208 van scoops-shops tot Product
Moderator: P-unit
Re: 208 van scoops-shops tot Product
en volgens autoweek zou hij een gewicht hebben van onder de 1000kg ..
( al dat ik dat moeilijk kan geloven.) maar als hij zou uitkomen op ongeveer 1100kg zou ideaal zijn ( gezien de concurrentie)
zeker al sje weet dat de polo gti (180pk1189kg) en de clio rs cup (200pk , 1281kg)
een stuk zwaarder zijn .
( al dat ik dat moeilijk kan geloven.) maar als hij zou uitkomen op ongeveer 1100kg zou ideaal zijn ( gezien de concurrentie)
zeker al sje weet dat de polo gti (180pk1189kg) en de clio rs cup (200pk , 1281kg)
een stuk zwaarder zijn .
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Naast de 208 GTi neemt Peugeot ook de XY Concept mee naar de salon van Genève. Daarmee wordt getoond wat er allemaal kan met een 208.
Peugeot pakt volgende maand uit met de 208 in al zijn verschijningvormen. Ook deze XY Concept mag de show stelen. Bij die uitvoering is vooral aandacht besteed aan de kleuren en materialen die mogelijk zijn bij de 208. Wij vinden ‘m vooral heel erg paars.
Peugeot vertelt ons echter over de Pulsion-lak, die verandert voortdurend: ‘afhankelijk van hoe je er naar kijkt’. Voor dat effect zijn zestien lak- en vernislagen nodig. Paars voert natuurlijk de boventoon. Ook in het interieur is dat het geval. Daar is paars leder met paarse stiksels en ook op het dashboard, de armsteunen, het stuurwiel, de versnellingspook en de vloermattten keert die kleur terug. Het dak is rond het glazen panoramadak bekleed met zwart leder.
Peugeot benadrukt graag het hooggeplaatste instrumentarium in de 208; ook in dit geval wordt die verlicht middels LED-techniek. Verder meldt Peugeot dat deze concept car wordt aangedreven door de 115 pk sterke e-HDi die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Verder zijn er 18 inch wielen en is de grille afgewerkt met verchroomde horizontale strips.
Bron: Autoweek.nl
Alleen die kleur. Das voor kotsmisselijk te worden da paars.
Peugeot pakt volgende maand uit met de 208 in al zijn verschijningvormen. Ook deze XY Concept mag de show stelen. Bij die uitvoering is vooral aandacht besteed aan de kleuren en materialen die mogelijk zijn bij de 208. Wij vinden ‘m vooral heel erg paars.
Peugeot vertelt ons echter over de Pulsion-lak, die verandert voortdurend: ‘afhankelijk van hoe je er naar kijkt’. Voor dat effect zijn zestien lak- en vernislagen nodig. Paars voert natuurlijk de boventoon. Ook in het interieur is dat het geval. Daar is paars leder met paarse stiksels en ook op het dashboard, de armsteunen, het stuurwiel, de versnellingspook en de vloermattten keert die kleur terug. Het dak is rond het glazen panoramadak bekleed met zwart leder.
Peugeot benadrukt graag het hooggeplaatste instrumentarium in de 208; ook in dit geval wordt die verlicht middels LED-techniek. Verder meldt Peugeot dat deze concept car wordt aangedreven door de 115 pk sterke e-HDi die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Verder zijn er 18 inch wielen en is de grille afgewerkt met verchroomde horizontale strips.
Bron: Autoweek.nl
Alleen die kleur. Das voor kotsmisselijk te worden da paars.
Re: 208 van scoops-shops tot Product
ela ela, niks tegen paars
ik vind het wel iets hebben
Zolang het nie de roze kant opgaat
ik vind het wel iets hebben
Zolang het nie de roze kant opgaat
Re: 208 van scoops-shops tot Product
ik vind het de max die kleur!!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Ik vind het ook iets hebben.
Verlang achter mijne 208
Verlang achter mijne 208
Re: 208 van scoops-shops tot Product
hoe meer ik hem zie hoe schooner ik hem vind
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Eigenlijk zou hij 208pk moeten hebben, 1 meer als de DS3 racing.
De velgen met een rood streepje op 1 spaak is ook opvallend.
Vraag mij af of het stuur niet te laag staat, om de tellers kunnen te lezen zal men dit wel zo laag mogelijk geplaatst hebben, een te laag geplaatst stuur bemoeilijkt het instappen. De Slopel astra OPC is bv in dat bedje serieus ziek (stuur te laag en zetel gaat niet laag genoeg).
De velgen met een rood streepje op 1 spaak is ook opvallend.
