advertentie Automotive Group reclame

Ciney

Komentaar op afgelopen evenementen en foto's.

Moderator: P-unit

Plaats reactie
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Ciney

Bericht door jurgen_s »

hier alvast een artikel uit de standaard:

'Nee, plezant rijdt een getunede auto niet'

? Herman Ricour
CINEY - Reportage: Tuningliefhebbers trekken naar Ciney
Fans van bassen, bumpers en babes moesten dit weekend in Ciney zijn. De veertiende International Tuning Show trok meer dan 25.000 bezoekers en 3.500 getunede auto's uit binnen- en buitenland. 'Hoe lager je bij de grond hangt, hoe meer aanzien je krijgt.'

No Limit BOOM Vibration Car, Heaven on Wheels, The Boss of Gloss. Het zijn maar enkele namen die tuners aan hun auto geven. Sommige leken zo weggeplukt uit een dure film of videoclip. Portieren kantelden omhoog, elke passagier had zijn eigen tv-scherm, elke kofferruimte zijn reusachtige woofers. In de expohal van Ciney kregen de allermooiste exemplaren een ereplaats. De eigenaars verloren hun blinkende kindjes geen seconde uit het oog en boenden de lak om de paar uur bij. Ondertussen gaven ze uitleg aan de bezoekers.

De getunede Golf 3 van David Van Laethem (25) werd voor het tweede jaar op rij geselecteerd. 'Het fierst ben ik op mijn verbreding. Ik ben de enige Belg die dat heeft. De kleur is ook uniek. Het is een oude Porsche-kleur, vermengd met goud. Ik heb natuurlijk ook mijn bumpers gecleaned (vlak gemaakt, red.), mijn pinkers weggewerkt en de hele auto verlaagd. Maar eigenlijk hangt hij nog te hoog. E?n tot twee centimeter van de grond is de norm. Hoe lager je hangt, hoe meer aanzien je krijgt. Daarom wil ik binnenkort grotere velgen steken. Zo kan ik mijn auto nog meer laten zakken.'

Er liepen opvallend weinig vrouwen rond in Ciney. Is tuning een typische mannenhobby? 'Vrouwelijke tuners zijn er inderdaad veel minder', zegt Van Laethem. 'Gelukkig is mijn vriendin ook een tuner. Ze rijdt met een uitgebouwde rode Golf 3 cabrio. Ze begrijpt mijn passie.'

Veel tuners rijden elk weekend naar een bijeenkomst of show. Sommige auto's gaan alleen daarvoor van stal. Binnen de tuningfamilie heb je nog verschillende categorie?n. 'Sprinters zijn vooral met hun motorcapaciteit bezig', legt Ivan Dorochtchenko (18) uit. 'dB drag racers houden wedstrijdjes decibels produceren. Anderen focussen op hun paint of houden wedstrijdjes slippen in de bochten.' Samen met zijn vriend Bjorn Mees (18) is hij naar Ciney gekomen om idee?n op te doen. 'In gedachten staat onze droomauto al helemaal op punt. Het is begonnen toen we de film The fast and the furious zagen. Sindsdien is tuning echt een obsessie geworden. Elke vrije minuut zijn we ermee bezig. Maar we komen natuurlijk ook naar hier voor de muziek en de ambiance op de camping. Werchter is niets voor ons. Geef ons maar food for woofers: jump, hardtech en drum 'n' bass.'

Ook Cortoos Neville (24) en zijn vriend Kim Bouin (27) komen vooral voor de sfeer op de camping. 'We hebben veel drank bij en zijn van plan een zwaar feestje te bouwen. Ik ben al lang aan het sparen, maar binnenkort arriveert-ie eindelijk: mijn getunede BMW. Ik wilde niet te veel franje, dus ik hou het voorlopig bij angel eyes(lichtgevende ringen rond de koplampen, red.), getunede velgen en een zware muziekinstallatie. Dat laatste moet, want ik ben een clubber.'

