2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
- Locatie: Zulte
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Beter een keer te veel de dames wassen dan te weinig
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Een van de nadelen van in een villawijk te wonen eh.jurgen_s schreef:ik zie tegenwoordig meer porsches rondrijden dan 607's
Neenee, inderdaad Porsches ziet ge tegenwoordig op iedere straathoek... panamera's en cayenne hybrid.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
lekkende turboleiding is hersteld waardoor de slippende koppeling zou opgelost moeten zijn. Olie van de turbo lekte naar onder en kwam tussen de verbinding van het koppelingshuis en de motor en zo uiteindelijk tussen vliegwiel en koppelingsschijf terecht. Niet dat het veel slipte, maar af en toe en kleine 'zip'.
Wat me meer verontrust, en dat houdt maar niet op, het verbruik is terug een pak de hoogte in gegaan. Zit weer aan 7.5 gemiddeld en dat onder gewoon normaal gebruik. Net meting gedaan van 0 tot 100 en da's de volle 13 seconden. Voel zo het vermogen wegzakken in 3de bij 90 km/h.
Ook krijg ik sinds de repartie aan de turboleiding constant de foutmelding dat de temperatuursensor in de uitlaat 'faulty' is. Eerst oranje foutmelding, nu al rode foutmelding.
Ook heel goed merkbaar: als ik een motorstoring heb, dan rijdt de auto eigenlijk beter als zonder. Het doet me meer en meer vermoeden dat er ergens een sensor zijn werk niet goed doet. De welke? Dat is nog de vraag.
Wat me meer verontrust, en dat houdt maar niet op, het verbruik is terug een pak de hoogte in gegaan. Zit weer aan 7.5 gemiddeld en dat onder gewoon normaal gebruik. Net meting gedaan van 0 tot 100 en da's de volle 13 seconden. Voel zo het vermogen wegzakken in 3de bij 90 km/h.
Ook krijg ik sinds de repartie aan de turboleiding constant de foutmelding dat de temperatuursensor in de uitlaat 'faulty' is. Eerst oranje foutmelding, nu al rode foutmelding.
Ook heel goed merkbaar: als ik een motorstoring heb, dan rijdt de auto eigenlijk beter als zonder. Het doet me meer en meer vermoeden dat er ergens een sensor zijn werk niet goed doet. De welke? Dat is nog de vraag.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
je zou ook altijd ergens een vacuumlek kunnen hebben, waardoor de elektroklep van de turbo niet zijn volle onderdruk krijgt en daardoor in storing gaat... al die vacuumleidingen hangen aan elkaar en bedienen ook de inlaatluchtkleppen, maar die zijn geloof ik al afgekoppeld bij u denk ik, niet?
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
kleppen zijn afgekoppeld, die van de intercooler komt is er zelfs uit dus die kan niet meer dicht gaan
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Rem blijft toch niet hangen.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
nope, da's juist gemaakt. Remklauw achter bleef plakken, maar daar steekt nu een nieuwe in.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Brandstoffilter, te weinig doorstroom, noodloop.
Te simpel om waar te kunnen zijn, maar...maat van mij had dit bij en bmw520, reed nog 150 IPV 22O, trok slecht op en ging in noodloop.Men heeft egr vervangen, was gechipt en toen terug standaard laten zetten.Zonder resultaat tot men andere filter zette....
Te simpel om waar te kunnen zijn, maar...maat van mij had dit bij en bmw520, reed nog 150 IPV 22O, trok slecht op en ging in noodloop.Men heeft egr vervangen, was gechipt en toen terug standaard laten zetten.Zonder resultaat tot men andere filter zette....
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
da's allemaal in orde bij mij dat weet ik heel zeker. De tank wordt altijd tot het laatste leeggereden. De kans dat ik vuiligheid in de tank heb is dan ook nul. 't is echt ergens turbodruk dat'm afblaast. Ga bij biesheuvel eens wat slangen kopen en helemaal vanaf nul alles terug opbouwen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ai, das trager dan mijn 2.0 die het in 10.7 doetjurgen_s schreef: Wat me meer verontrust, en dat houdt maar niet op, het verbruik is terug een pak de hoogte in gegaan. Zit weer aan 7.5 gemiddeld en dat onder gewoon normaal gebruik. Net meting gedaan van 0 tot 100 en da's de volle 13 seconden. Voel zo het vermogen wegzakken in 3de bij 90 km/h.
die van u was toch geschipt?
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Hopelijk krijgt ge alles snel opgelost.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
gisteren eens goed gas gegeven bij stilstand met openstaande motorkap: vroooooooam en dan fwieeeeeeeeeep na het gaslossen. Dus ergens ontsnapt er lucht.
Nu alleen nog zoeken waar
maar het zal zijn voor na nieuwjaar...
Nu alleen nog zoeken waar
maar het zal zijn voor na nieuwjaar...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
veel moed gewenst [emoji6]
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
gisteren toerke gaan doen met dit als resultaat
weg ingeslagen en voor ik het wist zat ik op het point van no return. Gas blijven geven en de auto zo goed als het kon op de weg proberen te houden was het motto. Zal eens kijken wat de dash cam ervan zegt
En bij deze dan ook aan alle peugeotliefhebbers en hun familie een fijn 2018 toegewenst!!
weg ingeslagen en voor ik het wist zat ik op het point van no return. Gas blijven geven en de auto zo goed als het kon op de weg proberen te houden was het motto. Zal eens kijken wat de dash cam ervan zegt
En bij deze dan ook aan alle peugeotliefhebbers en hun familie een fijn 2018 toegewenst!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Tijd voor een bad