2000 - Peugeot 306 - Randy Andy
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
2000 - Peugeot 306 - Randy Andy
hallo,
omdat ik op den duur op teveel fora zit en daar onnodig veel tijd verdoe ipv schuren, ga ik mij vanaf heden beperken tot 3 fora: TB, Cleaned en dit magnifieke peugeotforum.be
dit betekent ook dat ik hier mijn project ga plaatsen
omdat ik zodanig fier ben op het feit dat ik alles zelf heb gedaan, ga ik hier alles nog eens zetten van in het begin...
de meesten (leden van PDB) kennen het verhaal en de foto's al
grtz
omdat ik op den duur op teveel fora zit en daar onnodig veel tijd verdoe ipv schuren, ga ik mij vanaf heden beperken tot 3 fora: TB, Cleaned en dit magnifieke peugeotforum.be
dit betekent ook dat ik hier mijn project ga plaatsen
omdat ik zodanig fier ben op het feit dat ik alles zelf heb gedaan, ga ik hier alles nog eens zetten van in het begin...
de meesten (leden van PDB) kennen het verhaal en de foto's al
grtz
Laatst gewijzigd door Randy Andy op zo 23 dec 2007, 00:31, 19 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
mijn levensverhaal:
nadat ik mijn zilvergrijze pug306 phase1 (zie foto) noodgedwongen (radiator stuk, kapotte thermostaat, joint de culasse, vastgelopen motor -> allemaal zelf hersteld met de hulp van mijn broer) na 4 jaar dienst had verkocht aan de senegalezen (= export ), was het dus hoog tijd voor een nieuwe ride...
foto vlak voor verkoop, met pijn in het hart
wijzigingen pug306 phase1:
* KW variante 2
* TSW 15' velgen
* P-line dakspoiler met 3de remlicht
* P-line koplampcovers
* Saab 900turbo ventilatiegleuven in motorkap ingelast
* kuipzetels uit 306td (3-deurs!) geplaatst
* witte pinkertjes
* self-made uitlaat
* Kenwood HU
nadat ik mijn zilvergrijze pug306 phase1 (zie foto) noodgedwongen (radiator stuk, kapotte thermostaat, joint de culasse, vastgelopen motor -> allemaal zelf hersteld met de hulp van mijn broer) na 4 jaar dienst had verkocht aan de senegalezen (= export ), was het dus hoog tijd voor een nieuwe ride...
foto vlak voor verkoop, met pijn in het hart
wijzigingen pug306 phase1:
* KW variante 2
* TSW 15' velgen
* P-line dakspoiler met 3de remlicht
* P-line koplampcovers
* Saab 900turbo ventilatiegleuven in motorkap ingelast
* kuipzetels uit 306td (3-deurs!) geplaatst
* witte pinkertjes
* self-made uitlaat
* Kenwood HU
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
en mijn nieuwe ride werd ...
... opnieuw een 306
specificaties 306 midnight:
* bouwjaar 2000 (phase3)
* 1.4 benzine
* 5-deurs (alweer )
* volledig standaard
we schrijven deze heuglijke dag toe op 18 juni 2003
ik heb wel vader en moeder beloofd geen vijsje te veranderen aan deze wagen zolang hij niet is afbetaald
... opnieuw een 306
specificaties 306 midnight:
* bouwjaar 2000 (phase3)
* 1.4 benzine
* 5-deurs (alweer )
* volledig standaard
we schrijven deze heuglijke dag toe op 18 juni 2003
ik heb wel vader en moeder beloofd geen vijsje te veranderen aan deze wagen zolang hij niet is afbetaald
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
1 februari 2004: auto is volledig afbetaald!
alvorens ik de wijzigingen begin op te sommen, moet ik wel zeggen, dat het allemaal heel bescheiden zal zijn, zeker geen project a la Pussher, saxobarre, Daggie, Delou, Dalo...
ontzettend veel respect voor die mannen, maar dat kan ik toch nooit verwezenlijkingen, en dat besef ik ook, dus gelieve daarmee een klein beetje rekening te houden als je je commentaar post
het tunen kan beginnen (met nog wat overschot van de vorige 306 ):
1. momo carbon-look versnellingspook
2. zonneband 25cm
3. lange antenne vervangen door korte van peugeot
4. TSW velgen van mijn vorige 306 gemonteerd
5. merktekens op koffer verwijderd
6. JVC KS-FX460R met JVC cd-lader CH-X500
7. hoedenplank van mijn vorige 306 geplaatst
8. nummerplaathouder in de vuilbak gesmeten
tja, nen mens moet ergens beginnen he
alvorens ik de wijzigingen begin op te sommen, moet ik wel zeggen, dat het allemaal heel bescheiden zal zijn, zeker geen project a la Pussher, saxobarre, Daggie, Delou, Dalo...
ontzettend veel respect voor die mannen, maar dat kan ik toch nooit verwezenlijkingen, en dat besef ik ook, dus gelieve daarmee een klein beetje rekening te houden als je je commentaar post
het tunen kan beginnen (met nog wat overschot van de vorige 306 ):
1. momo carbon-look versnellingspook
2. zonneband 25cm
3. lange antenne vervangen door korte van peugeot
4. TSW velgen van mijn vorige 306 gemonteerd
5. merktekens op koffer verwijderd
6. JVC KS-FX460R met JVC cd-lader CH-X500
7. hoedenplank van mijn vorige 306 geplaatst
8. nummerplaathouder in de vuilbak gesmeten
tja, nen mens moet ergens beginnen he
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
nu deze kleine prutsen gedaan waren, konnen de serieuzere werken beginnen zoals verlaging
de KW variante 2 van mijnen vorigen pug werden vanonder het stof gehaald en opgekuist want deze waren een beetje aangetast door oxidatie en roest
na enkele uurtjes vloeken en zweten:
deze kunnen toch niet onder den pug geplaatst worden zeker zonder een nieuw setje velgen
na lang zoeken, resoluut gegaan voor de alessio turbo 16" black chrome
en neen, ik wou geen 17" steken, om verschillende redenen
de KW variante 2 van mijnen vorigen pug werden vanonder het stof gehaald en opgekuist want deze waren een beetje aangetast door oxidatie en roest
na enkele uurtjes vloeken en zweten:
deze kunnen toch niet onder den pug geplaatst worden zeker zonder een nieuw setje velgen
na lang zoeken, resoluut gegaan voor de alessio turbo 16" black chrome
en neen, ik wou geen 17" steken, om verschillende redenen
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
alles gemonteerd geeft dat dit als resultaat:
ondertussen zijn de lexuslichten (gekocht op het tuningsalon 2003) ook geplaatst
en de zonneband is vervangen door het logo van ons tuningclubje: Concept983
en de achterste ruitenwisser is verhuisd naar de kast met originele-306-stukken
we schrijven maart-april 2004
ondertussen zijn de lexuslichten (gekocht op het tuningsalon 2003) ook geplaatst
en de zonneband is vervangen door het logo van ons tuningclubje: Concept983
en de achterste ruitenwisser is verhuisd naar de kast met originele-306-stukken
we schrijven maart-april 2004
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
vervolgens lichtblinden en een spoiler cadeau gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriendin en mijn broer
ik kon het echter niet laten en begon in de spoiler te frezen met een Dremel (foto is helaas verloren gegaan )
dan ging ik langs bij een BMW-dealer voor een setje LED-pinkertjes van een E46 M3
mijn neefke (leerjongen carrossier) heeft deze items gespoten en na een uurtje spelen met Tec7 en een nachtje drogen, ziet dat er zo uit:
lichtblinden:
spoiler:
M3-LED-pinkers ingewerkt en aangesloten op de standlichten
is nen keer iets anders dan die side-markers van hella
we schrijven mei 2004
ik kon het echter niet laten en begon in de spoiler te frezen met een Dremel (foto is helaas verloren gegaan )
dan ging ik langs bij een BMW-dealer voor een setje LED-pinkertjes van een E46 M3
mijn neefke (leerjongen carrossier) heeft deze items gespoten en na een uurtje spelen met Tec7 en een nachtje drogen, ziet dat er zo uit:
lichtblinden:
spoiler:
M3-LED-pinkers ingewerkt en aangesloten op de standlichten
is nen keer iets anders dan die side-markers van hella
we schrijven mei 2004
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
montage van mijnen "pot":
nadat de originele einddemper afscheurde aan de persverbinding (ziekte van pug306) tijdens de Ieper Westhoek rally , was het dus tijd voor een nieuwe demper
alhoewel die heel makkelijk te lassen is, heb ik mijn ouders van het tegengestelde moeten overtuigen:
ik: "mama, papa, de uitlaat is niet meer te maken, ik ga achter nen nieuwen!"
mama: "ok"
een uur later
mama: "wa is da ?!?!?"
ik: "mijnen nieuwen uitlaat "
1. de bevestigingsbeugels van de originele demper aan de skytune gelast
2. de zogezegde kapotte flens op de skytune-pot gelast
3. boelke gemonteerd
4. tot de constatatie gekomen dat het niet het gewenste resultaat gaf
5. Tuborgske drinken
6. middendemper degraderen tot 1ste klas oud ijzer, ligt nu broederlijk naast de einddemper
7. buis tussenlassen
8. alles weer monteren
9. VROEM!!!
nadat de originele einddemper afscheurde aan de persverbinding (ziekte van pug306) tijdens de Ieper Westhoek rally , was het dus tijd voor een nieuwe demper
alhoewel die heel makkelijk te lassen is, heb ik mijn ouders van het tegengestelde moeten overtuigen:
ik: "mama, papa, de uitlaat is niet meer te maken, ik ga achter nen nieuwen!"
mama: "ok"
een uur later
mama: "wa is da ?!?!?"
ik: "mijnen nieuwen uitlaat "
1. de bevestigingsbeugels van de originele demper aan de skytune gelast
2. de zogezegde kapotte flens op de skytune-pot gelast
3. boelke gemonteerd
4. tot de constatatie gekomen dat het niet het gewenste resultaat gaf
5. Tuborgske drinken
6. middendemper degraderen tot 1ste klas oud ijzer, ligt nu broederlijk naast de einddemper
7. buis tussenlassen
8. alles weer monteren
9. VROEM!!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
wat ik niet had in mijnen phase 1, maar wel wou in mijnen phase 3, was een deftig streepke muziek...
het enige wat mocht blijven is de JVC cd-lader
beginfase:
dit werd dus mijn nieuwe HU:
neen jong, grapje , dit is hem
JVC KD-SH9101
en zo gemonteerd in de wagen:
een sub en een amp mochten ook niet ontbreken met de bijhorende bekabeling
sub: MTX T4124-A 200WRMS
amp: Helix HXA400 MKII 4x70watt RMS
bekabeling: monitor & straight'in
het enige wat mocht blijven is de JVC cd-lader
beginfase:
dit werd dus mijn nieuwe HU:
neen jong, grapje , dit is hem
JVC KD-SH9101
en zo gemonteerd in de wagen:
een sub en een amp mochten ook niet ontbreken met de bijhorende bekabeling
sub: MTX T4124-A 200WRMS
amp: Helix HXA400 MKII 4x70watt RMS
bekabeling: monitor & straight'in
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
van de werken aan de kist zelf ben ik veel foto's kwijt
dus het zal hier in serieuze bokkesprongen gaan
subkist: 18mm MDF gelijmd, gevezen en afgedicht
bodemplaat & zijpanelen
alles samen
met frontplaat
nog snel een nieuwe hoedenplank gemaakt
zo staat het er nu bij, met veel dank aan mijn vriendin om al het MDF-stof van mijnen rug af te wassen en om mij mee te helpen met bekleden
het is wel nog niet af, er moet nog aan gewerkt worden, afwerking met neons en nog wat leer aan de zijkanten, dus dit zijn nog geen final pics
Het is geen -install, maar dat is ook mijn bedoeling niet
dus het zal hier in serieuze bokkesprongen gaan
subkist: 18mm MDF gelijmd, gevezen en afgedicht
bodemplaat & zijpanelen
alles samen
met frontplaat
nog snel een nieuwe hoedenplank gemaakt
zo staat het er nu bij, met veel dank aan mijn vriendin om al het MDF-stof van mijnen rug af te wassen en om mij mee te helpen met bekleden
het is wel nog niet af, er moet nog aan gewerkt worden, afwerking met neons en nog wat leer aan de zijkanten, dus dit zijn nog geen final pics
Het is geen -install, maar dat is ook mijn bedoeling niet
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
kleine update: schermke geplaceerd
maar wordt enkel gebruikt voor de dode momenten, dus niet tijdens het rijden en daarom moest het systeem een beetje makkelijk demonteerbaar zijn
dit is het scherm gedemonteerd, dus voetje en kabels nog zichtbaar
en dit is 5 seconden later, zo ziet mijn dash er ook meestal uit: origineel
maar wordt enkel gebruikt voor de dode momenten, dus niet tijdens het rijden en daarom moest het systeem een beetje makkelijk demonteerbaar zijn
dit is het scherm gedemonteerd, dus voetje en kabels nog zichtbaar
en dit is 5 seconden later, zo ziet mijn dash er ook meestal uit: origineel
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
begin dit jaar kom ik www.cleaned.be tegen en deze stijl bevalt me wel op vele vlakken, en halvelings door deze microbe gebeten gebeurt het volgende: een embleemloze grille wordt besteld bij p-line, maar om deze mooi te doen uitkomen moet er ook een stukje in de motorkap weggewerkt worden
als er dan toch aan de motorkap moet gewerkt worden, dan kan ik evengoed ook de sproeierkes wegwerken
en als ik dat spuit ziet mijn auto er toch al wat cleaner uit of zou ik toch nog wat andere dingetjes doen, twijfel twijfel
...
...
...
tot op die 5de februari: het cleaning noodlot slaat onverbiddelijk toe
dakantenne bedankt voor bewezen diensten
en dus de gaatjes toegelast, geschuurd, geplamuurd en laagje (voorlopige)grondverf
12/02/05
de ruitensproeiers ondergingen hetzelfde lot als de antenne
en dus ook hier gaatjes toegelast en gladgeschuurd...
en als men dan toch aan het wegsmijten is tot ziens, logo
ook hier dichtgelast en geschuurd
resultaat:
let wel: het is de eerste keer dat ik het aandurf om carrosserie te lassen, ik vind dat dat nog heel goed is meegevallen
als er dan toch aan de motorkap moet gewerkt worden, dan kan ik evengoed ook de sproeierkes wegwerken
en als ik dat spuit ziet mijn auto er toch al wat cleaner uit of zou ik toch nog wat andere dingetjes doen, twijfel twijfel
...
...
...
tot op die 5de februari: het cleaning noodlot slaat onverbiddelijk toe
dakantenne bedankt voor bewezen diensten
en dus de gaatjes toegelast, geschuurd, geplamuurd en laagje (voorlopige)grondverf
12/02/05
de ruitensproeiers ondergingen hetzelfde lot als de antenne
en dus ook hier gaatjes toegelast en gladgeschuurd...
en als men dan toch aan het wegsmijten is tot ziens, logo
ook hier dichtgelast en geschuurd
resultaat:
let wel: het is de eerste keer dat ik het aandurf om carrosserie te lassen, ik vind dat dat nog heel goed is meegevallen
-
- Pug Driver
- Berichten: 473
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
- Locatie: concept983
- Contacteer:
capeau geplamuurd en geschuurd
den 306 staat er maar troosteloos bij zo zonder motorkap
zo kan ik dus niet naar het werk gaan he daarom mocht ik broerlief zijn ketel lenen, waarvoor dank
een pakketje toegekomen
nog wat verder gebricoleerd...
laagje voorlopige grondverf en motorkap geplaatst om te gaan werken :huh:
al begonnen met het volgende: stootranden verwijderen
den 306 staat er maar troosteloos bij zo zonder motorkap
zo kan ik dus niet naar het werk gaan he daarom mocht ik broerlief zijn ketel lenen, waarvoor dank
een pakketje toegekomen
nog wat verder gebricoleerd...
laagje voorlopige grondverf en motorkap geplaatst om te gaan werken :huh:
al begonnen met het volgende: stootranden verwijderen