gino 205 rallye en 106 gti
Moderator: P-unit
et voila , de motor hangt erin .
ik heb me ook bezig gehouden met een 2e ventilator te installeren (in mijn ogen toch wel wat schoner dan eentje).
binnenkort is op zoek gaan naar grotere injectors, want volgens de berekeningen dat ik heb gemaakt zouden de originele niet genoeg inspuiten.
de originele geven 226cc/min op 3 bar en 254cc/min op 4 bar.
als ik niet boven de 160pk uitkom zouden ze net genoeg geven op 4bar, maar ik heb toch liever wat overschot.
ik heb mij laten wijsmaken dat die van een 206 2.0 16V zouden passen, klopt dit en hoeveel geven deze dan ?
ik heb me ook bezig gehouden met een 2e ventilator te installeren (in mijn ogen toch wel wat schoner dan eentje).
binnenkort is op zoek gaan naar grotere injectors, want volgens de berekeningen dat ik heb gemaakt zouden de originele niet genoeg inspuiten.
de originele geven 226cc/min op 3 bar en 254cc/min op 4 bar.
als ik niet boven de 160pk uitkom zouden ze net genoeg geven op 4bar, maar ik heb toch liever wat overschot.
ik heb mij laten wijsmaken dat die van een 206 2.0 16V zouden passen, klopt dit en hoeveel geven deze dan ?
ik weet niet echt op welke duty-cycle die 226cc is (ik veronderstel op 90% aangezien dat de max duty-cycle is voor die injectoren). maar ik heb berekend dat als ik op 160pk uitkom (dat is ongeveer het doel) dat ik bij een duty-cycle van 90% 233cc/min nodig heb. dus dan moet ik zowiezo al op 4 bar werken om toe te komen. en als ik dan nog meer er zou willen uithalen, heb ik toch zowiezo grotere nodig.
nu ik heb dit allemaal via het internet berekend, dus ik weet ook niet juist hoe nauwkeurig en correct het allemaal is, dus het kan idd wel zijn dat ik met de mijne al toe kom.
nu ik heb dit allemaal via het internet berekend, dus ik weet ook niet juist hoe nauwkeurig en correct het allemaal is, dus het kan idd wel zijn dat ik met de mijne al toe kom.
na lang zoeken heb ik eindelijk bijna alle schema's bij elkaar gevonden om de kabelboom klaar te krijgen. en ik heb dus al een groot deel van de kabelboom kunnen tekenen.
nog een paar dingen uitzoeken en dan is hij klaar.
en dan ben ik ook al begonnen met een deel te solderen en in te pakken.
binnenkort nog verder solderen , alles goed leggen , en aansluiten.
nog een paar dingen uitzoeken en dan is hij klaar.
en dan ben ik ook al begonnen met een deel te solderen en in te pakken.
binnenkort nog verder solderen , alles goed leggen , en aansluiten.
begin deze week heb ik hem is proberen te starten, maar zoals verwacht ging het niet echt zoals ik had gehoopt
mijn bekabeling is nochthans volgens mij goed.
op de software van dta staan ook enkele testfuncties waarmee injectors, bobine, naftpomp, enz.. kunnen getest worden.
en van deze werkte enkel de injectors, terwijl de aansluitingen naar bobine en naftpomp goed zijn vrij raar dus.
maarja , daar zie ik nog wel is naar als ik terug tijd heb.
vandaag eerst nog een gti'ke klaarzetten voor morgen op zolder
mijn bekabeling is nochthans volgens mij goed.
op de software van dta staan ook enkele testfuncties waarmee injectors, bobine, naftpomp, enz.. kunnen getest worden.
en van deze werkte enkel de injectors, terwijl de aansluitingen naar bobine en naftpomp goed zijn vrij raar dus.
maarja , daar zie ik nog wel is naar als ik terug tijd heb.
vandaag eerst nog een gti'ke klaarzetten voor morgen op zolder
finally , it is alive
na veel problemen heb ik hem vandaag eindelijk gestart gekregen.
blijkbaar waren de gaskleppotentiometer en de bobijn niet goed. nu is het enkel de naftpomp nog die niet werkt (heb hem voor te starten ff met de hand aangeschakeld).
nu nog een paar dingen afwerken en zien dat de naftpomp kan aangestuurd worden via de ecu en dan kan hij naar de testbank.
eerder deze week ook nog een kadootje aangekomen vanuit de UK.
na veel problemen heb ik hem vandaag eindelijk gestart gekregen.
blijkbaar waren de gaskleppotentiometer en de bobijn niet goed. nu is het enkel de naftpomp nog die niet werkt (heb hem voor te starten ff met de hand aangeschakeld).
nu nog een paar dingen afwerken en zien dat de naftpomp kan aangestuurd worden via de ecu en dan kan hij naar de testbank.
eerder deze week ook nog een kadootje aangekomen vanuit de UK.