Vraag mij af of het stuur niet te laag staat, om de tellers kunnen te lezen zal men dit wel zo laag mogelijk geplaatst hebben, een te laag geplaatst stuur bemoeilijkt het instappen. De Slopel astra OPC is bv in dat bedje serieus ziek (stuur te laag en zetel gaat niet laag genoeg).
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Die 208GTI is wel megakwijlen !
Re: 208 van scoops-shops tot Product
die paarse kleur i love it!
Wat een verademing.
Ik stond van de week bij mijn zus in herentals in de straat te kijken.
grijs, grijs, grijs, oude groene corsa, grijs, zilver, grijs, onze witte berlingo, grijs, grijs, grijs, zwart, grijs....
ps: Op jalopnik waren de meningen ook vrij positief.
Wat een verademing.
Ik stond van de week bij mijn zus in herentals in de straat te kijken.
grijs, grijs, grijs, oude groene corsa, grijs, zilver, grijs, onze witte berlingo, grijs, grijs, grijs, zwart, grijs....
ps: Op jalopnik waren de meningen ook vrij positief.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 208 van scoops-shops tot Product
De jongste telg met zijn overgrootvader.
greetz
greetz
Re: 208 van scoops-shops tot Product
de ontwerpschetsen van de nieuwe 208 van op de tekentafels uit het Peugeot Design Centrum.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Volkswagen bedacht GTI, Peugeot maakte het groot. Met de 205 GTi. Wie is niet lyrisch over dat Franse bommetje? Maar dat was toen. Sindsdien hebben al diens nakomelingen ons niet meer van ons stuk gebracht. Is de 208 GTi daartoe wel in staat?
Ondanks de teleurstellende 206 en 207 GTi waren we erg verheugd dat Peugeot in Genève een proefballonnetje van een nieuwe GTi opblies. De komst van deze 208 GTi staat in de sterren geschreven, en die kan alleen maar beter zijn dan al die andere na de 205 met dezelfde badge, niet?
Klinkt al beter
De paarden van hete 208 zullen afkomstig zijn van dezelfde 1.6 liter viercilinderturbo die ook de RCZ aandrijft. Voor de 208 GTi rekenen we op zo rond de 200 pk (of een paar paardjes meer of minder), maar in ieder geval een schep meer dan in de snelste 207. Maar dat is slechts het halve verhaal. De 208 heeft immers afmetingen die meer bescheiden zijn dan z´n voorganger en ging ook nog eens zwaar op dieet. De gewichtsbesparing bedraagt zo´n 110 kg en je mag ervan uitgaan dat dit ook voor de GTi geldt. Hierdoor ontstaat er een verbeterde vermogen/gewichtsverhouding wat de nieuweling in staat moeten stellen om in 6,5 seconden naar 100 km/h te accelereren. Dat klinkt al een stuk beter dan de dik zeven tellen van de 207 GTi.
Zinspelen op veilig?
Het onderstel, met een McPhersons-ophanging aan de voorwielen en een torsie-as achter, krijgt een ietwat klassieke Franse afstelling en is dus verre van plankhard. Peugeot wil de koets juist een beetje (in bochten) laten hellen en offert armdikke antirolstangen op voor een grote voorspelbaarheid en comfort op verschillende ondergrondtypes. Aanvankelijk lijkt de 208 GTi hiermee op veilig te spelen, maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Als de nieuwe 208 het GTi-label opgekleefd krijgt, gaat dat namelijk ook gepaard met stijvere motorsteunen, een aangepast subframe voor de ophanging vóór (om de wielgeleiding te verbeteren), een breder spoor en andere dempers.
Elektronische stabiliteit
Achter de 18 inch wielen van de 208 GTi installeert Peugeot dezelfde 302 millimeter en 249 millimeter grote remschijven als bij de uitvoering met 155 pk sterke 1.6 THP. Die beschikken klaarblijkelijk over voldoende reserve. Op een limited slipdifferentieel hoeft je echter niet te rekenen. Peugeot zal een beroep doen op de elektronica om de auto in het gareel te houden. Ook de stuurbekrachtiging zal elektrisch zijn, een inmiddels gemeengoed aan het worden methode aangezien het enkele tienden van liters per honderd kilometer aan peut bespaard. De nadelen ervan zijn echter minstens zo bekend, en wel het veelal leveren van een gevoelloze en niet zelden nerveuze besturing.
