advertentie C&C reclame

1985 - Peugeot 205 GTI - Joris818

Moderator: P-unit

joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Re: rode matten

Bericht door joris818 »

Marko schreef:Er bestaat zo'n knalrode mattenset voor in een 205 GTI en op de voorste matten staat het GTI logo.
Ben het al op ebay tegengekomen, zoiets was ik ook nog vanplan om aan te schaffen, misschien is dit ook iets voor jou :wink:
Hm, toch wel eens gaan zoeken ja ;-)
Proud 205GTi driver
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Naar verluid stond er iemand met een grijze 205 GTI aan een niet nader te noemen gargage in Paal om de motor te laten afstellen?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

ik heb hem kenens en uwe naam doorgegeven voor de afstelling
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Den Hans schreef:Naar verluid stond er iemand met een grijze 205 GTI aan een niet nader te noemen gargage in Paal om de motor te laten afstellen?
Dat klopt.
Ik was die dag bij een vriend (die jij ook gezien hebt Flappy/Jurgen) en we hadden graag de wagen DIE DAG laten afstellen ;-)
Dus we reden naar de garage bij hem in de buurt maar die hadden geen strobo meer, was ooit stuk gegaan en nooit vervangen.
Die garage stuurde ons door naar de garage die niet nader te noemen is ;-)

Ik ga hem nu komende dinsdag eens bij een kennis langsbrengen, mengsel en ontsteking zou eens dringend afgesteld moeten worden.
Ook een schroef van de uitlaatcollector is afgebroken, deze zou verwijderd en vervangen moeten worden. Als de kennis hem niet in orde krijgt mogen jullie de magische touch geven ;-)

Jullie mogen jullie nr's eigenlijk wel pm'en, dan kan ik eens contact opnemen.
Proud 205GTi driver
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Wij werken top-secret en onze nummer en locatie zijn strikt geheim. :P Stuurt gewoon maar eens ne PM dan regelen we 's avonds na de uren wel eens iets. ;-)
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Den Hans schreef:Wij werken top-secret en onze nummer en locatie zijn strikt geheim. :P Stuurt gewoon maar eens ne PM dan regelen we 's avonds na de uren wel eens iets. ;-)
Haha, moet ik dan ook 4 maal op de deur kloppen en een wachtwoord zeggen? :-D

Ik laat je zeker wat weten als er iets moet gebeuren ;-)
Van waar ben je eigenlijk?
Proud 205GTi driver
johan2
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 sep 2010, 12:28
Locatie: Borgloon

Bericht door johan2 »

MOOI. Eindelijk eens een 205 gti die origineel is, en blijft hoop ik?
Getik in de motor kan vanalles zijn.
Harde rem, mss eens nieuwe remvloeistof op zetten. Zeker doen als deze nog nooit vervangen is geweest.
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

johan2 schreef:MOOI. Eindelijk eens een 205 gti die origineel is, en blijft hoop ik?
Getik in de motor kan vanalles zijn.
Harde rem, mss eens nieuwe remvloeistof op zetten. Zeker doen als deze nog nooit vervangen is geweest.
Neenee, er komen 8 spoilers op, spinners, een 13" uitlaat, xenon en verder ga ik hem helemaal cleanen ;-)

Neenee, Peugeot heeft 25 jaar geleden erg goed werk geleverd en ik vind hem ongeveer goed zoals hij nu is ;-)
Ik overweeg eventueel nog de 1.9 velgjes omdat daar betere bandjes voor bestaan. Maar ik heb dit week-end 4 Dunlops gekocht dus voorlopig ga ik het hiermee doen.
Ik heb een tijd geleden gevonden dat een schroef aan de uitlaatcollector afgebroken is, dus daar komt het getik vandaan. Niet schadelijk, enkel vervelend.

Remvloeistof zou idd wel eens vervangen mogen worden. Maar dat mogen de schijven en blokken ook dus ik wacht nog even.

