Evenementen/Evenements 2021


01.08 Openingsrondrit / Randonee d'Ouverture
"Rit van de Lange Max" Koekelare







advertentie Automotive Group reclame

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Peugeot 3008 Facelift dus
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 06:35 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 18:31
Berichten: 8401
Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern
https://www.autoblog.nl/nieuws/peugeot- ... uit-165497

Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 3008 3
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 20:09 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:54
Berichten: 8893
Woonplaats: Tielt-Winge
Niet mis he, maar snap niet dat die radar nog altijd achter zo een vlak fantasieloos plaatje moet zitten...


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 3008 3
BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2020, 12:03 
Pug Driver

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:12
Berichten: 7256
Woonplaats: Planet Earth
nog een foto
Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 3008 3
BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2020, 10:14 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 18:31
Berichten: 8401
Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... iegezicht/

Autoweek.nl schreef:
Peugeot heeft de 3008 op de bijwerktafel gelegd en cosmetisch flink bijgewerkt. Als eerste bestaande model krijgt de 3008 Peugeots nieuwe familiegezicht met de 'slagtanden' als dagrijverlichting.

Hoewel de Peugeot 3008 wellicht nog vrij vers voelt, draait de SUV alweer sinds 2016 mee. Daarmee is hij op de helft van zijn levenscyclus. Volgens Peugeot is dit dan ook het uitgelezen moment om de 3008 van een ingrijpende facelift te voorzien. Als eerste model uit het bestaande gamma van Peugeot maakt de SUV kennis met Peugeots nieuwe ontwerpstijl. Het merk gebruikte deze stijl tot nu toe enkel bij geheel nieuwe modellen en gaf het startschot voor die ontwerplijnen met de 508. De 208 en grotere 2008 volgden daarna. Het grote kenmerk is de scherpere neus met de rechtopstaande lichtunits die doen denken aan slagtanden. De herziene 3008 bewijst dat Peugeot deze nieuwe lijnen ook bij facelifts van reeds bestaande types doorvoert. Ook de koplampen van de huidige 3008 gingen op de schop en moesten plaatsmaken voor deze nieuwe exemplaren. De grille is daarbij aanmerkelijk groter en waaiert als het ware met losse 'sneeën' uit onder de koplampen. De inrichting van de grille wordt, net als bij bijvoorbeeld de 2008, bepaald door verchroomde druppeltjes die vanuit het midden steeds breder worden. Neem daarbij de nieuwe 3008-modelaanduiding net onder de motorkap en een aangepaste bumper en je hebt het gewijzigde front van de 3008.

Achterkant

Aan de achterkant blijft de aanblik ondanks vernieuwde achterlichten vrij vertrouwd, want op dat gebied liep de 3008 al goed in de pas met de jongste modellen. Daarmee doelen we op de brede zwarte doorlopende balk waarin de achterlichten verwerkt worden. De nieuwe achterlichten kenmerken zich door een gewijzigde indeling van de drie losse lichtbalken die aan beide kanten al sierden. Eerder bestonden deze uit dikkere lichtbalken, nu bestaat elke lichtbalk uit drie smalle led-stripjes. In het interieur prijkt voortaan een kakelvers 10-inch infotainmentscherm, waarop ook Android Auto en Apple CarPlay op te roepen zijn. Ook het digitale instrumentarium is op de schop gegaan en oogt weer wat strakker en moet meer naar eigen smaak in te delen zijn.

Motoren

Op technisch vlak spreekt Peugeot over een lagere CO2-uitstoot voor de plug-in hybrides (225 pk en 300 pk), dus dat gaat de verkoopprijs ten goede komen. De 225 pk versie houdt het bij voorwielaandrijving, de 300 pk variant blijft standaard vierwielaangedreven. De boordlader heeft een laadvermogen van 3,7 kW, maar optioneel is ook 7,4 kW (1-fase) mogelijk. Met die laatste moet de accu in een uur en drie kwartier vol te laden zijn, waarna je zo’n 60 km volledig elektrisch kunt afleggen. Verder blijven de driecilinder 1.2 PureTech (130 pk) en viercilinder 1.6 PureTech (180 pk) op de internationale motorenlijst staan, evenals de 1.5 BlueHDi 130.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 3008 Facelift dus
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020, 12:23 
Pug Driver

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:12
Berichten: 7256
Woonplaats: Planet Earth
Voorkant, mmmm :N , de rest is de vooruitgang, ook op veiligheids items aanpassingen, file rijden enz....

Scherm naar 10", tja koop een auto of een tv.
Hopenlijk staat het iets rechter dan op fase 1, soms is er lichtinval wat zicht minder maakt.

De 2 liter diesel zou verdwijnen?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 3008 Facelift dus
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2020, 15:32 

Geregistreerd: di 25 aug 2020, 17:17
Berichten: 8
Weet er iemand of de achterlicht units passen op de huidige 3008 (2017-2020)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 3008 Facelift dus
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021, 15:28 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 okt 2008, 12:24
Berichten: 2107
Woonplaats: Tienen
Darl'mat schreef:
Scherm naar 10", tja koop een auto of een tv.


Vandaag de dag bekijken de mensen een wagen niet meer als een wagen... :-( Autoliefhebbers zoals wij die genieten van het echte rijden zijn een uitstervend ras... :N


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 3008 Facelift dus
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021, 19:30 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 08:15
Berichten: 6031
Woonplaats: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
:^ .


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 3008 Facelift dus
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2022, 11:57 
Pug Driver

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 00:12
Berichten: 7256
Woonplaats: Planet Earth
Volledig nieuwe verwacht ergens eind 2023, ook Coupe.

https://acemind.net/new-peugeot-3008-20 ... ration-p64

geen diesel, allleen MHEV, PHEV of EV en Aisen transmissie vervangen door DCT 7 transmissie van Punch Powertrain.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron