advertentie PDK Pallets reclame

1988 - Peugeot 205 Green 1.4 - Wok

Moderator: P-unit

Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

1988 - Peugeot 205 Green 1.4 - Wok

Bericht door Wok »

Zaterdagmiddag opgehaald:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een onverprutste 205 Green 1.4 uit 1988. Aangedreven door een XY7-blokje met een whopping 60 peekaatjes en sinds vanavond officieel veel ervaring:

Afbeelding

't Leuke is dat het ding op de wieldoppen na volledig origineel is. Zelfs de radio uit '88 die er destijds bij aflevering in geschroefd is zit er (weer) in. Ook zijn alle boekjes nog aanwezig en deze zijn tot 140.000km afgestempeld.

Ik heb het karretje aangeschaft om de leasewagen (308) uit de bijtelling te trekken en de CTI te ontlasten. Derhalve zal er ook niet veel aan deze auto worden verspijkerd, want dit ding moet gewoon rijden en dan ook nog eens zo goedkoop mogelijk ;) Dat betekent echter niet dat-ie verwaarloosd zal worden, integendeel! Juist omdat dit exemplaar nog zo goed als origineel is, wil ik dat ook zo houden. Binnenkort komen de originele wieldoppen er dus weer op en voor de zomer staan de lichtmetaaltjes (dezelfde als de Roland Garros wieltjes) klaar.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

leuke auto, leuke motor
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

die is nog strak! :shock: groot gelijk heb, je origineel mogelijk houden is het beste bij deze "zeldzame" exemplaartjes!
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

:shock:

wow,

DIK, zo orgineel....


echt waar man, zo een exemplaar vind je zelden :)

leuk dat je dit exemplaar red van de export, of afbraak


natuurlijk, een beetje hobbymisvorming mag ik hier ook zeggen
plat, op wit verbreedstaal, en dit is TOP 8)
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Mooi ding.
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Dank voor de complimenten allen! :D

Ik moet wel eerlijk bekennen dat dit nog foto's zijn van de vorige eigenaar, want ik ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om nieuwe foto's te maken. Zo mooi als op de foto's hierboven is-ie momenteel trouwens niet meer, want hij heeft weer een stevige poetsbeurt nodig (wat in het voorjaar ook weer gaat gebeuren).

Ook moeten we straks een paar beginnende roestplekjes gaan aanpakken (de hoek onderaan de deuren bij het achterscherm; de wielkast rechtsachter bij de dorpel en achter de linkerkoplamp), maar dat is niet zoveel werk, omdat er nog geen sprake is van serieuze rottigheid. Wederom staat dat ook voor het voorjaar op de planning.

Het interieur daarentegen verkeert echt nog in nieuwstaat. Zelfs de originele matjes liggen er nog in :D Enige nadeel is dat de zitting van de bestuurdersstoel wel heel erg zacht is geworden.... Eens kijken of ik daar even een nieuw/beter schuimkussen in kan krijgen.

Verder heb ik eigenlijk weinig plannen met beestje. Even op een rij:
- Poetsen/detailen
- Beginnende roest aanpakken
- Génération/Forever wieldeksels in de juiste kleur spuiten, zodat dat ook weer origineel smoelt. Moet dan de winterset gaan worden.
- 13" lichtmetaaltjes (model Roland Garros) aanschaffen als zomerset
- Houders raamschakelaars vervangen (zijn verweerd en lelijk)
- Nieuwe/andere raamschakelaars (markeringen van de huidige zijn volledig weggesleten)
- Achterruitenwisser repareren.
- Ruitensproeier achter repareren (spuitmondje ontbreekt)
- Van binnenuit verstelbare rechter buitenspiegel

En verder nog een keer deftige audio erin :) De analoge tuner uit '88 is een leuk detail, maar onderweg niet werkbaar, dus daar moet nog een keer een fatsoenlijke headunit voor komen (bij voorkeur met een retro uiterlijk, maar wel van alle gemakken voorzien) en een degelijke composet voorin.

