1988 - Peugeot 205 Green 1.4 - Wok
Moderator: P-unit
1988 - Peugeot 205 Green 1.4 - Wok
Zaterdagmiddag opgehaald:
Een onverprutste 205 Green 1.4 uit 1988. Aangedreven door een XY7-blokje met een whopping 60 peekaatjes en sinds vanavond officieel veel ervaring:
't Leuke is dat het ding op de wieldoppen na volledig origineel is. Zelfs de radio uit '88 die er destijds bij aflevering in geschroefd is zit er (weer) in. Ook zijn alle boekjes nog aanwezig en deze zijn tot 140.000km afgestempeld.
Ik heb het karretje aangeschaft om de leasewagen (308) uit de bijtelling te trekken en de CTI te ontlasten. Derhalve zal er ook niet veel aan deze auto worden verspijkerd, want dit ding moet gewoon rijden en dan ook nog eens zo goedkoop mogelijk Dat betekent echter niet dat-ie verwaarloosd zal worden, integendeel! Juist omdat dit exemplaar nog zo goed als origineel is, wil ik dat ook zo houden. Binnenkort komen de originele wieldoppen er dus weer op en voor de zomer staan de lichtmetaaltjes (dezelfde als de Roland Garros wieltjes) klaar.
Een onverprutste 205 Green 1.4 uit 1988. Aangedreven door een XY7-blokje met een whopping 60 peekaatjes en sinds vanavond officieel veel ervaring:
't Leuke is dat het ding op de wieldoppen na volledig origineel is. Zelfs de radio uit '88 die er destijds bij aflevering in geschroefd is zit er (weer) in. Ook zijn alle boekjes nog aanwezig en deze zijn tot 140.000km afgestempeld.
Ik heb het karretje aangeschaft om de leasewagen (308) uit de bijtelling te trekken en de CTI te ontlasten. Derhalve zal er ook niet veel aan deze auto worden verspijkerd, want dit ding moet gewoon rijden en dan ook nog eens zo goedkoop mogelijk Dat betekent echter niet dat-ie verwaarloosd zal worden, integendeel! Juist omdat dit exemplaar nog zo goed als origineel is, wil ik dat ook zo houden. Binnenkort komen de originele wieldoppen er dus weer op en voor de zomer staan de lichtmetaaltjes (dezelfde als de Roland Garros wieltjes) klaar.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
wow,
DIK, zo orgineel....
echt waar man, zo een exemplaar vind je zelden
leuk dat je dit exemplaar red van de export, of afbraak
natuurlijk, een beetje hobbymisvorming mag ik hier ook zeggen
plat, op wit verbreedstaal, en dit is TOP
Peugeot drive=>the way of live
Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Dank voor de complimenten allen!
Ik moet wel eerlijk bekennen dat dit nog foto's zijn van de vorige eigenaar, want ik ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om nieuwe foto's te maken. Zo mooi als op de foto's hierboven is-ie momenteel trouwens niet meer, want hij heeft weer een stevige poetsbeurt nodig (wat in het voorjaar ook weer gaat gebeuren).
Ook moeten we straks een paar beginnende roestplekjes gaan aanpakken (de hoek onderaan de deuren bij het achterscherm; de wielkast rechtsachter bij de dorpel en achter de linkerkoplamp), maar dat is niet zoveel werk, omdat er nog geen sprake is van serieuze rottigheid. Wederom staat dat ook voor het voorjaar op de planning.
Het interieur daarentegen verkeert echt nog in nieuwstaat. Zelfs de originele matjes liggen er nog in Enige nadeel is dat de zitting van de bestuurdersstoel wel heel erg zacht is geworden.... Eens kijken of ik daar even een nieuw/beter schuimkussen in kan krijgen.
Verder heb ik eigenlijk weinig plannen met beestje. Even op een rij:
- Poetsen/detailen
- Beginnende roest aanpakken
- Génération/Forever wieldeksels in de juiste kleur spuiten, zodat dat ook weer origineel smoelt. Moet dan de winterset gaan worden.
- 13" lichtmetaaltjes (model Roland Garros) aanschaffen als zomerset
- Houders raamschakelaars vervangen (zijn verweerd en lelijk)
- Nieuwe/andere raamschakelaars (markeringen van de huidige zijn volledig weggesleten)
- Achterruitenwisser repareren.
- Ruitensproeier achter repareren (spuitmondje ontbreekt)
- Van binnenuit verstelbare rechter buitenspiegel
En verder nog een keer deftige audio erin De analoge tuner uit '88 is een leuk detail, maar onderweg niet werkbaar, dus daar moet nog een keer een fatsoenlijke headunit voor komen (bij voorkeur met een retro uiterlijk, maar wel van alle gemakken voorzien) en een degelijke composet voorin.
De prioriteit ligt nu echter even bij de komende APK-keuring, aangezien ik dat voor 12 februari rond moet hebben en momenteel krijg ik hem zeker niet afgemeld, aangezien de hoofdremcilinder waarschijnlijk overleden is. Dat wordt deze week dus nog ff sleutelen.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat dit nog foto's zijn van de vorige eigenaar, want ik ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om nieuwe foto's te maken. Zo mooi als op de foto's hierboven is-ie momenteel trouwens niet meer, want hij heeft weer een stevige poetsbeurt nodig (wat in het voorjaar ook weer gaat gebeuren).
Ook moeten we straks een paar beginnende roestplekjes gaan aanpakken (de hoek onderaan de deuren bij het achterscherm; de wielkast rechtsachter bij de dorpel en achter de linkerkoplamp), maar dat is niet zoveel werk, omdat er nog geen sprake is van serieuze rottigheid. Wederom staat dat ook voor het voorjaar op de planning.
Het interieur daarentegen verkeert echt nog in nieuwstaat. Zelfs de originele matjes liggen er nog in Enige nadeel is dat de zitting van de bestuurdersstoel wel heel erg zacht is geworden.... Eens kijken of ik daar even een nieuw/beter schuimkussen in kan krijgen.
Verder heb ik eigenlijk weinig plannen met beestje. Even op een rij:
- Poetsen/detailen
- Beginnende roest aanpakken
- Génération/Forever wieldeksels in de juiste kleur spuiten, zodat dat ook weer origineel smoelt. Moet dan de winterset gaan worden.
- 13" lichtmetaaltjes (model Roland Garros) aanschaffen als zomerset
- Houders raamschakelaars vervangen (zijn verweerd en lelijk)
- Nieuwe/andere raamschakelaars (markeringen van de huidige zijn volledig weggesleten)
- Achterruitenwisser repareren.
- Ruitensproeier achter repareren (spuitmondje ontbreekt)
- Van binnenuit verstelbare rechter buitenspiegel
En verder nog een keer deftige audio erin De analoge tuner uit '88 is een leuk detail, maar onderweg niet werkbaar, dus daar moet nog een keer een fatsoenlijke headunit voor komen (bij voorkeur met een retro uiterlijk, maar wel van alle gemakken voorzien) en een degelijke composet voorin.
De prioriteit ligt nu echter even bij de komende APK-keuring, aangezien ik dat voor 12 februari rond moet hebben en momenteel krijg ik hem zeker niet afgemeld, aangezien de hoofdremcilinder waarschijnlijk overleden is. Dat wordt deze week dus nog ff sleutelen.
Heb inderdaad nog overwogen het ding op Rallye-steelies te zetten, maar aangezien ik een setje 'new old stock' Roland Garros velgen voor weinig kan overnemen, gaan we voor volledig fabrieksorigineel 'full options'KvH schreef:
natuurlijk, een beetje hobbymisvorming mag ik hier ook zeggen
plat, op wit verbreedstaal, en dit is TOP
"Nieuwe" wieldopjes
Vanmiddag ook even een nieuw luchtfilter erin gedrukt. Het was nog best een uitdaging het juiste filter te vinden, want het onderdelensysteem kwam steeds met het filter voor TU-motoren terug en ik heb toch echt een XY7 onder de kap. Uiteindelijk toch gelukt en het was wel duidelijk dat het filter aan vervanging toe was. De auto is merkbaar sneller en soepeler geworden, met name 'onderin'.
Morgen even de V-snaar vervangen en eens zien of ik de uitlaat for the time being nog even dicht kan smeren, voordat ik er in de zomer een nieuwe pijp onder ga hangen. Dan is-ie technisch weer fris en fruitig en kan ik me gaan richten op een paar roestplekken:
Met name die laatste plek verdient op kort termijn aandacht. Het houdt me bezig, zal ik maar zeggen
Vanmiddag ook even een nieuw luchtfilter erin gedrukt. Het was nog best een uitdaging het juiste filter te vinden, want het onderdelensysteem kwam steeds met het filter voor TU-motoren terug en ik heb toch echt een XY7 onder de kap. Uiteindelijk toch gelukt en het was wel duidelijk dat het filter aan vervanging toe was. De auto is merkbaar sneller en soepeler geworden, met name 'onderin'.
Morgen even de V-snaar vervangen en eens zien of ik de uitlaat for the time being nog even dicht kan smeren, voordat ik er in de zomer een nieuwe pijp onder ga hangen. Dan is-ie technisch weer fris en fruitig en kan ik me gaan richten op een paar roestplekken:
Met name die laatste plek verdient op kort termijn aandacht. Het houdt me bezig, zal ik maar zeggen
Nieuwe picz gemaakt
Inmiddels al weer een dikke 2000km mee gereden sinds de aanschaf en dat zonder een centje pijn. Tot op heden lijkt dit mijn beste auto te zijn qua prijs/kwaliteitverhouding; gekocht voor €400
Done:
- Nieuwe APK
- Originele wieldoppen
- Interieur gereinigd
- Nieuwe olie+filter, koelvloeistof ververst, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter, nieuwe V-snaar
- Nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe remolie, remsysteem ontlucht
To-do:
- Detailen (polijsten/waxen)
- Remschijven en blokken voor vervangen
- Degelijke audio (composet voor, headunit met blauwtand en USB)
- Reviseren/vervangen schakelmechanisme
- Roest verwijderen (zie vorige post)
Inmiddels al weer een dikke 2000km mee gereden sinds de aanschaf en dat zonder een centje pijn. Tot op heden lijkt dit mijn beste auto te zijn qua prijs/kwaliteitverhouding; gekocht voor €400
Done:
- Nieuwe APK
- Originele wieldoppen
- Interieur gereinigd
- Nieuwe olie+filter, koelvloeistof ververst, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter, nieuwe V-snaar
- Nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe remolie, remsysteem ontlucht
To-do:
- Detailen (polijsten/waxen)
- Remschijven en blokken voor vervangen
- Degelijke audio (composet voor, headunit met blauwtand en USB)
- Reviseren/vervangen schakelmechanisme
- Roest verwijderen (zie vorige post)