advertentie C&C reclame

gino 205 rallye en 106 gti

Trackcars, rallywagens, maar ook de rallyes op de weg

Moderator: P-unit

gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye & 106 gti

Bericht door gino »

ik heb mijn nr ge-pm'd.
ge moogt alitjd is komen zien , ik heb hier nog een motorblok liggen van een xsi (vrijwel hetzelfde al een rallyeblok dacht ik) en van een 16V , dat ge is kunt vergelijken :wink:

dit weekend was het weer is grote alcohol controle hier in de buurt.
enja , ik mocht ook WEER is blazen (weekend daarvoor was het ook al van dat + reclamaties gehad op mijn uitlaat).
safe geblazen , papieren in orde , koffer gecontroleerd , binnen alles bekeken , alle knopjes is moeten opzetten dat niet origineel waren :? . gelukkig allesbehalve de motorkap open gedaan :D , want ik heb nog niet de tijd (en vooral de goesting) gehad om de ecu proper af te dekken :?
zo zag het eruit:
Afbeelding
en zo is het voorlopig , toch al net iets minder opvallend :P
Afbeelding

dit weekend wordt hij trouwens voor de eerste keer op het circuit losgelaten (als het niet al te slecht weer wordt)
dus de winterwielen er terug afgehaald , en de zomerwielen er terug op gezet
Afbeelding

voor de rest heb ik mij sinds mijn vorige post bezig gehouden met enkele kleine dingen:
kabels subwoofer wegwerken, temperatuursensor maken, spiegelkappen aan binnenkant plaatsen, ruitenwisser vervangen, 3e remlicht maken, mistlichten in voorbumper maken.
en zo heb ik nog een lijste met nog is 3 keer zo veel dingen dat nog te wachten staan
Bart VDA
Berichten: 266
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 23:27
Locatie: Boortmeerbeek

Re: gino 205 rallye

Bericht door Bart VDA »

Moet ge da monsterblik ook niet wegmoffelen? Da valt nogal op
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye

Bericht door gino »

valt idd wel op , maar ik denk niet dat ze daar iets van kunnen zeggen.
is uiteindelijk toch maar "versiering" :P
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Re: gino 205 rallye

Bericht door Den Hans »

Jawel, carterdampen mogen niet in de vrije natuur losgelaten worden...
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye

Bericht door gino »

aahzow , daar zal ik ook nog iets op moeten vinden dan
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye

Bericht door gino »

het is tijd dat er is een spaghetty spruitstuk op komt.
maar nu ben ik nog aan het twijfelen welke ik juist zou bestellen.
momenteel zijn mijn favorieten janspeed (+/- 230 euro) en ashley (+/- 250 euro)
deze zouden naar het schijnt allebei prijs/kwaliteit zeer goed zijn.
iemand een idee welke van de 2 het "beste" zou zijn??
of als er iemand zelf een betere weet ??
supersprint , peugeotsport en dergelijke liggen boven mijn budget (max +/- 250 euro)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: gino 205 rallye

Bericht door jurgen_s »

en qua nauwkeurigheid zijn die ook goed? Niets zo spijtig als het plaatsen van zo'n spruitstuk en dan moeten vaststellen dat binnenin het spruitstuk de opening niet goed overeenkomt met de opening van het motorblok...
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye

Bericht door gino »

zelf weet ik het niet, ik heb met geen van beide al ervaring.
ik heb wel op engelse fora al veel goede meningen gehoord over janspeed. en ashley was over het algemaan goed (bij andere merken, dus ik veronderstel voor peugeot ook)
ik heb wel al ervaring met raceland en hottuning , en deze zijn qua zicht wel goed , maar passen niet perfect , en zijn volgens mij ook meer voor het zicht gemaakt dan echt vermogen gericht.
en het is toch wel de bedoeling dat hij iets meer pk's oplevert dan het orignele spruitstuk.
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye & 106 gti

Bericht door gino »

dit weekend nog is op circuit gaan rijden , de 1e keer met de 106 , en onze pa heeft zijn autoke ook nog is klaar gemaakt om mee te rijden.
Afbeelding
Afbeelding

alle 2 106 gti'kes , diene van onze pa zou een grA motor in liggen ( en dat zou wel is kunnen kloppen , want hij was even snel op het recht stuk).
heel plezant om zo is op natte baan te rijden, maar al zeer snel gemerkt dat hij enorm overstuurd is. in de 1e chicane stond ik al met m'n neus naar de verkeerde richting :shock: . de rest van het uur dus niet al te zot gereden en nog 1 keer in dezelfde chicane rond gegaan, maar voor de rest ging het toch wel vrij goed :D .
onze pa daarentegen kon het niet laten om over zijn limiet te gaan :roll: . bij het remmen ging altijd teveel remkracht naar de achterste wielen , waardoor hij zijn gat altijd wegsmeet enja , dat blijft natuurlijk niet goed komen. op het einde van het recht stuk aan de pits rond gegaan tegen de muur of de vangrail (heb ik niet echt heel goed kunnen zien) , maar niet echt schade aan opt eerste zicht , dus nog veel geluk gehad :).

voor de rest nog veel auto's van de baan zien gaan en tegen de banden :? , dus ik denk niet dat ik nog al te vaak met de mijne op circuit ga rijden :P

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: gino 205 rallye

Bericht door jurgen_s »

een 106 is van zichzelf al tailhappy, dus ik vind het vrij normaal dat die met glad weer sneller omgekeerd staat :-)
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye

Bericht door gino »

tailhappy , mooi gezegd :D
ja da heb ik wel ondervonden. als hem in het midden van de bocht zijn gat zet , of in het uitgaan van de bocht , dan kunt ge nog gas geven en tegen sturen. maar als hij het doet bij het ingaan van de bocht , is het volledig hopeloos :?
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: gino 205 rallye

Bericht door Taz Devil »

Dat tailhappy zijn is niet veel beter met moderne kleine peugeotkes. Mijne 207 was ook enorm tailhappy op zolder in de regen, zelfs 1x na de vilneuve in die rechtse uitgebroken bij het uitacceleren.
Als het droog is, dan is het al een heel ander ervaring ze, veel makkelijker onder controle te houden.
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye

Bericht door gino »

ja als het nat is schuift elke auto natuurlijk wel.
met mijne 205 was het nochthans eerder de voorkant dat wegschoof ipv de kont.


btw , weet er iemand hoe ik mijn topic titel aanpas ? want rij nu al een tijdje met de 106 ipv met de 205 :)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: gino 205 rallye

Bericht door jurgen_s »

naar uw eerste post gaan en daar wijzigen drukken

dan kunt ge in de titel uw wijziging doen ;-)
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Re: gino 205 rallye en 106 gti

Bericht door gino »

waaw , ik ben hier precies gene held in :P
ik heb het is geprobeerd , maar krijg dit bericht :?

SQL ERROR [ mysql4 ]

Duplicate entry 'gino 205 rallye en 106 gti' for key 'post_subject' [1062]

Een SQL-fout deed zich voor tijdens het samenstellen van deze pagina. Contacteer de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.

enig idee wat ik verkeerd doe ?
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot in de Sport - Peugeot dans le Sport”