advertentie Le Vin du Bâché reclame

Elektrische iMiEV ook met Peugeot en Citroën logo

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Elektrische iMiEV ook met Peugeot en Citroën logo

Bericht door Axel »

Mitsubishi gaat de elektrische stadswagen iMiEV leveren aan PSA. Die brengen de kleine vierdeurs onder de eigen merknamen Peugeot en Citroën op de markt vanaf 2010.

Mitsubishi heeft al sinds jaar en dag in Japan de kleine "i" in het assortiment, in de in Japan zo belangrijke 660 cc klasse. Binnenkort is die er ook als elektrische auto met MiEV-techniek (Mitsubishi Electric Vehicle) met een 16 kWh lithium-ionbatterij en een 46 kW elektromotor.

In juni 2008 zijn Mitsubishi en PSA met een haalbaarheidsstudie gestart over de iMiEV in Europa. De Japanse zakenkrant The Nikkei meldt dat de levering aan PSA in het begin van 2010 start.

Mitsubishi en PSA hebben overigens al meer ervaring in het uitwisselen. Zo is de 4007 van Peugeot en de C-Crosser van Citroën in feite een aangepaste Mitsubishi Outlander.

2000 stuks dit jaar
Dit jaar wil Mitsubishi 2.000 iMiEV's bouwen voornamelijk voor Japan zelf. In de volgende twee jaren moeten dat er 4.000 en 10.000 worden. Vanaf 2011 moeten er alleen al 10.000 iMiEV's met een Peugeot of Citroën-logo worden gemaakt.

De Mitsubihi i is 3,40 meter lang, 1,48 meter breed en 1,60 meter hoog en biedt plaats aan vier personen. De elektrische versie weegt 1.080 kilo, heeft een elektromotor van 47 kW en een maximaal koppel van 180 Nm. Hij haalt er een top van 130 km/u mee en heeft een actieradius van 160 kilometer. (autoweek.nl/jvr)
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

dit? :shock: :?

Afbeelding


das verdikke nog lelijker dan de 107/c1
PJ_9911

Bericht door PJ_9911 »

oei, ik vrees dat ze de markt toch wat verkeerd inschatten
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Bericht door silverlion306 »

Ik was eerst ook niet echt zot van de 107, maar eigenlijk is dat nog een knap bakske. Maar toen ik er een keer enkele dagen mee reed... :twisted: Daar zit pit in! Maar in dit wagentje... Daar zie ik toch niet direct die Peugeot pit uitkomen... :?
happy
Pug Driver
Berichten: 1337
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 06:30
Locatie: zulte

Bericht door happy »

107 is nen jap en geen peugeot,dus ne rijstkoker en naar mijn normen gaat da gene zak vooruit!!
mijnen 106 van 18 jaar oud en dik 220.000km is veel vlotter!!
Gtiler
Berichten: 590
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:18
Locatie: breendonk

Bericht door Gtiler »

eerlijk gezegd
mottig dienne oto maar oude mensen (leeftijd 60 70 ofzo) zullen da toch ng kopenofzo.
Pug power
[url=http://imageshack.us][img]http://img84.imageshack.us/img84/676/bannergtilerkc5.png[/img][/url]
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Bericht door Romaric »

Als da spel voor mij rijdt, rij ik het van de baan :twisted: !
Zo'n gedrocht, wie wil daar nu mee gaan rijden...?
Dav-E
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 27 sep 2006, 11:21

Bericht door Dav-E »

De 107 heeft wel maar een 3 cilinder motortje, en daarvoor heeft de 107 toch wel wat pit. Ie haalt zelfs effectief het einde van de snelheidsmeter, dus 170km/u :shock:

PSA is trouwens zelf bezig aan een 3 cilinder motor, zodanig dat ze hun eigen motor kunnen inplanten in de 107/C1, en niet die van Toybota moeten lenen.

Spijtig dat ze meer en meer beginnen samenwerken met de jappen :cry:
[color=green]peugeot 306 xr :: fase 2 :: bouwjaar 2000 :: 1.6 multi-point injection :: 90pk[/color]
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

Ik vrees dat jullie de boodschap niet snappen!
Als peugeot deze auto's niet op de markt brengt, ze dan binnen een paar jaar hun deuren dicht kunnen doen!!
Een eco wagen is nooit echt stijlvol. Maar geeft het nog een paar jaar geduld en we zullen dan eens zien.
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

Dav-E schreef: Spijtig dat ze meer en meer beginnen samenwerken met de jappen :cry:
ben ik het niet mee eens... psa werkt wel samen met bvb bmw... dus waarom niet met 'jappen', die in mijn opinie nog bij de betrouwbaarste auto's horen... kan nog mooie resultaten geven :)
(zoals eindelijk es meer of 200 pk :o )
408 met evo blokje ofzo :P

er word ier beke onterecht tegen enkele merken ingegaan imo...

samenwerkingen drukt ook de prijs/kosten é :wink:


ontopic: kdenk idd ook da het wel nog wa jaren zal duren eer er een deftige 'eco' wagen op de markt komt...
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

dees zijn de eerste modellekes eh
geeft da wa tijd
het volgende model zal al mooier zijn

wacht ma tot ze tegen de chevrolet? volt moeten opnemen
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Dav-E
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 27 sep 2006, 11:21

Bericht door Dav-E »

Ik snap wel dat autoconstructeurs moeten gaan samenwerken om de kosten te drukken, zeker in tijden van crisis (kostenbesparend).

@Dragoon:
Maar de samenwerking tussen PSA en Mitsi is helemaal anders dan tussen PSA en BMW.
Bij PSA en BMW wordt er enkel samengewerkt voor 1 bepaalde benzinemotor. En de Mini krijgt het begeerde 1.6 HDI blok in het vooronder. Net zoals bij Ford enzo.
Bij PSA en Mitsi wordt gewoon het japanse chassis gepakt, een franse front opgeplakt en de eigenste PSA blok ingeplant. Net zoals de 4007-C-Crosser-Outlander, of de 107-C1 en die Toybota Aygo, of de Bipper-Nemo en dat Fiat ding! Dat is dus géén eigen chassis, maar een geleend chassis.
Dat is dus een groot verschil in samenwerking hé :roll:
[color=green]peugeot 306 xr :: fase 2 :: bouwjaar 2000 :: 1.6 multi-point injection :: 90pk[/color]
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

is ook al omgekeerd gebeurd hoor: 806, 807 die ook gewoon door fiat en lancia zijn overgenomen mits een andere front...
Jumping_Jack_Flash
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 17:01
Locatie: Tienen

Bericht door Jumping_Jack_Flash »

erhm.... denk dat het omgekeerd is, vele onderdelen zijn atypisch voor peugeot... de draagarmen, uitgezonderd rubbers, zijn dezelfde als fiat en alfa romeo gebruiken, bvb....

de "originele" remschijven voor een 807 zijn Brembo, net zoals bij fiat en alfa.... echte peugeots krijgen geen brembo schijven in de garage...

op zijn minst is er een serieuze uitwisseling gebeurd van onderdelen....
bekijk mijn Kapaza zoekertjes http://www.kapaza.be/results/userid/ZBVZXHWPEC/
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Bericht door peugeotfreak »

ik vind de samenwerking tussen al die constructeurs nie slecht dat betekent voor ons ook dat de onderdelen goedkoper worden omdat er veel meer auto's zijn met de zelfde onderdelen en dus ook allemaal onderling uitwisselbaar is
peugeotfreak is the name so peugeot is the game
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”