Pagina 1 van 4
De 407, Nieuws, vragen, opmerkingen.....Fase 2 P.3
Geplaatst: ma 13 feb 2006, 15:27
door Darl'mat
Vanaf 2006 zijn enkel nog stock wagens leverbaar zonder roetfilter.
De produktie van roetfilters kon in 2005 niet aan de vraag voldoen, in deze periode zijn er dus verschillende diesels verkocht die niet van een roetfilter voorzien waren.
Door de nieuwe milieu normen worden vanaf 2006 enkel nog 407 diesel wagens geproduceerd met roetfilter voor de westerse wereld.
Geplaatst: ma 13 feb 2006, 16:05
door Axel
De roetfilter of FAP is misschien wel goed voor het milieu en voor de binnenkant van den uitlaat (na 50 dKm nog mooi blank ipv zwart), ik heb er toch mijn bedenkingen bij: de 1.6 diesel laten hun regeneratieproces naar mijn mening een beetje te "duidelijk" horen. Wanneer dit proces aan de gang is, krijgt ie een bijkomende koeling van de ventilator, als men dan de motor stillegt, blijft deze ventilator nog zo'n 10 min nadrammen (precies da ge hem met oververhitte motor hebt stilgelegd). Volgens offici?le bronnen zou dit 1 keer het geval zijn om de 800 km, maar daarover heb ik dus mijn terechte twijfels. Bij mij lijkt dien soms in gang te schieten om de 50 ? 100 km. Dat vind ik dan ook het enige minpunt aan mijn slee;
guS
Axel

Geplaatst: ma 13 feb 2006, 16:40
door jurgen_s
de werking van de FAP hangt af van een aantal factoren. Of je veel autostrade doet, veel stadsverkeer (wat op zich meer roet met zich mee brengt). Als gij veel secundaire wegen moet doen, zult ge rapper aan uw cyclus zitten (denk ik toch).
Geplaatst: ma 13 feb 2006, 18:32
door Dafke_307
Axel schreef:De roetfilter of FAP is misschien wel goed voor het milieu en voor de binnenkant van den uitlaat (na 50 dKm nog mooi blank ipv zwart), ik heb er toch mijn bedenkingen bij: de 1.6 diesel laten hun regeneratieproces naar mijn mening een beetje te "duidelijk" horen. Wanneer dit proces aan de gang is, krijgt ie een bijkomende koeling van de ventilator, als men dan de motor stillegt, blijft deze ventilator nog zo'n 10 min nadrammen (precies da ge hem met oververhitte motor hebt stilgelegd). Volgens offici?le bronnen zou dit 1 keer het geval zijn om de 800 km, maar daarover heb ik dus mijn terechte twijfels. Bij mij lijkt dien soms in gang te schieten om de 50 ? 100 km. Dat vind ik dan ook het enige minpunt aan mijn slee;
guS
Axel

Da kan zijn doorda u proces nog ni ten einde was. Heb dit ook af en toe. Om de 800km vind dit plaats maar duurt wel telkens een tijdje voor dit volledig gedaan is. Als ge tss die periode uwe motor aflegt koelt em na. Nadien als ge weer gaat rijden gaat deze weer beginnen met proces tot je ooit eens lang genoeg rijd tot het voorbij is. Kan zo soms wel maanden duren voor het proces eindelijk gedaan is. Vooral als je maar op 5min van het werk woont
Kunt ook altijd een toerke rijden als ge weet dat het proces bezig is

Geplaatst: za 18 feb 2006, 11:41
door Darl'mat
Vanaf heden kan men de 407 bestellen met een 2.2 HDI van 170pk en ook de 2.7HDI met 204pk.
Tevens krijgen alle 407 bolides vanaf nu ook een verchroomde voorgril.
Type bakval.
Geplaatst: di 14 mar 2006, 16:58
door Darl'mat
foto van de nieuwe gril