De prioriteit ligt nu echter even bij de komende APK-keuring, aangezien ik dat voor 12 februari rond moet hebben en momenteel krijg ik hem zeker niet afgemeld, aangezien de hoofdremcilinder waarschijnlijk overleden is. Dat wordt deze week dus nog ff sleutelen. 8)
KvH schreef::shock:
natuurlijk, een beetje hobbymisvorming mag ik hier ook zeggen
plat, op wit verbreedstaal, en dit is TOP 8)
Heb inderdaad nog overwogen het ding op Rallye-steelies te zetten, maar aangezien ik een setje 'new old stock' Roland Garros velgen voor weinig kan overnemen, gaan we voor volledig fabrieksorigineel 'full options' :mrgreen:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

wat betreft die zetel, als je hem eruit schroeft en omdraait, kan je tussen de originele zitting en de veren extra mousse bijsteken, dit helpt al een hele hoop. Had ik bij het originele interieur van mijn 309 ook gedaan.
Marko
Berichten: 307
Lid geworden op: za 21 jan 2006, 20:21
Locatie: Genk

Bericht door Marko »

Dit was mijn eerste peugeot 8)

Ik heb daar veel plezier mee beleefd, als ik je foto's zie dan krijg ik al heimwee.

Veel succes ermee, ziet er nog knap uit voor zijn leeftijd :wink:
306 Midnight 1.9D '2000
205 1.9 Gentry '93
205 1.6 GTI '84 Gutmann
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

@Marko: Thx! :) Gaat wel goedkomen met dat ding. Zaterdag even onderhoud uitvoeren en komende week even de keuring regelen en dan kunnen we er weer een jaar tegenaan!

De Green bevindt zich in ieder geval in goed gezelschap:

Afbeelding

8)

Links m'n CTI, in het midden de Green en rechts de 308 (van de zaak)
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

die 2 linkse zijn toch de schoonste
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Klus klus....

Afbeelding

Nieuwe hoofdremcilinder geplaatst:
Afbeelding

Daarna nog even bougies vernieuwd, olie ververst en de koelvloeistof vervangen. Binnenkort nog even het luchtfilter vervangen en dan kan dit torretje er weer een jaar tegen:
Afbeelding
60 paardjes op leeftijd (ruim 21 jaar inmiddels) 8)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

"Nieuwe" wieldopjes :D

Afbeelding

Vanmiddag ook even een nieuw luchtfilter erin gedrukt. Het was nog best een uitdaging het juiste filter te vinden, want het onderdelensysteem kwam steeds met het filter voor TU-motoren terug en ik heb toch echt een XY7 onder de kap. Uiteindelijk toch gelukt en het was wel duidelijk dat het filter aan vervanging toe was. De auto is merkbaar sneller en soepeler geworden, met name 'onderin'.

Morgen even de V-snaar vervangen en eens zien of ik de uitlaat for the time being nog even dicht kan smeren, voordat ik er in de zomer een nieuwe pijp onder ga hangen. Dan is-ie technisch weer fris en fruitig en kan ik me gaan richten op een paar roestplekken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met name die laatste plek verdient op kort termijn aandacht. Het houdt me bezig, zal ik maar zeggen :lol:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

ge hebt mijne raad al gekregen op het lion d'or forum :wink:
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Nieuwe picz gemaakt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels al weer een dikke 2000km mee gereden sinds de aanschaf en dat zonder een centje pijn. Tot op heden lijkt dit mijn beste auto te zijn qua prijs/kwaliteitverhouding; gekocht voor €400 :lol:

Done:
- Nieuwe APK
- Originele wieldoppen
- Interieur gereinigd
- Nieuwe olie+filter, koelvloeistof ververst, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter, nieuwe V-snaar
- Nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe remolie, remsysteem ontlucht

To-do:
- Detailen (polijsten/waxen)
- Remschijven en blokken voor vervangen
- Degelijke audio (composet voor, headunit met blauwtand en USB)
- Reviseren/vervangen schakelmechanisme
- Roest verwijderen (zie vorige post)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Zo, vandaag de voorremmen van de Green vervangen :)

Afbeelding

Afbeelding

Was ook wel nodig :P

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog even een keer koperen remleidingen leggen en de voorste uitlaatpijp vervangen en dan is-ie technisch weer helemaal fris :)

Wat verse plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “20x”