advertentie Automotive Group reclame

Motorstoring Peugeot 208 1.6 bluehdi

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Mike1002
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jun 2021, 21:55

Motorstoring Peugeot 208 1.6 bluehdi

Bericht door Mike1002 »

Hallo mijn Peugeot 208 geeft een motor storing als ik hard optrek en rond de 3000 rpm kom. Er komt een storing lampje en een motorlamp met een sleutel erin de turbo wilt ook niet meer op druk komen. Na de auto opnieuw op te starten is het vermogen weer terug en rijd die weer als normaal. De storing code is p3008 en als tekst luchthoeveelheid te hoog. Ik heb al de luchtmassameter schoongemaakt en gekeken of ik lekkages kon zien in het luchtsysteem maar dit helpt niet. Nu hoorde ik dat het ook kan liggen aan de nokkenas sensor deze heb ik schoongemaakt maar niet vervangen voor een nieuwe. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of heb je dit zelf meegemaakt dan hoor ik het graag! Als je een suggestie heb wat ik moet testen of doen laat het weten,

Mvg mike
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Motorstoring Peugeot 208 1.6 bluehdi

Bericht door PUG(z)OT »

Ik vermoed een diesel? Eerst goed kijken dat je luchtfilter geen valse lucht doorlaat, de deksel moet goed aansluiten op het rode rubber van de filter, indien deze gescheurd is kan dit ook dit probleem geven
Mike1002
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jun 2021, 21:55

Re: Motorstoring Peugeot 208 1.6 bluehdi

Bericht door Mike1002 »

PUG(z)OT schreef:Ik vermoed een diesel? Eerst goed kijken dat je luchtfilter geen valse lucht doorlaat, de deksel moet goed aansluiten op het rode rubber van de filter, indien deze gescheurd is kan dit ook dit probleem geven
Bedankt voor je reactie, ik ga het controleren het gaat inderdaad om een 1,6 diesel echter zit het luchtfilter voor de luchtmassa meter. Ik weet niet of dit het is maar kijken kan altijd!
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Motorstoring Peugeot 208 1.6 bluehdi

Bericht door PUG(z)OT »

Ja die zit er idd voor, maar heeft de tegendruk nodig van een gesloten luchtfilter huis.
Mike1002
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jun 2021, 21:55

Re: Motorstoring Peugeot 208 1.6 bluehdi

Bericht door Mike1002 »

PUG(z)OT schreef:Ja die zit er idd voor, maar heeft de tegendruk nodig van een gesloten luchtfilter huis.
Ik heb gekeken en de luchtfilter en huis zitten goed gemonteerd op elkaar en geen kieren
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Motorstoring Peugeot 208 1.6 bluehdi

Bericht door PUG(z)OT »

Kan ook de aansturing van de turbo zelf zijn...maar zou aan de diagnose computer moeten hangen om meting gegevens te bekijken tijdens een proefrit
Mike1002
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 jun 2021, 21:55

Re: Motorstoring Peugeot 208 1.6 bluehdi

Bericht door Mike1002 »

PUG(z)OT schreef:Kan ook de aansturing van de turbo zelf zijn...maar zou aan de diagnose computer moeten hangen om meting gegevens te bekijken tijdens een proefrit
Ik heb een uitleesapparaat gekocht deze moet nog binnen komen
Plaats reactie

Terug naar “20x”