Geplaatst: di 14 mar 2006, 17:31
door Gtiler
klasse

Geplaatst: di 14 mar 2006, 21:28
door Axel
Fijn gezien van de Pug-ingenieurs, eerst een paar amateurs laten experimenteren (waaronder een zekere Bakval uit Nederland) en daarna het beste concept overnemen, in dit geval de Bakval, de mijne heeft deze grill van februari 2005. De grill van Musketier of andere 'fritesnijders' hebben het dus duidelijk niet gehaald, en terecht.
guS
Axel

Geplaatst: di 14 mar 2006, 22:28
door Pug-man
Geplaatst: wo 15 mar 2006, 16:09
door Axel
Spijtig genoeg niet. Btw: plaatjes van de nieuwe grill:
Let er ff op dat de gaten in grill nogmaals in twee?n gedeeld is. Beter te zien op het 407-forum.
guS
Axel

Geplaatst: do 16 mar 2006, 14:44
door Darl'mat
Shop 407 CC

Geplaatst: di 13 jun 2006, 10:05
door Darl'mat
407 nu leverbaar 2.2 biturbo diesel.
Deze in samenwerking met Ford ontwikkelde 2.2l besckikt dus over twee turbo's. Er wordt gebruik gemaakt van twee kleine, identieke turbocompressoren. Bij laag toerental zorgt ??n exemplaar voor de reactiviteit van de motor. De tweede turbo is actief tussen 2.600 en 3.200t/min. Het geheel, een technologie van Honeywell Turbo Technology, wordt elektronisch gestuurd. De injectiedruk in het Bosch common-rail inspuitsysteem werd opgevoerd tot 1.800 bar. Het blok heeft pi?zo-elektrische injectoren waarvan elke sproeier is voorzien van zeven in plaats van vijf gaten. Dat garandeert een betere verstuiving, terwijl de kleine reactietijd tot zes inspuitingen per cyclus mogelijk maakt.
Het resultaat is een maximumvermogen van 170pk, dat bij 4.000 omwentelingen wordt bereikt. De koppelkromme piekt op 370Nm bij 1.500t/min, maar blijft nog tot 3.000t/min boven 355Nm. In Belgi? brengt Peugeot vanzelfsprekend een fiscaal gunstiger derivaat op de markt dat z'n vermogen tot 163pk beperkt ziet. De 2.2HDi wordt gepaard aan een handbediende zesbak. De berline sprint ermee naar 100km/u in 8,7 tellen. De SW is drie tienden langzamer. De topsnelheid van beide versies bedraagt respectievelijk 225 en 221km/u. Met deze combinatie maakt de berline de gemengde cyclus rond met 6,1l brandstof; dat is ??n deciliter zuiniger dan de break. Het onderstel is voor de gelegenheid wat aangepst. Binnenin het om een 17-duims velg geklemde 215/55-rubber vinden we wat grotere remmen (330x30mm vooraan en 290x12mm achter).
Meerprijs tov 2L HDI zou 2000? bedragen
Geplaatst: di 13 jun 2006, 18:11
door PUG(z)OT
al ene gezien, stond op knappe 18ers

( standaart peugeot velgen )
Geplaatst: di 13 jun 2006, 20:14
door Axel
Ik wil niks speciaal zeggen, maar mijn 16-honderke voldoet volledig naar mijn wensen, het trekt niet alleen goed (volgens mijn eisen), het is nog goeiekoop ook, en da's niet alleen qua verbruik, ook qua verkeersbelasting en BIV ook.
Maar, ..........ieder mens heeft zijn eigen wensen/criteria.
guS

Geplaatst: za 02 jun 2007, 09:31
door Darl'mat
De 407 coupe kan men nu bestellen met de 2.0 HDI.
136pk, topsnelheid 202 km/u, van 0-100 in 10.1 sec.
Dit zijn geen supertijden voor een sportwagen, Peugeot heeft echter gewerkt om het norverbruik laag te houden van deze toch bijna 1600kg wegende wagen, het normverbruik is 5.9 liter.