Peugeot Prototypes-Conceptcars
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 27 mei 2006, 17:39
- Locatie: overmere donk
- Contacteer:
vanop nederlandse site:
AMSTERDAM - Peugeot heeft weer een opmerkelijk studiemodel voor de Autosalon van Parijs, begin oktober, klaar staan. Na de in 2002 voorgestelde S?same, waar de 1007 uit voort is gekomen, en het sportmodel 907 met V12-motor achter de vooras uit 2004 komt het merk nu met een 908 RC.
Het is een imposant ogende vierdeurs limousine. Je moet hem binnen het huidige gamma een plaatsje geven boven de 607 als je wilt weten hoe lang en luxe de auto is. Begrijp ons niet verkeerd, over productie wordt nog niet gesproken, maar feit is wel dat de 607, die met de nodige vertraging op de markt verscheen, wel aan vervanging toe is.
Hij heeft al de respectabele leeftijd van zeven bereikt. Wellicht wil Peugeot met het studiemodel enkele stylingdetails toetsen. Kijken hoe het voor zijn topmodel o zo belangrijke Franse autokopers er tijdens de Autosalon van Parijs op reageert. Het front kennen we min of meer al, maar met de panoramische voorruit gaat Peugeot weer net een stapje verder dan gebruikelijk voor het merk. In zowel de 307 SW als de 407 SW wordt het glazen dak van de achterruit gescheiden door een traditionele dwarsbalk. Op de 908 RC loopt de ruit door tot boven de voorstoelen. De gimmick is bekend van de Opel Astra GTC. De achterzijde is wel heel erg extreem.
Een verticaal geplaatste achterruit met gigantisch achterdek. De D-stijl loopt wel schuin af.
Wat Peugeot met het studiemodel wil aangeven, weten we vrijdag 11 augustus om 16.00 uur, want dan laat het merk met de leeuw van zich horen.
AMSTERDAM - Peugeot heeft weer een opmerkelijk studiemodel voor de Autosalon van Parijs, begin oktober, klaar staan. Na de in 2002 voorgestelde S?same, waar de 1007 uit voort is gekomen, en het sportmodel 907 met V12-motor achter de vooras uit 2004 komt het merk nu met een 908 RC.
Het is een imposant ogende vierdeurs limousine. Je moet hem binnen het huidige gamma een plaatsje geven boven de 607 als je wilt weten hoe lang en luxe de auto is. Begrijp ons niet verkeerd, over productie wordt nog niet gesproken, maar feit is wel dat de 607, die met de nodige vertraging op de markt verscheen, wel aan vervanging toe is.
Hij heeft al de respectabele leeftijd van zeven bereikt. Wellicht wil Peugeot met het studiemodel enkele stylingdetails toetsen. Kijken hoe het voor zijn topmodel o zo belangrijke Franse autokopers er tijdens de Autosalon van Parijs op reageert. Het front kennen we min of meer al, maar met de panoramische voorruit gaat Peugeot weer net een stapje verder dan gebruikelijk voor het merk. In zowel de 307 SW als de 407 SW wordt het glazen dak van de achterruit gescheiden door een traditionele dwarsbalk. Op de 908 RC loopt de ruit door tot boven de voorstoelen. De gimmick is bekend van de Opel Astra GTC. De achterzijde is wel heel erg extreem.
Een verticaal geplaatste achterruit met gigantisch achterdek. De D-stijl loopt wel schuin af.
Wat Peugeot met het studiemodel wil aangeven, weten we vrijdag 11 augustus om 16.00 uur, want dan laat het merk met de leeuw van zich horen.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 27 mei 2006, 17:39
- Locatie: overmere donk
- Contacteer:
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 27 mei 2006, 17:39
- Locatie: overmere donk
- Contacteer:
wat meer technische info
De Peugeot 908 RC is voorzien van een 5,5-liter V12 HDiF diesel met twee turbo?s en twee roetfilters. De motor levert 700 pk en maximaal 1.200 Nm trekkracht. Volgend jaar wordt deze motor gebruikt in de 908 raceauto die de eer van Peugeot gaat verdedigen op Le Mans. Volgens Peugeot haalt de 908 RC met deze motor een topsnelheid van meer dan 300 km/u.
