Pagina 3 van 6

Geplaatst: ma 16 aug 2010, 10:56
door Kuuner
dat zijn uitleesstekkers om storingen te constateren.

Geplaatst: ma 16 aug 2010, 20:33
door Jurgen
goed bezig jong nu doordoen he!

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 20:53
door Sidd
vanmiddag nog wat vrije tijd gehad.

ondertussen de rest van de aansluitingen verwijderd.
- kmteller kabel,
- koppelingskabel,
- resterende waterslangen.
- en nog wat elektrisch spul

Dan het inlaat spruitstuk verwijderd zodat ik makkelijk de
startmotor kon verwijderen... ( volgens haynes moest dat)

Nu dus op zoek naar een giraf om het blok eruit te halen.
*kijkt richting Dennis en Jurgen*

foto's volgens nog...

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 22:00
door peugeotlover
dennis en jurgen doen niet in exotische dieren :lol:

Geplaatst: vr 01 okt 2010, 08:48
door Sidd
Gisteren een exotisch dier gaan ophalen bij Dennis (Peugeotlover)
En begonnen aan het verwijderen van het motorblok.

Afbeelding

Ik had blijkbaar vergeten een stuk uitlaat achter het uitlaatspruitstuk te verwijderen waardoor ik niet eenvoudig het blok omhoog kon tillen. Eens dat ik dit merkte een poging ondernomen deze te verwijderen, maar om eens of andere reden gingen die bouten niet echt akkoord met me.

Afbeelding

Uiteindelijk er niets anders op gevonden om de krik onder het subframe te zetten, het stuurhuis los te maken en het hele frame te laten zakken.
Koste uiteindelijk niet veel moeite en had ik bij nader inzien beter direct gedaan.

Na weer (heel :P) wat gevloek en getier eindelijk dan het blok eruit gekregen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de 4 bouten van de boite los gedraaid en deze eraf gehaald.
De bedoeling was het blok nog in de bok te hangen maar omdat ik niet voldoende draadeinden had.

Afbeelding

Volgend werkje op de lijst:
- motor op de bok
- chassis voorlopig terug rollend maken en motor ruimte kuisen en afstomen.

Geplaatst: vr 01 okt 2010, 17:31
door Jurgen
Als ge die 2 schroefkes van de uitlaat had losgedaan was het ook gelukt.

Geplaatst: vr 01 okt 2010, 17:36
door Sidd
@jurgen, zo ver was ik ook al, alleen kreeg ik die niet los.
zaten vastgeroest en WD40 hielp niet.

Geplaatst: za 02 okt 2010, 08:57
door 205tunerke
warm stoken met branderke tot roodgloeiend en dan wd 40 er op spuiten
en dan lukt dawel

Re: [1991] 405 Mi16

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 14:12
door Sidd
Hier ook nog eens wat nieuws brengen,

Het blok is ondertussen op een motor bok gemonteerd en ontdaan van alle slangen.
Ook de koppeling is der afgehaald, koppeling zelf zag er nog eigenlijk heel goed uit,
echter waren het druklager en het verennest behoorlijk uitgesleten.

Afbeelding

Dan maar direct de cilinderkop eraf gehaald, en die kleppen zagen er proper uit :S
( trouwens ellendige job het loskrijgen van die kopbouten..)
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Zo te zien was het ook hoog tijd om de koppakking te vervangen ..
Afbeelding

De cilinderbussen zagen er precies nog redelijk uit..
( kruisgroeven van het honen zijn nog goed zichtbaar, en op het eerste zicht geen verticale krassen aanwezig.)
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding

Re: [1991] 405 Mi16

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 15:15
door Sidd
vervolgens het carter, spacer en oliepomp verwijderd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daaropvolgend de drijfstangen losgemaakt van de krukas en de cilinder verwijderd.
Bij inspectie van de lagerschalen waren deze ook dringend aan vervanging toe,
De glijlagers van de krukas zullen er dus niet beter uitzien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Indien de zuigerveren nog goed genoeg zijn ( moet nog even een second opinion hebben),
gaan de zuigers met veren en alles in een ultrasoon reiniger zodat ze terug mooi proper zijn.
In het onderblok steekt nu nog enkel de krukas en de cilinder bussen.
Deze gaan ( misschien volgende week) langs het limburgs revisie bedrijf waar die vriendelijke mensen
samen met mij gaan kijken wat er aan nog het onderblok gedaan moet worden.

wat er zeker al gaat gebeuren:
- vervangen van alle lagerschalen,
- vlakken onderblok.

Verder staat de 405 nu terug op een setje stalen velgen en is verplaats naar een geschiktere ( verlaagde) plek
Waar het goede subframe vervangen gaat worden door die uit de sloper. Zo blijft het chassis rollend en kan ik
de ( goede??) voorbrug uit elkaar halen.

Re: [1991] 405 Mi16

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 17:01
door Darl'mat
Nice :wink:

Re: [1991] 405 Mi16

Geplaatst: do 31 mar 2011, 19:06
door PUG(z)OT
fijne werken :P

Re: [1991] 405 Mi16

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 08:56
door Sidd
Inderdaad, Dat ding moet toch ooit nog eens terug On The Road komen.

Maar dees werken moet gij binnenkort ook nog eens doen,
Moet ik uw onderblok ook meenemen naart revisie bedrijf misschien ? :twisted:

Re: [1991] 405 Mi16

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 19:11
door PUG(z)OT
kunnen mss is vragen voor groepskorting ja :mrgreen:

Re: [1991] 405 Mi16

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 20:51
door Sidd
Ik zal eens vragen, wie weet.

hebde gij dat blok al open liggen ?
ik laat wel alleen het onderblok doen, maar een gereviseerde kop heb jij ook liggen niet?