advertentie Le Vin du Bâché reclame

205-306-405 van Pugcolector

Trackcars, rallywagens, maar ook de rallyes op de weg

Moderator: P-unit

pugcollector
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 21:08
Locatie: Net over de grens in Holland

205-306-405 van Pugcolector

Bericht door pugcollector »

Nu ja, niet echt 100% een ?Keaskop? :D . Ik ben namelijk geboren in Belgie nabij Antwerpen maar nu alweer meer dan 30 jaar woonachtig boven Antwerpen net over de grens in Nederland.
Maar laat ik mezelf en mijn auto?s eerst eens voorstellen:

1) Wie ben je (naam/nicknaam)?
Pascal de Theije / pugcollector
2) Waarom heb je voor die nicknaam gekozen?
Omdat ik nogal wat Peugeots bezit of heb gehad
3) Hoe oud ben je?
Bijna 37 maar nog erg jong van hart (of kinderachtig volgens anderen want ik speel nog teveel met autokes :D )
4) Waar woon je (gemeente)?
---
5) Welke studies doe je/welke job?
Eerst een baan gehad bij Electrabel Kerncentrale Doel maar momenteel werkzaam in Nederland als Lead-engineer bij een bedrijf in industriele automatisering.
6) Heb je een rijbewijs?
Euh, ja? zoveel Peugeots en er dan niet in kunnen rijden :D
7) Was je van de eerste keer geslaagd voor je theorie en praktijk examen?
Ja, alles de eerste keer goed
8 ) Heb je een auto? De welke?
-Peugeot 205gti met binnenkort een 2.0 8v turbomotor (momenteel aan het opbouwen)

-nog een Peugeot 205gti met 2.0 8v turbomotor voor op het circuit
Afbeelding]

-Peugeot 205cti (die momenteel nogal uit elkaar ligt om een andere motor te krijgen)
Afbeelding

-Peugeot 306gti6
Afbeelding

-Peugeot 405T16 (momenteel volledig aan het reviseren en upgraden)
Afbeelding

-Oja, en een SAAB 900 aero turbo

9) Welke zaken zijn er aan de buitenzijde van je wagen gewijzigd (velgen, spoilers,...) en waarom?
Bekijk de foto?s
10) Wat is de voornaamste reden voor de aanschaf van je huidige wagen?
Meer de vraag; waarom Peugeot. Ik ben altijd al zot geweest van de 205cti en kocht in 1992 mijn eerste. Daarna verving ik die voor een andere? en vervolgens een 205gti erbij?.. en zelf wat sleutelen, enz?. En toen een 405 erbij om een aanhangwagen te trekken naar het circuit toe met de circuitracer erop. En uiteindelijk de 306 om dagelijks naar het werk te rijden. De 205jes heb ik nu alleen uit hobby.
11) Hoeveel km rijd je per jaar?
Met alle auto?s samen zo?n 12000km
12) Hoeveel km heb je in totaal gereden met je huidige wagen?
---
13) Wat is de hoogste boete die je ooit gekregen hebt, waarom?
35 euro omdat ik geen reflectoren achterop had.
14) Welke auto('s) had je vroeger?
Heb in totaal nog 2 andere 205 cabrio?s gehad en zo?n 5 205gti?s? oja, en ik ben ooit begonnen met een Mitsubishi lancer
15) Welke autoboek(en) lees je?
Niet echt een specifiek blad

Ik heb dit forum nog maar net ontdekt maar heb al heel wat avonden zitten lezen en foto?s zitten bekijken van de diverse ombouwverhalen. Allemaal erg interessant en heel mooi om te zien wat er allemaal aangepast wordt aan de diverse Peugeots.
Diverse auto?s heb ik bovendien al gezien op de verschillende meetings maar het is erg leuk om hier te kunnen lezen hoe de aanpassingen gedaan zijn. Complimenten voor de eigenaars en ook voor de site dus.

Pascal
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

mooi wagenpark en vooral welkom!!
dt205
Berichten: 530
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:19
Locatie: outgaarden
Contacteer:

Bericht door dt205 »

ja man gij hebt goeie smaak . :) in ieder geval welkom en deel uw kennis he.
www.thonestuning.eu

[img]http://img385.imageshack.us/img385/5652/myridessx3.png[/img]
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Bericht door Darl'mat »

Ik begrijp waarom ge in Nederland bent gaan wonen, daar is het een motor paradijs.
Leuke verzameling 8)
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Dag schat... :wink:
The one and only 205 guy...
pugcollector
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 21:08
Locatie: Net over de grens in Holland

Bericht door pugcollector »

Bedankt voor het welkom en de lieve woordjes van Hans (die nog een glaasje fris tegoed heeft van mij want zoals jullie misschien nog niet weten lust hij geen bier?. en dat noemt zich dan Belg :D ).

@Hans : komende zondag 21 januari is het weer een trackday op Zolder. Als het droog weer is kan je me daar vinden; dus als je niet weet wat te doen die dag?.kan je ook eens een keer meerijden (en dat geldt trouwens voor iedereen die mij zou zien op het circuit; ik vind het geen probleem als je een aantal rondes mee zou willen rijden).

Ik zal trouwens mijn best doen om kennis te delen maar dat zal hoofdzakelijk technische zaken van de 205 en de 405 zijn. Daar heb ik nu eenmaal ervaring mee.
Voor de rest zal ik veel van jullie kunnen leren onder andere wat betreft het bewerken van bumpers, interieurs, etc.