Prijsstelling
Een hitsige 208 zou zomaar de rehabilitatie kunnen betekenen van Peugeot’s GTi-label. Fantastisch zou dat zijn en als extraatje zien we natuurlijk graag dat dit enigszins betaalbaar blijft. We zitten dan te denken aan een prijsstelling rond de 25 mille. Ergens in 2013 komen we het te weten, al ook geeft Peugeot dat niet toe.
Rijtest
Voor wie de GTi-uitvoering nog te ver weg is, eind deze week gaan we rijden met de nieuwe Peugeot 208 in Portugal. De rijimpressie zal spoedig daarna volgen. Houd deze website dus in de gaten wil je alles over de auto te weten willen komen.
Ondanks de teleurstellende 206 en 207 GTi waren we erg verheugd dat Peugeot in Genève een proefballonnetje van een nieuwe GTi opblies. De komst van deze 208 GTi staat in de sterren geschreven, en die kan alleen maar beter zijn dan al die andere na de 205 met dezelfde badge, niet?
Klinkt al beter
De paarden van hete 208 zullen afkomstig zijn van dezelfde 1.6 liter viercilinderturbo die ook de RCZ aandrijft. Voor de 208 GTi rekenen we op zo rond de 200 pk (of een paar paardjes meer of minder), maar in ieder geval een schep meer dan in de snelste 207. Maar dat is slechts het halve verhaal. De 208 heeft immers afmetingen die meer bescheiden zijn dan z´n voorganger en ging ook nog eens zwaar op dieet. De gewichtsbesparing bedraagt zo´n 110 kg en je mag ervan uitgaan dat dit ook voor de GTi geldt. Hierdoor ontstaat er een verbeterde vermogen/gewichtsverhouding wat de nieuweling in staat moeten stellen om in 6,5 seconden naar 100 km/h te accelereren. Dat klinkt al een stuk beter dan de dik zeven tellen van de 207 GTi.
Zinspelen op veilig?
Het onderstel, met een McPhersons-ophanging aan de voorwielen en een torsie-as achter, krijgt een ietwat klassieke Franse afstelling en is dus verre van plankhard. Peugeot wil de koets juist een beetje (in bochten) laten hellen en offert armdikke antirolstangen op voor een grote voorspelbaarheid en comfort op verschillende ondergrondtypes. Aanvankelijk lijkt de 208 GTi hiermee op veilig te spelen, maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Als de nieuwe 208 het GTi-label opgekleefd krijgt, gaat dat namelijk ook gepaard met stijvere motorsteunen, een aangepast subframe voor de ophanging vóór (om de wielgeleiding te verbeteren), een breder spoor en andere dempers.
Elektronische stabiliteit
Achter de 18 inch wielen van de 208 GTi installeert Peugeot dezelfde 302 millimeter en 249 millimeter grote remschijven als bij de uitvoering met 155 pk sterke 1.6 THP. Die beschikken klaarblijkelijk over voldoende reserve. Op een limited slipdifferentieel hoeft je echter niet te rekenen. Peugeot zal een beroep doen op de elektronica om de auto in het gareel te houden. Ook de stuurbekrachtiging zal elektrisch zijn, een inmiddels gemeengoed aan het worden methode aangezien het enkele tienden van liters per honderd kilometer aan peut bespaard. De nadelen ervan zijn echter minstens zo bekend, en wel het veelal leveren van een gevoelloze en niet zelden nerveuze besturing.
Prijsstelling
Een hitsige 208 zou zomaar de rehabilitatie kunnen betekenen van Peugeot’s GTi-label. Fantastisch zou dat zijn en als extraatje zien we natuurlijk graag dat dit enigszins betaalbaar blijft. We zitten dan te denken aan een prijsstelling rond de 25 mille. Ergens in 2013 komen we het te weten, al ook geeft Peugeot dat niet toe.
Rijtest
Voor wie de GTi-uitvoering nog te ver weg is, eind deze week gaan we rijden met de nieuwe Peugeot 208 in Portugal. De rijimpressie zal spoedig daarna volgen. Houd deze website dus in de gaten wil je alles over de auto te weten willen komen.
Re: 208 van scoops-shops tot Product
altijd dat gekak van de pers op de 207gti/rc. Op circuit deed die het beter dan de clio en de mini.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Die schetsen zijn zeer Dynamisch, zoals altijd natuurlijk is dat wat afgezwakt als de wagen uitkomt.
Op de schetsen toont hij breder en lager, zeker op die laatste, + het kleine zijruitje vooraan is er niet op te zien.
Zo zo de 301 er mogen uitzien
Op de schetsen toont hij breder en lager, zeker op die laatste, + het kleine zijruitje vooraan is er niet op te zien.
Zo zo de 301 er mogen uitzien