motor swap 205 CJ van 1989
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4716
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Van een Engelse site
Brilliant little engine that can take some abuse.
When we 1st ran the 1360 with Daves cilinderhead it had the 645 catcam nokkenas , 1.3 Rallye inlet collector, janspeed 4-2-1 uitlaatcolector and dta management.
It produced just over 133 bhp.
Around 6,months later I fitted some Gsxr 600 38mm motor bike throttle bodies on a Bogg Bro's inlet manifold.
I was quite disappointed to only add a few bhp to the peak figure on the rolling road - but on the road the difference was very apparent!
The engine pulled alot sooner - from just over 3k all the way to our self imposed 8100rpm limit.
I ended up fitting the longer ram pipes from the gsxr 600 and brought the power up to 138bhp @flywheel and 120bhp @ the wheels.
1.4 XSi is ook een cilinderkop met grotere kleppen
Brilliant little engine that can take some abuse.
When we 1st ran the 1360 with Daves cilinderhead it had the 645 catcam nokkenas , 1.3 Rallye inlet collector, janspeed 4-2-1 uitlaatcolector and dta management.
It produced just over 133 bhp.
Around 6,months later I fitted some Gsxr 600 38mm motor bike throttle bodies on a Bogg Bro's inlet manifold.
I was quite disappointed to only add a few bhp to the peak figure on the rolling road - but on the road the difference was very apparent!
The engine pulled alot sooner - from just over 3k all the way to our self imposed 8100rpm limit.
I ended up fitting the longer ram pipes from the gsxr 600 and brought the power up to 138bhp @flywheel and 120bhp @ the wheels.
1.4 XSi is ook een cilinderkop met grotere kleppen
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 09:30
- Locatie: Destelbergen
Re: motor swap 205 CJ van 1989
is de TU24 Â/K een optie?
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 09:30
- Locatie: Destelbergen
Re: motor swap 205 CJ van 1989
moet ik hier uit afleiden dat het blokje mag blijven zitten maar dat ik cilinderkop, nokkenas en inlaatspruitstuk kan vervangen?Darl'mat schreef:Van een Engelse site
Brilliant little engine that can take some abuse.
When we 1st ran the 1360 with Daves cilinderhead it had the 645 catcam nokkenas , 1.3 Rallye inlet collector, janspeed 4-2-1 uitlaatcolector and dta management.
It produced just over 133 bhp.
Around 6,months later I fitted some Gsxr 600 38mm motor bike throttle bodies on a Bogg Bro's inlet manifold.
I was quite disappointed to only add a few bhp to the peak figure on the rolling road - but on the road the difference was very apparent!
The engine pulled alot sooner - from just over 3k all the way to our self imposed 8100rpm limit.
I ended up fitting the longer ram pipes from the gsxr 600 and brought the power up to 138bhp @flywheel and 120bhp @ the wheels.
1.4 XSi is ook een cilinderkop met grotere kleppen
Re: motor swap 205 CJ van 1989
wat is uw budget?
hoe handig zijt ge zelf?
hoe handig zijt ge zelf?
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 09:30
- Locatie: Destelbergen
Re: motor swap 205 CJ van 1989
1000 à 1500 euro.
Ik kan wel een beetje sleutelen maar ben zeker geen mecanicien
Ik heb ook geen werkplaats
Ik ben ook bereid om naar de Limburg te rijden om daar te laten uitvoeren
Ik kan wel een beetje sleutelen maar ben zeker geen mecanicien
Ik heb ook geen werkplaats
Ik ben ook bereid om naar de Limburg te rijden om daar te laten uitvoeren
-
- Pug Driver
- Berichten: 4716
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Nu ja, ik denk dat Jurgen en Ik dit ook niet zelf doen.
Ik zou eens beginnen met onderhoud
- onsteking allemeaal in orde ( eventueel nieuwe bougies en bougiekabels)
- benzine en luchtfilter vervangen
- afstelling voor onsteking voor benzine octaan 98 ( 10° vooronsteking, mogelijk staat deze op 8°)
- euro 98 tanken
En dan nog eens proberen
Met 1500 euro moet ge al beginnen met tweede hands onderdelen (die nog goed zijn) ( dan zit ge nog met werkuren)
Andere carburator is dan eenvoudigste zoals Jurgen zei , eentje zoals bij de Gt van 85pk.