En hier in Nederland is het inderdaad heeeeel wat makkelijker om motorische aanpassingen te doen aan de auto?s. Niet omdat dat mag maar gewoon omdat dat gedoogd wordt. Bij de jaarlijkse apk (schouwing) lijkt het alsof er alleen gekeken wordt of alles goed vasthangt aan de auto en je mag weer weg?.niet dat ik dat erg vindt dat het hier niet zo streng is, natuurlijk :wink:
Maar officieel mogen wij ook niks aanpassen aan de auto.

Pascal
Peugeot_22
Berichten: 27
Lid geworden op: di 21 nov 2006, 21:20

Bericht door Peugeot_22 »

Ik vraag me af hoe je het doet ivm verzekeringen, inschrijvingen enz...
Heb hier ook nog een 205'ke waar ik nu mee rij maar ben vanplan ne nieuwe te kopen, maar zou die dan graag houden. De vraag is nu, kan ik dan 2 auto's op 1 verzekering ofzo?

Btw mooie verzameling, die 306 :thumbup:.
benny
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 21 aug 2006, 12:52

Bericht door benny »

die velgen op die 306 8)
me want!!
Unknown
Pug Driver
Berichten: 864
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:38
Contacteer:

Bericht door Unknown »

Welkom!

En een wagenpark om van te dromen 8) 8) Zeer mooie wagens allemaal

En tja, da van Hollander da nemen we der wel bij he :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Unknown op do 18 jan 2007, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Borntobewild
Berichten: 38
Lid geworden op: za 20 mei 2006, 17:12
Locatie: Utrecht, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Borntobewild »

pugcollector :)
we zouden graag veel meer lezen over je T16 op ons forum :)
Webmaster & bestuurslid @ [url]http://www.peugeot405lub.nl[/url]
pugcollector
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 21:08
Locatie: Net over de grens in Holland

Bericht door pugcollector »

Borntobewild schreef:pugcollector :)
we zouden graag veel meer lezen over je T16 op ons forum :)
:oops: ja, ik weet het... ik ben zoveel bezig met knutselen dat ik eigenlijk geen tijd heb om eens een goede update te doen. Bovendien ga ik nogal wat forums af over peugeot (nu deze er ook weer bij) dat ik meestal al meer dan een uur bezig ben met doorlezen wat er nieuw is bijgekomen op die forums alleen; laat staan om zelf hele verhalen in te typen.
Maar ik ben wel van plan om een "ombouw"verhaal te maken van alles wat ik met de T16 doe/gedaan hebt. En ik heb nu ook de moeite genomen om eens wat fotos online te zetten dus ik zal die binnenkort eens aanvullen met wat foto's van mijn werkzaamheden aan de T16 en een update op de Peugeot 405 site.

@Peugeot_22 : de auto's zijn allemaal ingeschreven op mijn naam behalve de circuitracer.... die bestaat officieel niet meer (kenteken ingeleverd en auto uitgevoerd uit Nederland want dat is de makkelijkste manier om geen taksen meer te betalen).
De auto's waar ik aan werk zijn bovendien geschorst voor de wegenbelasting en daar betaal ik dus niks voor behalve het schorsingsbedrag.
De verzekering werkt ook ongeveer zo (de auto's waar ik aan werk zijn ook niet verzekerd; 2 auto's op 1 verzekering gaat helaas niet). Gelukkig ben ik al wat ouder en rij ik erg veilig (nog nooit een ongeval gehad) zodat ik niet veel hoef te betalen aan de verzekering. Voor een 205gti/cti betaal ik per maand aan verzekering + wegenbelasting ongeveer 30euro (dat is dus 1x minder per maand op restaurant gaan :D ).
Uiteindelijk gaat mijn wagenpark wel slinken want het is niet te doen om ze allemaal rijdend te hebben (de SAAB is al de eerste die na de winter weg gaat).
Maar het is nu eenmaal mijn hobby en een hobby mag geld kosten (en ik heb er in ieder geval veel plezier mee).

Gaat trouwens straks ook leuk worden als ik naar mijn familie in Belgie wil gaan...hmm, welke auto had nu ook weer een vignet :D

Pascal
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

Vet wagenpark! Vooral die 306 :drool: :drool: :drool: 8)
Welkom hier btw :wink:

Grtz, Dragoon
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)

~ 306 1.8 16v
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Mss. dat we zondag wel eens even komen kijken... Wie komt er nog?
The one and only 205 guy...
pugcollector
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 21:08
Locatie: Net over de grens in Holland

Bericht door pugcollector »

Ik moet wel zeggen dat ik niet ga als het regent of er veel regenbuien zijn. In de regen rijden kan ik ook wel zonder ervoor te hoeven betalen en het is dan ook niet zo speciaal op het circuit.

Volgende circuitdag na 21 januari is trouwens 4 februari (en meer info hier).

Pascal
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

jong k geef u hier een staande ovatie achter menne pc :shock: gij hebt zowa al DE droom peugeots van de jaren 90...

waarom nog geen 309 gti16 ? :lol:

welkom hier, en mss dat ik zondag ook eens kom zien in zolder, is hier toch maar een paar km verder :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot in de Sport - Peugeot dans le Sport”