Ook Benito Desoever (19) en Klaartje Geypen (21) sparen om hun auto helemaal naar hun smaak te tunen. 'Al ons geld gaat naar auto-onderdelen. We poetsen hem elke dag. Allebei hebben we nogal een zware voet, maar als onze twee kindjes in de auto zitten, rijden we rustig.'

Is tuning een dure hobby? 'Ja', zegt Jan De Houwer (21). 'Maar tuners zijn niet per se rijk. Het zijn net de mensen die weinig hebben, die er zo hard in opgaan. Ze willen zich met hun auto onderscheiden van de rest. Elk vrij weekend gaan ze met vrouw en kinderen naar meetings. Op vakantie gaan ze nooit. De tuners die ik ken, zijn allemaal creatieve, handige mannen.'

De Houwer heeft een uitgebouwde rode VW kever uit 1972. 'Het was liefde op het eerste zicht: kuipzetels met vierpuntsgordels, verlaging, motor in chrom?, verbreding, ingewerkte spoilers. Ik zag hem en ben direct mijn spaarboekje gaan plunderen. Maar tijdens de week rij ik met een simpele Clio. Mijn kever komt alleen buiten op zondag, voor een toertje in de buurt. Ik moet dan goed oppassen voor bobbels in de weg. Ik ben mijn uitlaat eens kwijtgespeeld omdat er een stukje asfalt omhoog stak. Nee, plezant rijdt zo'n getunede auto eigenlijk niet.'
Cult
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:31

Bericht door Cult »

www.imt-tuning.be

dan "pictures"
PUG 307
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 12:04
Locatie: AGB-Clan
Contacteer:

Re: Ciney

Bericht door PUG 307 »

flappy schreef: Daarom wil ik binnenkort grotere velgen steken. Zo kan ik mijn auto nog meer laten zakken.'
Da snappek toch ni goe, hoe groter de velg, hoe hoger ge toch hangt :? . Sorry als ik fout ben :wink: .

Greetz...
Check www.PUG307.be .
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Bericht door peugeotfreak »

tenzij je de juiste band legt dan blijft ie even hoog staan als er voor
peugeotfreak is the name so peugeot is the game
PUG 307
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 12:04
Locatie: AGB-Clan
Contacteer:

Bericht door PUG 307 »

peugeotfreak schreef:tenzij je de juiste band legt dan blijft ie even hoog staan als er voor
Dan wel ja :wink: .

Greetz...
Check www.PUG307.be .
vision 206
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 19 jul 2006, 21:44
Locatie: bilzen

Bericht door vision 206 »

Hier wat pics van in Ciney :wink:
Supermeeting, goe weer. Niemand van pugdrivers gezien :(
Ma alleen Cult, waaraan thanx he :wink:
Enjoy :wink:

Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

Greetz x
vision 206
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 19 jul 2006, 21:44
Locatie: bilzen

Bericht door vision 206 »

en nog enkele van in de hal 8)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Grtz x
PUG 307
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 12:04
Locatie: AGB-Clan
Contacteer:

Bericht door PUG 307 »

vision 206 schreef:Hier wat pics van in Ciney :wink:
Supermeeting, goe weer. Niemand van pugdrivers gezien :(
Ma alleen Cult, waaraan thanx he :wink:
Enjoy :wink:
En mij hebt ge ni gezien :lol: .

Greetz...
Check www.PUG307.be .
Lrd
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 13 jan 2006, 03:16
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Bericht door Lrd »

fijn zo in de hal h? ;)
Erilanda

Bericht door Erilanda »

Deze keer niet kunnen gaan helaas... moest werken. En ik denk dat ik nog maar weinig meetings zal doen met mijn eigen auto...
Gtiler
Berichten: 590
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:18
Locatie: breendonk

Bericht door Gtiler »

was weer fun feestje @ ciney :D
Pug power
[url=http://imageshack.us][img]http://img84.imageshack.us/img84/676/bannergtilerkc5.png[/img][/url]
Plaats reactie

Terug naar “Fotos & reacties - Photos et Commentaires”