Verder wordt hij binnenkort helemaal verzorgt door een mede-forummer dus dat komt helemaal goed !
Proud 205GTi driver
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Bericht door seune »

leuk om weer een 205 erbij te zien :)
hie zit het nu met de opmaak ?
205 1.0 junior ( biejst )
205 1.4 XS
309 1.9 diesel
205 * flashy groen
205 dixie
Marko
Berichten: 307
Lid geworden op: za 21 jan 2006, 20:21
Locatie: Genk

Bericht door Marko »

johan2 schreef:MOOI. Eindelijk eens een 205 gti die origineel is, en blijft hoop ik?
Getik in de motor kan vanalles zijn.
Harde rem, mss eens nieuwe remvloeistof op zetten. Zeker doen als deze nog nooit vervangen is geweest.
Wel, ik vind ook dat deze origineel moet blijven :wink:
306 Midnight 1.9D '2000
205 1.9 Gentry '93
205 1.6 GTI '84 Gutmann
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

seune schreef:leuk om weer een 205 erbij te zien :)
hie zit het nu met de opmaak ?
Ik wacht nog steeds op het geld van de verzekering, door een complicatie is dat nog niet in orde. Normaalgezien komt de som komende week wel.
Dan ga ik eens op zoek naar een goede mechanieker en een passend bumpertje ;-)

Geen nood hoor, hij blijft mooi origineel, wel wil ik hem wat optimaliseren, maar dat is dan vooral onderhuids. Zo wil ik wel eens een cold air intake steken. Voor vanvoor heb ik zowel de bovenste, als de onderste veerpootbrug besteld.

Zoals ik al zei daarstraks, ik heb 15" velgen overwogen voor wat beter rubber en vooral ook een stijvere wang van de band maar kheb nu toch nieuwe bandjes gekocht dus voorlopig blijft hij zo. De 14" velgjes maken hem ook wat anders dan de meesten . . .

Soms kriebelt het wel eens om een 2.0 16V erin te leggen, of een 2.0T maar ik vrees dat dan de marktwaarde van de wagen te fel gaat dalen. De betrouwbaarheid zal dan waarschijnlijk ook achteruit gaan . . .
Kvind hem soms gewoon niet snel genoeg ;-)
Maar als hij binnenkort mooi afgesteld staat zal dat wel al een stuk beter zijn !
Proud 205GTi driver
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

In 14" zijn ook genoeg goede bandjes te vinden. Dus laat die velgskes maar gewoon zitten...
The one and only 205 guy...
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Den Hans schreef:In 14" zijn ook genoeg goede bandjes te vinden. Dus laat die velgskes maar gewoon zitten...
Beter dan Dunlop sport fastresponse?
Kwas bij Schepers Wheel Service geweest en daar zeiden ze dat dat zo ongeveer de beste bandjes waren voor die maat.

Tenzij je naar semi slicks gaat natuurlijk . . .
Proud 205GTi driver
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Het zal wel... :P

Kijk maar eens bij 106 /saxo forums wat daar op 14" ligt. En kijk maar eens over de plas. Dunlop kom je nauwelijks tegen.
The one and only 205 guy...
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Re: 1985 - Peugeot 205 GTI - Joris818

Bericht door joris818 »

Tis weer even geleden, even een update :wink:

Ik heb ondertussen voor mn verjaardag van mijn kameraden een mooi setje 1.9 velgen gekregen. Nu opt gemak aant uitkijken voor bandjes, kheb er geen haast bij want mijn dunlops op de 1.6 velgen doen hun werk goed.

De uitlaat is gedeeltelijk vernieuwd, alles achter de middelste pot was nieuw. Nu is de downpipe echter gescheurd en moet die ook vervangen worden.

De remmen zijn volledig vernieuwd, 2 nieuwe schijven, blokken en klauwen. En vanachter nieuwe remschoenen in de oude trommels.

Ik denk dat ik stilletjes aan ga moeten uitkijken om speling op het stuur wat weg te krijgen. Ik voel af en toe dat hij niet 100% spelingsvrij is...
Verder heb ik nieuwe schakelstangetjes besteld, al een hele tijd geleden, als die aankomen gaat hij ook terug mooi strak schakelen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “20x”