PS: is dit een cj met carburato of monopoint injectie ( motor code TU3 ... en dan nog wat letters)
Ik zou eens beginnen met onderhoud
- onsteking allemeaal in orde ( eventueel nieuwe bougies en bougiekabels)
- benzine en luchtfilter vervangen
- afstelling voor onsteking voor benzine octaan 98 ( 10° vooronsteking, mogelijk staat deze op 8°)
- euro 98 tanken
En dan nog eens proberen
Met 1500 euro moet ge al beginnen met tweede hands onderdelen (die nog goed zijn) ( dan zit ge nog met werkuren)
Andere carburator is dan eenvoudigste zoals Jurgen zei , eentje zoals bij de Gt van 85pk.
PS: is dit een cj met carburato of monopoint injectie ( motor code TU3 ... en dan nog wat letters)
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 09:30
- Locatie: Destelbergen
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Het is ee carburator versie zoals te zien op de foto hiervoor. Foto 1 is van mij, de foto 2 was de aangeboden motor uit de Saxo waarvan men beweert dat het een 100 pk is (voorlopig niet toegehapt om te kopenDarl'mat schreef:Nu ja, ik denk dat Jurgen en Ik dit ook niet zelf doen.
Ik zou eens beginnen met onderhoud
- onsteking allemeaal in orde ( eventueel nieuwe bougies en bougiekabels)
- benzine en luchtfilter vervangen
- afstelling voor onsteking voor benzine octaan 98 ( 10° vooronsteking, mogelijk staat deze op 8°)
- euro 98 tanken
En dan nog eens proberen
Met 1500 euro moet ge al beginnen met tweede hands onderdelen (die nog goed zijn) ( dan zit ge nog met werkuren)
Andere carburator is dan eenvoudigste zoals Jurgen zei , eentje zoals bij de Gt van 85pk.
PS: is dit een cj met carburato of monopoint injectie ( motor code TU3 ... en dan nog wat letters)
-
- Pug Driver
- Berichten: 4716
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Die bovenbouw van de Saxo zou moeten passen op uw blok, maar aansluiten, daar moet ge iemand voor vinden.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Foto 1 is een monopoint volgend mij idd zien dat de brandstoffilter OK is en de ontsteking.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 09:30
- Locatie: Destelbergen
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Ben gisteren naar de garage geweest en ze gaan eens de compressie meten en eventueel de kleppen bijregelen. Mogelijks ligt daar het vermogenverlies
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Ben ook is benieuwd dan, kan iets kleins zijn maar ook bv wanneer is je DB riem nog eens vervangen, en ligt deze op punt?
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 09:30
- Locatie: Destelbergen
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Ben nu in onderhandeling met een Nederlandse garage.
heeft een volledige 106 met een 1.6 gti motor in afbraak. Zou zonder veel problemen in passen. Ga na de corona eens ter plaatse gaan kijken. Motor zou nog zeer goed presteren...
heeft een volledige 106 met een 1.6 gti motor in afbraak. Zou zonder veel problemen in passen. Ga na de corona eens ter plaatse gaan kijken. Motor zou nog zeer goed presteren...
-
- Pug Driver
- Berichten: 4716
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Is uw CJ al ingeschreven als oldtimer, zou toffe motor zijn.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 09:30
- Locatie: Destelbergen
Re: motor swap 205 CJ van 1989
Inderdaad ingeschreven als oldtimer en onlangs gekeurd voor 2 jaarDarl'mat schreef:Is uw CJ al ingeschreven als oldtimer, zou toffe motor zijn.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: motor swap 205 CJ van 1989
eigelijk heb je dan een subframe van een rallye nodig, is gti subframe maar met schakeltoren van een TU model...jurgen_s schreef:cti zit ook met het gewone subframe
ge zou eventueel subframe van 1.9 gti kunnen steken, maar dan moet er veel meer omgebouwd worden. En ik ben er zeker van dat de assen van de 100pk motor niet gaan passen in de fusee's van de 1.9 gti.