advertentie Le Vin du Bâché reclame

2007 - Peugeot 207 Sporty - Taz Devil

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

de sensor aan de voorzijde bovenaan
ma de regenval was echt wel nie normaal toen

ondertussen is mijn vrouw int slaap gevallen achter et stuur
en tege ne borduur geknald, ik ga es langsgaan bij ne bandenmarchant voor de uitlijning te controlere

opt eerste zicht alleen velgen geraakt, toch wel een goei 3 a 4 mm alu weg
de 2 rechtse velgen zijn voor de schroot hoop en de voorste band een hap uit tot op et karkas en ne bult op de flank, dus daar moet nog ne nieuwe op
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

borduurschade aan het voorwiel, is echt wel enkele mm's af

de gekregen velgen, kosei blijkbaar
wat ik ervan uit maak
ET +35
centergat 68mm
ma dan die 24 en 10 wetek nie
nen 215 40 r17 ligt er recht op, nen 205 lichtjes getrokken

edit: post opgekuist want die foto's zijn blijkbaar weg :p
Laatst gewijzigd door Taz Devil op za 19 jun 2010, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

da ziet er eigenlijk vrij goed uit die 17ers

oei die 16ers zijn wel zonde :(
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

seg, welke spoorverbreders moet ik kiezen voor dien ET fatsoenlijk te krijgen? en asek spoorverbreders kies van 20 mm is da dan 20 mm breder op de as? of 20mm aan elk wiel?

ET 27 zou juist zijn voor ne 207
dus dacht ik achter al zeker aan elke zijde 10mm ma vanvoor wetek nie goe

ben ook dit nog tegengekome op ebay
ebay

dan is ineens het centergat ook aangepast denk ik aan het centergat van mijn velgen, klopt da allemaal een bikke?
centergat van mijn kosei's zal wel 67.1 zijn ipv 68 zekers annes zou da ma raar zen
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

ET 27?

en velg ET 35

in principe 8mm voor op ET 27 te komen :wink:
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

Dit nog eens vanonder dikke lagen stof halen :D
De 205 RG staat onder de carport en in de winter binnen in de garage.
Aan de motor ervan is wel wat gedaan. Blijft wel niet draaien op ralenti ma dat is waarschijnlijk gewoon carburator tegoei afstellen.

De 206 is al eventjes verkocht aan de ondertussen ex vrouw. En er is naar het schijnt ne zatlap met ne mercedes coupé op geknald vanachter een paar weken terug. Dit dan nog op de middag :roll:

Aangezien de 207 nie verkocht geraakte voor meer dan 6500€ :roll:, ben ik maar terug begonnen aan de enkei velgen. Ik ben aan het twijfelen, wou eerst de velgen zwart hart met chroom rand. Maar maat van mij stelde voor om antraciet te gaan voor de volledige velg. Of zou ik volledig zwart gaan?

De 2 beschadigde Spa velgen zijn vervangen die paar jaar terug beschadigd waren geraakt ( dankzij sparco ). En nu dat de wagen afbetaald is gaan we dan maar stilletjes aan wat geld in steken.
Als ik een verlagings setje op de kop kan tikken voor een goei prijske gaan we ervoor.
Zou ook graag een andere einddemper hebben. Mis het geluid dat uit mijne 205 komt. Geen lawaai maar sportief.
Trouwens iemand een idee of er een vervanggrill bestaat voor de 207 sport bumper vanvoor waarbij die stomme beugel weg is? De 207 mag van mij volwassen worden en zijn beugel thuis laten :D
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Black LIon 2 0 7
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:52
Locatie: Hoegaarden
Contacteer:

Bericht door Black LIon 2 0 7 »

ja dat bestaat vraag aan bij een peugeot garage normaal kun je deze verwisselen met een gewone sport
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

een gewone sport? Zonder beugel heb ik nog niet gezien.
Ik heb maar een gewone sporty trouwens :)
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Black LIon 2 0 7
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:52
Locatie: Hoegaarden
Contacteer:

Bericht door Black LIon 2 0 7 »

ja op het nederlandse forom staan er die het omgebouwd hebben
http://peugeot207club.nl/album_page.php?pic_id=1520
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

ik zie nog steeds de beugel ( stootrand ) vooraan op die foto

hetgeen nog zwart is op die foto wil ik net weg, en het chroom gedeelte mag zwart blijven, eventueel honinggraad vorm of gewoon standaard pattaten rooster :)
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Bericht door _Tom_ »

gij bedoelt de bumperbalk. denk niet dat ge die fatsoenlijk weg gaat krijgen.
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

uhu de beugel over zijn tanden :)
Heb die nooit mooi gevonden
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

De Catalysator is ondertussen vervangen met tussenkomst van peugeot. Heeft mij alleen de montage en storings kosten gekost, 100€ ( rare zin :) )
Nu blijkt ineens mijne 207 1l/100km zuiniger te rijden nl 6.4 ipv de 7.2a 7.4 per naftbak dat ik reed. Ik vraag me af wat ze uitgestoken hebben bij peugeot, update van het motormanagement? Of zou die andere catalysator zo slecht geweest zijn?
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 2007 - Peugeot 207 Sporty - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

Update: Wegens soms stilvallen vlak na het starten en dan bleef hij lang stilvalle bij het starte, is er iets vervangen dat de nokkenas regelt. 400€ ofzo voor dat onderdeel woohoo. ( motor viel gewoon dood binnen de seconde na het starte, en als je dan gas gaf dan hoorde je hem alleen maar verzuipen precies )
'Tis nog niet perfect want nu met die koude nachten merk ik dat hij de eerste 100m soms wat inhoud en als hij dan voorbij de 3000 rpm komt ineens een pak meer vermogen toont.

Einddemper is kapot, binnenin is hij gescheurd ofzo en dat rammelt soms enorm hard tegeneen, of komt open te staan waardoor hij een rallymonster wordt precies.
Vind gene andere pot voor een 1.6 vti 120pk :'(
1.4 vti zelfs wel, en hopen 1.6 thp natuurlijk, maar niets voor een 120pk

En gisteravond nog gemerkt dat de helft van de tijd mijn remlichten het niet doen.
Ik vermoed dan dat het wss dat sensorke aan de pedaal gaat zijn dat geen goed contact geeft.
Laatst gewijzigd door Taz Devil op ma 16 mei 2011, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Re: 2007 - Peugeot 207 Sporty - Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

there, i fixed it, altans toch de niet werkende remlichten.
Gister nacht toen ik naar huis reed heb ik de rode schijn van mijn remlichten 1x gezien toen ik al bijna stilstond. Dusjah het was dringend. Geen idee hoe lang ik zo al rondrij. Zat ook een kabeltje bij de schakelaar ( set ) met een weerstandje ( denk ik ) aan 1 van de kabels erin.
Nu nog even wachten tot de uitlaat bij peugeot is. Heb hem uit pure noodzaak maar bij peugeot zelf besteld. Het sportieve geluid is anders toch best wel leuk :) op het gerammel op ralenti na dan.
Normaal staat hij terug in orde ergens volgend weekend.
Plaats reactie

Terug naar “20x”