mag zijn op de pk's van 4.6%.
nu weet ik niet of dit wel waar is.
Big-J
Berichten: 519
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 19:51
Locatie: Zichem

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Big-J »

den_buis schreef:ale dan scoor ik toch beter met mijne gti.
ik zit nu op 191pk.
Als ik me goed herinner ben jij bij DVX geweest zeker?
En daar knelt juist de schoen, want DVX is vreemd genoeg den enige waar de GTI's blijkbaar hun pk's halen, terwijl bij menig andere tuners de GTI's er niet aan geraken... :|
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door jurgen_s »

euhm, dat zegt hij niet hé

misschien dat ge op autoforum eens moet lezen want daar is een heel topic over chiptuning en daar wordt er ook over de gti gesproken
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

BMW, Porsche, enz, maakt mijn rekening niet é, als ik daar mé ene zou rijden en 20pk te kort zou komen, ja dan gaak ook ni content zijn.
Versta mij niet verkeerd, ook al haal ik mss andere voorbeelden aan, voor mijn part draaien alle gti's 50pk, zolang de mijne de opgegeven waardes haalt ben ik tevreden.

De 607 had 6pk te kort? Da vind ik nog aanvaardbaar. Geeft mijne 194pk en ik ga ni klagen hoor ;)
Ik heb PPE hier trouwens ook al over gesproken, en zij bevestigen wat apec en br claimt...

Geert/DVX ken ik nu niet, maar ik blijf het bizar vinden dat daar het plaatje wel klopt nadat Peugeot eens langs is geweest.
Ik heb nog nen dyno-run van dvx hier liggen, van een 208GTi, en ja, daar zit verschil op, daarom ben ik dus niet bij dvx geweest.
Als ge bij mij ziet is er geen merkbaar verschil en de test is op een gelijkaardige bank gebeurt. (een gelinkte 4x4 bank dus) En hier ziet ge zelfs meerdere runs en allen mooi even lang, bij dvx ziet ge 1run elk én zijn de runs niet even lang.
BR zijn nu ook bepaald geen amateurs é (idem voor apec trouwens)

Nuja, nu is het aan Peugeot gewoon, er is een dossier, ze laten al geruime tijd niks weten aan mij (aan anderen blijkbaar wel?), Apec is de discussie met hen al aangegaan ivm mijn voertuig (Peugeot is ook met een eigen GTI bij apec geweest), ik heb hen bij mijn initieel dossier ook gesproken over de fmic, dit is compleet de wind in geslagen -ondanks duidelijke cijfers- (ook van temperaturen, je zit dit trouwens ook goed bij de test van BR, elke run minder pk's, zuiver door het zo snel warmlopen)
En betreffende de esp, even gemiddeldes genomen en het verschil esp aan/uit is geen 3pk, maw onbestaande.
Ik verwacht een degelijke reactie van Peugeot nu. Want het enige wat die met de mijne gedaan hebben is hem nen dag gehouden om alles door te sluizen van mijn ecu naar hun technical centre in Engeland (das toch wat mij verteld is).

Mijn gevoel is dat ze mij aan het lijntje houden en zaken proberen wijsmaken, want, voor het 'esp' verhaal hadden ze er al een andere uitleg aan gegeven.

Zowel het vermogen als de intercooler-issues (en dit hangt samen) oplossen is zeker geen probleem. Er zijn al genoeg opties om dit te fixen (zie de sheet van apec: std fmic vs forge fmic)
EN met mijn garage heb ik een goede band, echter vind ik niet dat dit iets is voor hem. Als Peugeot mij een nieuwe/betere fmic+afstelling+plaatsing bezorgd ben ik ook tevreden hoor, maar ik ga er geen geld hangen aan iets wat van fabriek uit niet ok is...
Paar keer de testbank op heeft mij ook al genoeg geld gekost...

Voor mij moet ge zeker geen contact nemen met Peugeot hierover.
Heb liefst rechtstreeks contact met hen ;)
Laatst gewijzigd door Dragoon op do 10 jul 2014, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

Steven schreef:Valt inderdaad best tegen, beste run is zo'n 187pk denk ik te zien? Is inderdaad over de gehele lijn bijna 15pk te kort. Zonde... :? En nog erger dat Peugeot als bedrijf, of als belgische importeur zich hier van de domme houdt en geen communicatie met de klant wil.
Bij BR is mijn gemiddelde 185pk.

Er is een dossier bij de klantendienst en, "ze zijn er mee bezig", van Peugeot rechtstreeks heb ik nog zga geen degelijke info gekregen.
Geduld heb ik, maar dit loopt al van november :roll:

Ze willen ergens gewoon niet toegeven dat er effectief een probleem is vermoed ik.
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

Laat mij ook duidelijk zijn, enkel op dit forum heb ik mijn zaken/problemen gepost, heb geen intentie om dit op andere fora te smijten or mij daar te gaan mengen.
Weinig goesting om oorlog te voeren tegen ne nest keyboard-warriors ;)

Hier post ik het ter info en ter discussie van andere peugeot-liefhebbers en daar stopt het.
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door sparco »

is waarschijnlijk al gezegd, ma das toch aan de wielen gemeten?
is de opgegeven 200pk ni op het vliegwiel gemeten? :?
is tenminste wat ik altijd voor waarheid heb geweten...
verder is zo een testcell waar effectief de motoren zelf getuned worden niet onderhevig aan externe factoren want wordt "geairconditioned"...
en iedere testbank is verschillend...

heb net ook even mn forge intercooler gedatalogd op de 207 1.6hdi...
acceleratie van 0 tot 150 volgas kwam m net op 40°C uit...
Volledig op bedrijfstemperatuur, geen hitteschild meer rond de turbo en uitgang van de compressor loopt daar thans net boven door, inlaatlucht wordt ook afgenomen in het motorcompartiment en hij draait op 2.5bar ipv de standaard 2.3bar, buitentemperatuur was 23°C
Heb wel geen gegevens van de standaard koeler of ingang van de forge koeler jammer genoeg...
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 2013 - Peugeot 208 GTi - Dragoon

Bericht door Dragoon »

volgens Forge:
Intake temperature dropped form 105 deg C to 45 deg C - a drop of 60 deg
en een verschil van +-30pk
Gesloten

Terug naar “20x”