advertentie Nova reclame

1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot

Moderator: P-unit

Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

geef me uwen DAM-nummer eens. Het DAM-nummer staat te samen met de bandenspanning vermeld op een witte sticker bij het scharnier van het linker voorportier.
Het DAM-nummer heeft hetvolgende formaat: xxxxxCJ.

Met deze nummer kan je de productiedatum achterhalen (toch bij de 407)

guS
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

hmja de auto zelf is van 87 dacht k, maar de ombouw naar race wagen is van 2005 bedoelde k :lol:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

OK, effe kleine update

groot onderhoud is dus gedaan, nu zaterdag normaal nog distriebutieriem...ook een paar dingen tegoei vastgezet zoals een benzine darmpje en de koppelingsvork :?
auto is ook bijgespoten op de bagetten, de verf was er hier en daar afgegaan door de witte stickers eraf te trekken
er zat ook een embleemloze grille bij de wagen, deze dan ook maar meegspoten 8)
ook maar een zonneband gekleefd en t club logo op de motorkap


Afbeelding

en dan ben k nog iets aant proberen :? verder als dit zit k nog niet en meer vertel k er ook nog niet over :lol:

Afbeelding

grtz :wink:
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

Een vizier, zoals die tweedekkertjes van "vooroorlogse makelij" ???

guS 8)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

hmmm bijna :lol:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

nummer 53, gaat ge er een herbie van maken?
Lrd
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 13 jan 2006, 03:16
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Bericht door Lrd »

ist gelukt met het karton ???
peugeotlover
Pug Driver
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:52
Locatie: riemst-millen (B)
Contacteer:

Bericht door peugeotlover »

denk het wel hij heeft er toch hard aan gewerkt :wink: op het werk
[img]http://img458.imageshack.us/img458/2926/firma23dh.gif[/img]
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

joat ben er content van 8)

vandaag dus @ west coast de distriebutieriem vervangen, kreeg de onderste bout van de polie hier niet los...

weer een paar toffe mankementjes ontdekt, een bout van de ophanging zat nie genoeg draad op en dus pitste die de demper niet goed vast

de distriebutie riem zelf lag zomaar effe 2 tanden verkeerd, we merkten al in de heen rit dat em niet echt ging zoals een GTi, daarna ging em toch redelijk 8)

de rotor van de delco is onderweg afgebroken, dus hij viel plots stil, rap thuis een ander rotortje komen halen, best eens een nieuwe delco kap, rotor en bougie kabels fixen...

EN DAN de proef op de som genomen, kenens himself was in een sprintbui :roll: 2 maal gesprint, ene keer bleef k voor tot een 100 per uur, toen kwam de 309 voorbij en ma gestopt, tweede keer heb k gewoon kunne volgen, auto lengte verschil, ben wel content van de prestaties :twisted:

de koppeling is dus ook stillekes aan vervanging toe...maar das vr as we de 1.9 der in lepelen 8)

grtz
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

ok hier dus t vervolg op wa er van t kartonneke geworde is, heb er ne geperforeerde remschijf mee gemaakt (2 schijven, maar gaatjes staan wel in de andere richting bij de andere)



Afbeelding

Afbeelding

nu woensdag is het zover...eerste maal het circuit op :twisted: hoop maar dat em t uithoudt, en we niet nog eens vooreen verrassing komen te staan

grtz 8)
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

JCviggen schreef:

Bij deze wil ik iedereen afraden om geboorde remschijven te gebruiken.

Geboorde schijven dissiperen ni?t beter warmte. Ze worden enkel een heel klein beetje lichter. Gegroefde schijven of gewoon plain discs geven hun warmte even goed tot beter af. Maar het volgende kom je minder tegen... :

Afbeelding

Dit is een hittebehandelde schijf van een fabrikant die schijven maakt voor de autosport. Dikte 25.6mm van 26mm nieuw. Dus nauwelijks slijtage. Ongeveer 10 rondjes N?rburgring gedaan. Die schijven hebben GELD gekost, geen goedkope Zimmerman ofzo...

Vorig weekend toen ik thuis kwam van de Ring hoorde ik een licht geluid aan de rechterkant bij het remmen, nauwelijks merkbaar maar genoeg om eens te gaan kijken. Leuk om te zien nadat je een uur geleden nog snelheden van 250-260 kmh hebt aangetikt.

Ik ben me dan wat gaan verdiepen in de materie en de conclusie is dat geboorde schijven gewoon afgeraden worden voor zwaar gebruik en circuit. Om rustig mee te rijden en af en toe eens door te remmen zijn ze bruikbaar, maar hebben geen echte voordelen verder op dagelijkse autos en ze gaan gewoon minder lang mee omwille van de verzwakking in de struktuur.

Porsche maakt schijven waar de gaten mee ingegoten worden en dit IS beter, maar niet vrij van dit probleem. Porsche eigenaren hoor je veel klagen aan de Ring dat ze na een paar rondes hun schijven "kapot" rijden. Nog niet zo dramatisch als mijn schijf maar als de barstjes de gaten beginnen gaan te verbinden is het tijd om te vervangen.

Moraal van het verhaal : hou het bij gegroefde schijven als je visueel iets cooler wil en betere "initial bite" ....boren verzwakt de schijf altijd en dat wil ik na deze ervaring vermijden...

De fabrikant neemt mijn schijven terug, ook al zijn ze al een hele tijd in gebruik, en ik krijg nieuwe schijven, opnieuw hittebehandeld maar deze keer alleen gegroefd. Dat is het enige positieve nog :)
Mannen, gooi die schijven eraf als ge nog lang met uw 205'ke wilt rijden. Zeker als ge'm gaat mishandelen op Zolder !
The one and only 205 guy...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

owla, joa da wille we vermijden :? maar ze staan er nog niet onder... maar schijven zijn snel gewisseld he :wink:
Pug-man
Berichten: 432
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:28
Locatie: @ West Coast !
Contacteer:

Bericht door Pug-man »

Ik zei het nog ik zei het nog...

Maar nooit willen ze luisteren na dieje snotbel h? :lol:

Nu hoort ge het van een ander poepie :wink:
West Coast Kenens @ your service !!!

www.pugdrivers.be

www.309gti.nl
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

mmm ik wil het nie meemaken als zo'n schijf daadwerkelijk een stuk verliest, das kabang en da wiel gaat nimmer rond
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

k zal t u wete te vertelle hoe lang t meegaat, desnoods steek k ze onder de cti, ben gewoon te trots op men zelf gefabriceerde schijve

@ pugman, die van u zijn mes ook geboord zelle :wink:
Plaats reactie

Terug naar “20x”