advertentie C&C reclame

2010 - Peugeot 308 1.6HDI Sport - Speedliner

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

2010 - Peugeot 308 1.6HDI Sport - Speedliner

Bericht door speedliner »

Hey,

Trots ga ik hier mijn eerste (rijdende) auto voorstellen.

Na wat gezocht te hebben naar 306'kes, maar na inspectie steeds spijtig genoeg tot de vaststelling komen dat het allemaal accident wagens en/of wrakken zijn, heb ik mijn zinnen maar op iets heel anders gezet.
Het is dus uiteindelijk een Peugeot 308 geworden, de 1.6 HDi met 90pk van 2010.
Hij is zilvergrijs metaal (de huiskleur bij ons thuis :lol: ) en heeft de Sport afwerking, dus mistlampen, meegespoten stootlijsten, sportzetels, leder stuur, cruise control, armsteun, automatische airco, 16" velgen,....

Ben ze afgelopen zaterdag gaan halen in Duitsland en ze had bij aankoop de volle 40km op teller staan en vandaag in de voormiddag heb ik dan het rijtje douane, verzekering en D.I.V. afgelopen en staat ze nu op mijn eigen nummerplaten.

Ze rijdt echt heel zacht, maar toch pittig voor maar 90pk te hebben (veel koppel onderin).
Toekomst plannen zijn er wel maar zal verspreid worden, ik denk aan een USB box in te bouwen in het handschoenkastje, bluetooth, parkeersensoren, chiptuning, 18 inch Lincancabur velgen (als ik ze vind voor een mooi prijsje) en eventueel dan nog een verlagingssetje (maar wil voorlopig nog genieten van het comfort :D ).

Oké genoeg uitleg, nu waar het allemaal om draait.... foto's !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zaterdagavond net terug van Duitsland, even het zout eraf spoelen (ja in Duitsland waren ze nog aan het strooien en omdat de onderkant ook gloednieuw was wil ik dat ook even zo houden). Dan in een keer maar mooi gewassen zodat die weer mooi blinkt. :D

Afbeelding
Hier de rest van de Peugeot familie van ons thuis, ze komen allemaal uit Duitsland (let ook op de huiskleur :lol: ).


Zo dat was het voor de fotoshoot, updates in dit topic komen er zeker als de nodige upgrades worden gedaan.

Jullie mogen met altijd wat tips geven voor een mooi bluetooth systeem in te bouwen of iets zeggen als jullie een setje Lincancabur velgen hebben liggen. 8)



Greetz,
Michaël
Laatst gewijzigd door speedliner op ma 15 mar 2010, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
306xtreme
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 22:18
Locatie: dorne (limburg)
Contacteer:

Bericht door 306xtreme »

hey welkom hier
tof da er nog es een 308 bijkomt :D
dan zult ge wel een premium versie hebben denk ik :wink:
come & join us - http://stylerzz.forumotion.net/forum.htm
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

Bericht door speedliner »

Het is een beetje een raar geval, Peugeot Duitsland heeft deze wagen overgekocht van Peugeot Frankrijk (om te sjoemelen met verkoopcijfers).
En op de inschrijving van Frankrijk staat 308 Tendance.

Maar waarschijnlijk hier zal dat wel een Premium zijn, zoals je al zei.

P.S. : Ben hier al even op het forum hoor, maar heb nu pas die vragenlijst in kunnen vullen omdat ik nu pas een auto heb. :lol:



Greetz,
Michaël
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

knappe eerste wagen! van je zoektocht naar een 306 overstappen naar een bijna nieuwe 308 das ook een serieuze sprong :)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

idd das net geen 309 he :lol:

knap zo een drie deurs, ziet ge niet veel hier 8)
zou mss ook een achterbumper met difusor op t verlanglijstje zette, die zijn vele knapper vind k
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Je moet het maar zo bekijken, een 309 komt NA de 308, een soort van prototype :P :twisted:
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

Bericht door speedliner »

@ Iedereen

Bedankt voor de fijne reacties ! :D


@ Steven,

Ja ik weet het serieuze sprong maar na echt veel 306'kes te hebben bekeken en telkens waren ze in erbarmelijke staat... En omdat ik toch elke dag minstens 50km doe naar het werk wilde ik toch een zuinige, betrouwbare auto hebben. En heb ze echt voor een supermooi prijsje op de kop kunnen tikken, kon ze echt niet laten staan.

@ Wesly,

Ja zo een Féline achterbumper is wel de moeite, wie weet komt die er ooit nog op wie weet.... :lol:



Greetz,
Michaël
supamonkey4x
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 00:02

Bericht door supamonkey4x »

Ferme wagen!!! :D
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

Bericht door speedliner »

Hier wat meer foto's met een goed fototoestel (vorige foto's waren met gsm).
Enjoy !! :lol:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De mooie 16" velgjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Toen we thuiskwamen uit Duitsland nog maar 375km op de teller, in Duitsland zelf was het nog minder.... 25km. 8)

Afbeelding

Afbeelding
De krachtbron, 1.6 HDi 90pk.


Wallpaperformaat op aanvraag.... :lol:


Greetz,
Michaël
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

Bericht door speedliner »

Afgelopen weekend eens alle Peugeot's van de familie bij elkaar gezet in het zonnetje en een fotoshoot gehouden.
Persoonlijk vind ik het een mooi resultaat ! 8)
Het gaat dus om de 405 SR, 406 Coupé, 407 SW en 308.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Greetz,
Michaël
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

schoon familie 8)
speedliner
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
Locatie: Diepenbeek

Bericht door speedliner »

De Peugeot 308 zoals ze er nu bijstaat...@ wintermodus dus met Continental Contiwintercontact bandjes. Bandjes zijn zo goed dat alsof het lijkt dat er zelfs geen sneeuw en ijs op de baan ligt. :lol:
De velgjes mooi opgeblonken en warm weggestoken tot volgend jaar.

Had er ook wieldeksels bij maar die waren zo lelijk, dan maar op steelies.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Na wat kilometers is ze ook heel wat zuiniger geworden, zo een 4,6l/100km en met 1 volle tank zo een 1300km :shock: echt zuinig wagentje. Wat moet dat geven als ik een 6de versnelling had ?

Afbeelding



Greetz,
Michaël
supamonkey4x
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 00:02

Bericht door supamonkey4x »

Amai, dat valt inderdaad goed mee!
Plaats reactie

Terug naar “30x”