advertentie Automotive Group reclame

Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Komentaar op afgelopen evenementen en foto's.

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door Joske »

Dag 1.

File, warm, heel warm, en nu rustig op t terras van t hotel. [emoji3]Afbeelding
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door PUG(z)OT »

En en en ???
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door silverlion306 »

Een fantastisch leuke trip is weer veel te snel achter de rug :-(

Nadat ik de 309 afgelopen week klaar gemaakt had voor de trip van het jaar stond hij op zaterdagmorgen klaar om te vertrekken.

Afbeelding

En zo vertrokken wij om 7h thuis in Tienen. Nog even voltanken en we konden de snelweg op op weg naar Mannekesvere voor het "meeting point".

Even voor 9 reden we daar de snelwegparking op. Iedereen had er duidelijk zijn in, we waren allesbehalve de eerste.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat energie achter de kiezen werken, wat babbeltjes en we konden verder naar de trein. Op naar Calais 8)

Daar aangekomen vond ik de aanschuiftijd toch pak langer dan gewoonlijk. Een voorbode voor wat komen zou? Na de verplichte controles konden we de trein op, weliswaar uit elkaar gerukt wat ik best wat jammer vond. Nuja, eens in de trein hadden Jo en Jonas ons al snel gevonden ;) De treinrit naar Engeland kon beginnen!!!

En zo stonden we een halfuur later aan de andere kant ven het kanaal. Eerste parking vlak na de trein oprijden en we konden weer hergroeperen.

Afbeelding

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door Darl'mat »

zag er weer leuk uit 8) , more pics please sir.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door silverlion306 »

Even in het hoofd alles omdraaien en links rijden ipv rechts en hopa 8) Alles verliep zeer vlot en niet ver van Londen werd een stop gemaakt voor een midagmaal. De chauffeur heeft namelijk ook brandstof nodig :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na voldoende op kracht gekomen te zijn konden we verder. Echter rond Londen werd het ons bitter moeilijk gemaakt :N Immense filles tot volledige snelweg volledig stilstaan, dit onder een brandende zon met temperaturen boven de 30 graden, en dit in een 31 jaar oude donkere wagen zonder airco :mrgreen: Puffen zweten en braden, vooral mijn linkerarm :lol:

Van de ene fille naar de andere ging het tergend langzaam vooruit. Ondertussen was de groep in deze drukte gesplitst geraakt maar werden we gelukkig opgepikt door Jonas die ons verder loodste door Engeland tot een afgesproken parking ;) Dat zijn clubleden 8)

Ondertussen zag ik meer en meer wagens in panne staan langs de weg, allen met de motorkap open. Wetende dat ik in een 30 jaar oude wagen ver van huis reed begon ik me stilaan toch zorgen te maken dat ik misschien ook zo aan de kant zou belanden... Wegenbijstand was dan wel in orde voor Engeland, leuk is het zeker niet. Maar de 309 bleef kranig, en op geen enkel moment heeft hij echter problemen gehad met temperatuur :D Afgezien zal hij wel, maar hij gaf geen kik.

En zo kwamen we door de filles heen en reed het na Londen allemaal weer lekker vlot. Onze bestemming kwam steeds dichterbij 8)
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door silverlion306 »

Zelf hadden we overnachting op de camping geboekt, dit omdat mijn verlof voor maandag eerst geweigerd werd. Echter op vrijdag kreeg ik te horen dat indien ik wou maandag toch nog verlof mocht pakken... :roll: Nuja, het kon natuurlijk nooit kwaad om te recupereren van de trip.

Maar we besloten toch nog heel even mee te rijden tot aan het hotel van de groep om daar samen in de bar nog een drankje samen te nuttigen. We waren in Engeland, een goeie frisse Guinness echt uit Engeland, daar kon ik echt geen nee meer tegen zeggen!!! :9~

Lang konden we echter niet blijven, we moesten nog klein stukje rijden en onze tent nog opzetten. Dat deed me beetje pijn, want de sfeer was reuzegezellig :-( Dus besloten wij en Mathias en Co. om ons plekje op de camping vlak naast het meetingterrein en de "hill climb" op te zoeken.

Na een kort woordje uitleg van de organisatie zochten we ons een plekje op het terrein en konden we onze tent opzetten. Aangezien wij quasi geen kampeerervaring hebben was dit op zich al een heel avontuur :lol: Maar ook dit lukte ons!!! voornamelijk dankzij de hulp van ons reisgezelschap :lol:

Afbeelding

Het campingterrein was aardig volgelopen ondertussen en de parking stond vol met leuke Peugeot's 8) De camping van Peugeot Festival, het is toch ook iets unieks en fantastisch! Een geweldige ontspannen sfeer, rustig wat rondwandelen tussen de wagens, en overal geraak je weleens aan de babbel met een andere liefhebber; geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eten moest er natuurlijk ook gebeuren; en hoe kun je dit nu gezelliger maken dan gewoon lekker de BBQ aan te steken :9~ Bovendien was ons (Belgische) bier verrassend genoeg ook zeer koud gebleven in de koelbox :mrgreen: Het werd toch een zeer leuke en aangename avond voor ons. En zo gingen wij ook veel te laat naar ons bedje toe met in gedachten de vooruitzichten op een schitterend evenement 8)
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door silverlion306 »

Na enkele uurtjes slapen in onze knusse tent waren we klaar voor het "Festival" 8) Ontbijtje achter de kiezen, tentje afbreken en 309 nog even poetsen. Ready to go en richting het meeting terrein waar ons plekje wachtte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door silverlion306 »

