Pagina 2 van 6

Geplaatst: di 18 nov 2008, 12:18
door Kuuner
Hey Jeffrey,

mooie 206 heb je daar hoor! :D Netjes opgelost met die zijschermen zo.

Kan je ook wat meer vertellen over je turbo-setup?

GrtZ Koen

Geplaatst: di 18 nov 2008, 16:48
door white Noise
ik moet zeggen als ik in Belgie ben, drink ik altijd stella, maar hier toch meestal hertog jan!

Geplaatst: di 18 nov 2008, 17:00
door white Noise
Kuuner schreef:Hey Jeffrey,

mooie 206 heb je daar hoor! :D Netjes opgelost met die zijschermen zo.

Kan je ook wat meer vertellen over je turbo-setup?

GrtZ Koen
Dit is een beetje beknopt de setup:

- XS-power wetfloat ball bearing turbo .50 AR . compressor en .60 AR turbine ( gelijk aan een garrett gt30RS )
- 38mm tial external wastegate
- HKS SQ Blowoffvalve
- 206 RC alu inlaat met 70mm mechanische gasklep
- DP engineering weldersnightmare turbo header + downpipe

In de eerste instantie wil ik proberen op low boost te gaan rijden op de huidige compressie en op de standaart injecotoren. Hiermee wil ik ook de huidige ecu proberen te behouden en het zooitje puur af te stellen met een apexi boostcontroller en een fuel pressure regulator en/of grotere brandstofpomp.

Mocht dit niet werken dan ga ik gebruik maken van een VEMS 3.3 standalone ECU en eventueel een decompressie kit om op hogere boost te kunnen rijden. Ik heb bewust gekozen voor een flinke turbo, omdat ik dan op lage boost weinig tot geen turbogat heb en ik de mogelijkheid heb om in de toekomst met gesmeden internals te gaan rijden, waarbij een vermogen van 350pk haalbaar moet zijn.

Geplaatst: wo 19 nov 2008, 14:04
door Kuuner
Nou dat is wel een behoorlijk dikke turbo hoor :shock: Ook wel iets meer dan 350 pk uit te halen...

Maar wat ik niet snap is dat je met lowboost en zonder decompressieplaat zo'n grote turbo monteert... turbogat zal eerder enorm zijn bij lowboost. Persoonlijk zou ik voor en kleinere turbo gaan, die snel opspoelt.

Dit is wel een topic wat ik ga volgen. Altijd leuk, wagens met extra vermogen 8)

suc6 ermee/

GrtZ

Geplaatst: wo 19 nov 2008, 18:03
door rebelish
white Noise schreef:ik moet zeggen als ik in Belgie ben, drink ik altijd stella, maar hier toch meestal hertog jan!
hehe stella zolang ge geen maas drinkt ist in orde :P

Geplaatst: wo 19 nov 2008, 23:34
door Michel
rebelish bedoelt ge 'maes'? =D

Ge moe Duvel drinken maat :d

Geplaatst: wo 19 nov 2008, 23:38
door Den Hans
Kuuner schreef:Nou dat is wel een behoorlijk dikke turbo hoor :shock: Ook wel iets meer dan 350 pk uit te halen...

Maar wat ik niet snap is dat je met lowboost en zonder decompressieplaat zo'n grote turbo monteert... turbogat zal eerder enorm zijn bij lowboost. Persoonlijk zou ik voor en kleinere turbo gaan, die snel opspoelt.

Dit is wel een topic wat ik ga volgen. Altijd leuk, wagens met extra vermogen 8)

suc6 ermee/

GrtZ
Neen, dat snap ik ook niet. En al zeker niet met stock injectors.

Ga dan even voor een "stage I" versie van jou project en kies iets grotere injectors dat je daar tenminste safe bent. Je gaat anders vrij snel gaten in je zuigers hebben denk ik. Zeker omdat je je ontsteking dus ook nog standaard laat bij de low-boost setup.

Geplaatst: wo 19 nov 2008, 23:50
door Bakske
Mss beter de laatste aantal posts (laten) afsplitsen naar een project-topic? :)

Geplaatst: do 20 nov 2008, 14:46
door white Noise
Ik zal morgen even een nieuw topic aan maken en ff uitleggen waarom ik voor deze setup ga!

Geplaatst: do 20 nov 2008, 15:26
door Darl'mat
Topic is verplaatst :wink:

Geplaatst: do 20 nov 2008, 17:44
door MichelGTI
Hey jef ook hier!

blijft een dikke 206! :D

en ja ik wil ook deze motorische uitleg niet missen! :roll:

Geplaatst: do 20 nov 2008, 20:53
door Eric Yellow
Een paar kleine tipst: als je met die turbo wilt beginnen, meteen de standaard injectoren, ecu en koppaking eruit gooien.
Compressie omlaag, VEMS erin en een paar fatsoenlijke injectoren erin.
De turbo is redelijk qua prestatie's, maar de kwaliteit is om te huilen, met wat geluk gaat ie een half jaar mee, met wat pech 2 weken...
Het verhaal van een grote turbo en lage druk om geen turbogat te hebben gaat helaas ook niet op.
Je zult rond de 3500-4000 rpm wel wat druk hebben, maar een aardig turbogat kom je niet onderuit... ook al heb je een turbo die iets weg heeft van de kleinste GT30.
Voor de rest, gewoon beginnen en bouwen die hap !! 8)

Geplaatst: do 20 nov 2008, 21:05
door rebelish
Michel schreef:rebelish bedoelt ge 'maes'? =D

Ge moe Duvel drinken maat :d
ja kbedoel maes je weet wel van da geel katteze*k 8)

duvel hah.

als ge ne echte man zijt drinkt ge Jupiler :lol:

Geplaatst: wo 26 nov 2008, 19:27
door Kuuner
white Noise schreef:Ik zal morgen even een nieuw topic aan maken en ff uitleggen waarom ik voor deze setup ga!
Hey!

inmiddels al wat tijd gevonden? Ik ben erg benieuwd waarom je voor deze setup gaat.

GrtZ

Geplaatst: zo 30 nov 2008, 17:02
door streetlegal
heej Jef ook welkom hier :D

Gr Liam.