Pagina 3 van 3

Re: 208 II 2019

Geplaatst: ma 04 mar 2019, 11:20
door Steven
Da’s heel simpel schaalvoordeel eh. 90% van de mensen die een driedeurs willen krijg je een vijfdeurs aangesmeerd. Dus in plaats van pakweg 100 3 deurs carrosserieen en 100 vijfdeurs carrosserieen kan een constructeur gewoon 190 vijfdeurscarrosserieen bouwen. Om nog maar te zwijgen van de verkleining in het logistieke gebeuren want een andere carrosserievariant heeft ook een hoop onderdelen die specifiek zijn, dus ipv van vb. 150 wisselstukken moet je er maar 100 ontwikkelen, in het gamma houden en verdelen. Alles draait om centen. Tot in het kleinste detail, dus als je gaat tellen wat er op deze manier bespaard kan worden is het een, voor de constructeur, heel logische stap.

Re: 208 II 2019

Geplaatst: di 05 mar 2019, 19:00
door Joske
Er zijn ook al wat cijfertjes van de e208 op de website van Peugeot.be te vinden.

50kWh batteri
100kW (zelfde vermogen als de 206gti jaren geleden) en 260Nm motor
340km WLPT

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: 208 II 2019

Geplaatst: di 05 mar 2019, 19:37
door Darl'mat
zal wel de toekomst zijn, elektrisch, met of zonder batterij.

Re: 208 II 2019

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 06:35
door Joske

Re: 208 II 2019

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 14:40
door jurgen_s
ik wil vooral weten wat die elektrische kost

Re: 208 II 2019

Geplaatst: wo 14 aug 2019, 11:20
door Joske
Ik wil vooral weten wanneer die elektrische versie klaar is voor Vehicle2Home gebruik. :Y
Daar zie ik een toekomst in.

Re: 208 II 2019

Geplaatst: wo 14 aug 2019, 13:48
door jurgen_s
da's momenteel enkel nog de nissan leaf die je daarmee kan uitrusten... maar niet in België

Re: 208 II 2019

Geplaatst: ma 04 nov 2019, 22:17
door Joske
Ik heb hem 2 weken geleden op de luchthaven van Lissabon mogen aanschouwen. :)

Ziet er nie slecht uit, maar staat echt wel veel, veel te hoog op zijn poten. Ik dacht eerst dat het de 2008 was. :oops: :| :roll:

Re: 208 II 2019

Geplaatst: di 05 nov 2019, 20:30
door PUG(z)OT
Joske schreef: Ziet er nie slecht uit, maar staat echt wel veel, veel te hoog op zijn poten. Ik dacht eerst dat het de 2008 was. :oops: :| :roll:
Was het een elektrische? De batterij was mss leeg :mrgreen:

Re: 208 II 2019

Geplaatst: ma 11 nov 2019, 19:52
door Joske
:N had ne uitlaat. :+

Re: 208 II 2019

Geplaatst: wo 13 nov 2019, 22:07
door silverlion306
En zo hoort het! :twisted: :mrgreen:

Re: 208 II 2019

Geplaatst: vr 15 nov 2019, 20:37
door Darl'mat
GTe

Afbeelding

Re: 208 II 2019

Geplaatst: vr 13 mar 2020, 19:35
door Joske
Veel belovend: (als, als...)
Peugeot warmt de wereld al geruime tijd op voor de komst van een extra pittige 508. Op deze plug-in hybride prijkt echter het nieuwe PSE-logo als sportief label. Zou dit het einde van het GTI-tijdperk zijn? CEO Jean-Philippe Imparato doet - voorzichtig - een verlossende uitspraak.

“Zodra we het GTI-label weer gebruiken, dan gebeurt dat op een sportieve 208”, zegt Imparato tegen het Britse Autocar. “De 208 is de enige auto uit ons portfolio die dit logo kan claimen, zelfs als het om een geheel elektrische variant gaat.” Mocht er dus een sportieve Peugeot 208 op de markt verschijnen, dan krijgt hij volgens de Fransman de bekende initialen opgespeld. Hoewel de kans is groot dat er een dergelijke 208 komt, bouwt Imparato zich goed in met veel “maar”-en en “als”-en.

Waarom Peugeot dan ook voor het nieuwe Peugeot Sport Engineered (PSE) als label kiest? “De geëlektrificeerde aandrijflijn is niet hetzelfde gevoel voor een gebruiker; het is een nieuwe voorstelling.” Peugeot teast ondertussen al even zijn eerste PSE-product: een opgevoerde 508 Hybrid. Van deze auto moeten naar verluidt maximaal 2.000 exemplaren worden gebouwd.

Re: 208 II 2019

Geplaatst: do 05 mei 2022, 11:13
door Darl'mat
https://acemind.net/peugeot-208-2023-a- ... ed-version

face lift 2023

en

New under the hood
Regarding heat engines, the 208 will benefit from the new three-cylinder 1.2 PureTech (EB Gen 3) which will be predisposed for the future Euro 7 emissions standard (2027) and will exchange its so-called wet timing belt for a chain. Also new, the EAT8 automatic transmission supplied by Aisin will be replaced by an electrified dual-clutch transmission (e-DCT) produced by the Punch Powertrain-PSA joint venture. Thanks to the electric machine integrated in the box, the 1.2 PureTech will benefit from a light hybridization in order to lower consumption and CO2 emissions via energy recovery.