De rest van het reisgezelschap dat op hotel overnacht had had ons al snel gevonden en bijgevoegd. Echter met oog op de heuvelritjes leek het ons handiger om ons in de andere richting te zetten, dus iedereen draaien maar :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door silverlion306 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door silverlion306 »

Zelf had ik ook 4 ritjes op de heuvel geboekt, voor mij een ehte vuurdoop op vlak van "hillclimb", en dit dan nog met een simpel 1300 motortje in een 31 jaar oude wagen :lol: :lol: :lol:

Na de verplichte briefing was het afwachten tot mijn blok waarin ik gereserveerd had. Ondertussen natuurlijk al het moois bewonderd op het terrein (deze foto's volgen later) 8)

In de namiddag na een dagje kweilen op al dat Peugeot-moois was het tijd om de heuvel te trotseren. Nerveus en opgewonden vertrok ik met de 309 richting vertrekpunt. Kaartje afgeven, beurt afwachten en gas geven de helling op. Kicken!!! :9~ 8) Het ging over een kort trajectje, maar de opeenvolging van scherpe bochten en soort chicane dit in combinatie met een steigend traject, het is best wel iets speciaals :D Ik merkte echter wel dat een 1300 motor het best wel zwaar heeft op zulk traject, maar het plezier was er volop :Y

Afbeelding

Echter, aan alle mooie liedjes komt een eind en na nog een poosje sprintende Pugjes kijken was de tijd aangebroken om naar huis terug te keren :cry: Afscheid nemen van de rest van het reisgezelschap en de wagen in. Nog even vol tanken bij het eerste tankstation en daar gingen we weer voor enkele uurtjes rijden. Even nog een Burger King doen aan de trein en daarna de trein op.

Afbeelding

En zo kwam het einde van de trip steeds dichter in zicht. Stukje rijden tot Drongen en daar afscheid nemen van Mathias & Co. Nog een drankje nuttigen en het allerlaatste stukje wachtte ons op.

Na 1100km en 4 ritjes op de heuvel heeft de 309 het schitterend doorstaan 8)

Het was ronduit een fantastish weekend met enkel leuke herinneringen. Een zeer leuk gezelschap en genieten met een grote G. Bedankt aan iedereen voor deze zeer leuke en geslaagde trip!
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door Axel »

silverlion306 schreef:... maar het plezier was er volop :Y
dit is gewoon het belangrijkste, dat jullie een fijn weekend hebben gehad ;)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door PUG(z)OT »

Knap verhaal !
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door Jones »

Het was weer zoals altijd, TOP!!
Zaterdag vroeg uit de veren, eerst ons woefke nog naar het logement gedaan, en vertrokken naar de parking van de e40.
Iedereen was ruim op tijd dus nog tijd voor ne koffie voor we vertrokken.
Op de trein stonden we idd overal, Jo, Tony en ik moesten boven staan, ieder in verschillende wagons en de rest beneden. Iedereen vond elkaar snel dus het half uurtje trein was snel gepaseerd.
Na een rustpauze in Maidstone vertrokken we voor deel 2, om net na Londen nog eens te stoppen.
Londen, tja, wat een ramp was dat.
Ging voor geen meter vooruit, krampen in de kuiten en doortrapte hielen, lucht toevoer voor de airco op binnenstand moeten zetten want de lucht van buiten kreeg hij niet gekoeld (respect voor Tony en Mathias, hun t-shirt was letterlijk en figuurlijk kletsnat), die Engelse die met de jaren zotter worden waardoor we Jo, Wim en Lionel kwijt waren.
Dan ik de kop genomen om dan uiteindelijk na dik 1,5u vertraging te stoppen in Beaconshead.
Wat waren we allemaal opgelucht om uit de wagen te zijn.
Zelfs Lander met een automaat [emoji23]
Van daaruit was het nog een 2u naar het hotel.
Onderweg telefoon van Jo, zij hadden via waze een andere route genomen, "maakt niet uit" zei Jo, "heel Engeland staat vast" [emoji23][emoji28]
Aan het hotel aangekomen waren de rcz's er al een 30min voor ons, resten ons alleen nog de tassen weg te ploffen en de bar op te zoeken.
Nog even gezellig met heel de bende op terras gezeten, en na het eten, tja... Engeland he [emoji16]

Zondag ging het weer iets draaglijker zijn, en idd het was zalig weer.
Zacht windje met een stralende zon en 23°, beter kon het niet zijn.
Weer de, voor ons, beste plaats van het evenement gekregen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door Jones »

AfbeeldingAfbeelding
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Peugeot Festival - Prescott Hill - UK

Bericht door Jones »

Dan wat rondslenteren, auto's bekijken, terrasje doen en hamburgers eten, er zijn slechtere zondagen. [emoji41]
Er waren ook enkele speciale Peugeot's, waaronder een 205 dragster.
Jo en ik stonden te luisteren naar de eigenaar die een uiteengezette uitleg gaf aan een geïnteresseerde engelsman.
Het gesprek stopte vrij abrupt toen die engelsman vroeg: is het voor- of achterwiel aandrijving [emoji23][emoji23][emoji23]

Dan natuurlijk ook 2x de heuvel op, was super om te doen al merk je wel, met dat sper ben je niets op een hill climb [emoji849]
Toch ferm geamuseerd en het kontje kunnen lichten [emoji41]
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fotos & reacties - Photos et Commentaires”