Pagina 1 van 1
nieuwe automatische versnellingsbak
Geplaatst: zo 12 jul 2009, 10:52
door jurgen_s
deze zal de oudere automaat met 4 versnellingen vervangen
krijgt 6 versnellingen
afkomstig van de japanse constructeur AISIN
kan 300 nm koppel verdragen
eerste levering gebeurd in de 308 CC met EP6CDT motor
daarna volgt de graduele doorstroming naar de rest van het gamma

Geplaatst: ma 13 jul 2009, 05:32
door Big-J
Max. 300Nm voor ne 6bak is ook ni echt ne vette he?

Geplaatst: ma 13 jul 2009, 10:48
door jurgen_s
is voor de 'kleinere' benzinemodellen hé
die krijgen nooit zoveel koppel te verwerken
Geplaatst: ma 13 jul 2009, 11:01
door Wok
En dan nu maar wachten op een fatsoenlijke zestrapper voor de 1.6/2.0 HDI
(die gerobotiseerde handbak is gewoon ruk)
Geplaatst: di 14 jul 2009, 17:17
door Taz Devil
300Nm is veeeeeeel voor een benzine hé

heb zelf maar de helft met mijne 1.6
en die 1.6 hdi komen ook niet aan de 300 denk ik
Geplaatst: do 16 jul 2009, 11:15
door Kuuner
ongeblazen benzinemotor wel jah. Maar een benzinemotor met turbo zit je er zo aan. Zeker als je de turbo 'helpt'

Geplaatst: do 16 jul 2009, 17:28
door highlander395
Kheb er al 240 op de mijnen.. Denk nie da die boite da lang gaat uithouden as ge daar nog e schepken zou bijdoen

Geplaatst: vr 17 jul 2009, 14:44
door Taz Devil
da kan allemaal wel zijn
maar hoeveel verkochte peugeots zit boven die 300Nm?
die versnellingsbak is snel geschrapt van de optielijst als je voor een RC of dergelijke gaat
Een versnellingsbak maken die 600Nm aankan en dan op een 1000cc of 1.4 hdi zetten is nie echt slim hé ( vooral in deze tijden van crisis, besparen besparen besparen!)
Geplaatst: vr 17 jul 2009, 14:49
door Joske
Euh, dat is nochtans ook een manier van besparen hoor. Alleen snappen veel constructeurs da nog nie. Zo zouden ze grotere hoeveelheden kunnen afnemen bij hun leverancier waardoor ze een betere prijs zouden kunnen krijgen.
Geplaatst: vr 17 jul 2009, 20:34
door jurgen_s
mja en neen...
een versnellingsbak die meer koppel aankan, kost ook duurder in het maken hé. Zelfde principe als met de dieselmotoren: hoe sterker ze worden hoe sterker ook de interne componenten worden, maar ook hoe meer die kosten.
Geplaatst: vr 17 jul 2009, 21:13
door Den Hans
Men koopt gewoon lichtere bakken die dus ook minder kosten en laat er daar ook veel van produceren. Ene kapot, gewoon een nieuwe. Zoiets het consumptiemaatschappij en vind je in alle takken van de industrie. (spijtig genoeg)
Re: nieuwe automatische versnellingsbak
Geplaatst: di 17 mei 2011, 17:54
door Donny
De volgende komt er aan.
Tot en met 2014 wordt 220 miljoen euro gepompt in de fabriek in Valenciennes om een nieuwe automaat met zeven versnellingen en dubbele koppeling te bouwen. PSA werkt dus aan een antwoord op de nieuwste DSG's en co van de concurrentie.