Het studiemodel is ontworpen door Peugeots eigen Centre de Design en heeft een vierdeurs coup?-vorm. De motor is in het midden voor de achteras geplaatst en heeft een blokhoek van honderd graden, waardoor het zwaartepunt laag ligt.
Door de stand van de motor is het interieur ver naar voren geplaatst. Voor- en achterin zijn Daar baden de inzittenden het buitenlicht want de 908 heeft een glasoppervlak van drie vierkante meter. Verder hebben ze de beschikking over zaken als vier gescheiden klimaatzones, een gekoeld dashboardkastje en een MP3-speler. Verder is gebruik gemaakt van grijs leder en zijn er eikenhouten details.
Peugeot heeft de katachtige vorm van de auto overal doorgezet. Zo hebben de koplampen wanneer ze branden de vorm van ogen; binnenin is de vorm van pupillen nagebootst. De achterlichten hebben, wanneer ze worden gebruikt ? de vorm van uitgeslagen klauwen. Verder zijn alle luchtuitlaten niet voor de sier aangebracht. De exemplaren in de voorschermen voeren de koellucht van de achter de grille geplaatste radiator af. In de achterstijlen zitten koelsleuven voor de motor en de openingen in de achterschermen koelen de tussenkoelers van de turbo?s.
ben der hellemaal weg van
De Peugeot 908 RC is voorzien van een 5,5-liter V12 HDiF diesel met twee turbo?s en twee roetfilters. De motor levert 700 pk en maximaal 1.200 Nm trekkracht. Volgend jaar wordt deze motor gebruikt in de 908 raceauto die de eer van Peugeot gaat verdedigen op Le Mans. Volgens Peugeot haalt de 908 RC met deze motor een topsnelheid van meer dan 300 km/u.
Het studiemodel is ontworpen door Peugeots eigen Centre de Design en heeft een vierdeurs coup?-vorm. De motor is in het midden voor de achteras geplaatst en heeft een blokhoek van honderd graden, waardoor het zwaartepunt laag ligt.
Door de stand van de motor is het interieur ver naar voren geplaatst. Voor- en achterin zijn Daar baden de inzittenden het buitenlicht want de 908 heeft een glasoppervlak van drie vierkante meter. Verder hebben ze de beschikking over zaken als vier gescheiden klimaatzones, een gekoeld dashboardkastje en een MP3-speler. Verder is gebruik gemaakt van grijs leder en zijn er eikenhouten details.
Peugeot heeft de katachtige vorm van de auto overal doorgezet. Zo hebben de koplampen wanneer ze branden de vorm van ogen; binnenin is de vorm van pupillen nagebootst. De achterlichten hebben, wanneer ze worden gebruikt ? de vorm van uitgeslagen klauwen. Verder zijn alle luchtuitlaten niet voor de sier aangebracht. De exemplaren in de voorschermen voeren de koellucht van de achter de grille geplaatste radiator af. In de achterstijlen zitten koelsleuven voor de motor en de openingen in de achterschermen koelen de tussenkoelers van de turbo?s.
ben der hellemaal weg van
All men died, not all men trully lived!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Allez, nu is d'r hier niemand die het VERA-project kent.
@Cult: foto is genomen door een frans C.A.M.P.-lid die het Peugeot-museum bezocht heeft waar nu een speciale tentoonstelling loopt ivm prototypes
@Pug(z)ot: Wa wilt ge? Ik ben net terug van 15 dagen Beringen, euh sorry, Turkije
guS
PS:2 bijzondere fotootjes:
no comments
@Cult: foto is genomen door een frans C.A.M.P.-lid die het Peugeot-museum bezocht heeft waar nu een speciale tentoonstelling loopt ivm prototypes
@Pug(z)ot: Wa wilt ge? Ik ben net terug van 15 dagen Beringen, euh sorry, Turkije
guS
PS:2 bijzondere fotootjes:
no comments