Evenementen

Alle info zie activiteitenkalender

Evenements

toutes les infos voir le calendrier des activités
advertentie Automotive Group reclame

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De 304: de kleine middenklasser
BerichtGeplaatst: wo 30 maart 2011, 17:27 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 08:15
Berichten: 4197
Woonplaats: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
In 1970 lanceert Peugeot zijn 304. Hij werd reeds voorgesteld in de herfst van 1969. Deze wagen moet de leegte opvullen tussen de kleine 6 Pk. 204 en de 8 Pk. 404.
De nieuwe 7 Pk. 304 is ontsproten uit de 204 en hij behoudt tussen bepaalde kenmerken van dit voertuig: de wielbasis en centrale binnenbehuizing. De onderkant is echter verstevigd. De wagen komt eerst op de markt in berline versie, daarna als cabriolet en coupé. Deze twee C - modellen genoemd, hebben iets weg van hun grote broer, de 504.

- Dwarsliggende motor: 4 cylinders
- Cylinderinhoud: 1.288 cm³
- Fiskaal vermogen: 7 Pk.
- Vermogen: 70 Din Pk.
- Voortractie: 4 versnellingen
- Lengte: 4,14 m (C: 3,75m)
- Breedte: 1,57 m
- Gewicht: 915 Kg. (C: 875 / 910 Kg.)
- Maximale snelheid: 150 Km/uur (C: 152 Km/uur)

Productiedata:

304 berline: vanaf oktober 1969

304 Cabrio en Coupé: vanaf maart 1970

De Peugeot 304 werd door Peugeot in september 1969 geïntroduceerd als nieuw model in de middenklasse. De auto was voor een groot deel gebaseerd op de 204. De voorzijde leek op die van de grotere 504. In 1970 verschenen er een cabriolet en een coupé. Later kwam er ook een break en een besteluitvoering (fourgonette).

In totaal zijn er 1.178.423 Peugeot 304's gebouwd, waarvan 849.102 sedans, 216.183 breaks, 34.304 fourgonettes, 18.647 cabriolets en 60.186 coupé's.

Voor de sedan stopte de productie in juli 1979, de break en fourgonette werden nog tot mei 1980 doorgebouwd. De productie van de coupé en cabriolet was al in juli 1975 gestaakt. De auto was leverbaar met een 1300 cc motor die ook in een krachtigere versie op de markt kwam(de "S" versies) later kwam ook een 1357 cc dieselmotor in het programma.

Vandaag de dag zijn vooral de cabriolets geliefd bij verzamelaars. De breaks en de sedans zijn grotendeels verdwenen; de kleine Peugeot kon behoorlijk roesten, zeker als er een schuifdak aanwezig was. Technisch waren de auto's zeer betrouwbaar. Een zwak punt was echter de koeling.


Peugeot 304:

Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 maart 2011, 18:01 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 08:15
Berichten: 4197
Woonplaats: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Peugeot 304 Cabriolet:

Afbeelding

Peugeot 304 Coupé:

Afbeelding


Peugeot 304 Break:

Afbeelding


Omhoog
   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron