Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
Moderator: P-unit
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
de drukomvormer is juist, 't is het nieuwe model. Ik zat met hetzelfde
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
Diene derde, daar staat zo een soort van luchthapper op met filtertje aan uiteinde.
Deze tenietdoen dan?
Deze tenietdoen dan?
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
Ik denk dat ik het snap(al) dat luchthappertje is op het nieuw model vervangen door een systeem dat mee in/aangebouwd zit aan de behuizing.
En de PA nr stemt inderdaad overeen met ouder model.
Het probleem is in feite dat ik lang geleden e paar jaar in een garage heb gewerkt, en dat was nog de tijd van delco en fispatinekes, een gewone bobijn en een gewone carburator, en ja toen maakten we nog muurschilderingen in ons grot
En de PA nr stemt inderdaad overeen met ouder model.
Het probleem is in feite dat ik lang geleden e paar jaar in een garage heb gewerkt, en dat was nog de tijd van delco en fispatinekes, een gewone bobijn en een gewone carburator, en ja toen maakten we nog muurschilderingen in ons grot
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
yep, da's ingebouwd nu via een intern klepke
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
de techniek staat niet stil eh. Mazr beter dat je het twee keer nakijkt dan dat je klakkelooshet verkeerde onderdeel zou gaan monteren.EVL schreef:en ja toen maakten we nog muurschilderingen in ons grot
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
Inderdaad steven, maar ik heb het "geluk" om het verschil tussen vroeger en nu te mogen ervaren.Wel, vroeger had men ook goede mecaniciens en iets mindere.
Daar is nog altijd geen verschil, maar : de goede mecaniciens van nu moeten nu tevens ook goede IT'ers zijn want het is verdomd ingewikkeld geworden.
Als wij vroeger in panne stonden konden wij ons behelpen met een schroevedraaier, een knijptang en ne sleutel 13 en 17.
Nu hebben ze minimum ne laptop nodig
Daar is nog altijd geen verschil, maar : de goede mecaniciens van nu moeten nu tevens ook goede IT'ers zijn want het is verdomd ingewikkeld geworden.
Als wij vroeger in panne stonden konden wij ons behelpen met een schroevedraaier, een knijptang en ne sleutel 13 en 17.
Nu hebben ze minimum ne laptop nodig
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
ik heb vandaag nieuwe luchtmassameter gestoken.nadien drukomvormer ook vervangen door een nieuwe.Daarmee heb ik jurgen zen buikgevoel gevolgd: egr klep schoonmaken/LMM reinigen of vervangen en dan drukomvormer eens vervangen.
Nu tot de volgende vaststelling gekomen : als ik tik op gaspedaal reageert em,Als ik beetje gas geef gaat em geleidelijk aan reageren, gaat vlot in toeren, als ik gas plots wegneem blijft em nog even op toeren. Bij gas doorduwen geen aarzeling meer, gene dip.
Het geheel voelt geweldig aan
Nu tot de volgende vaststelling gekomen : als ik tik op gaspedaal reageert em,Als ik beetje gas geef gaat em geleidelijk aan reageren, gaat vlot in toeren, als ik gas plots wegneem blijft em nog even op toeren. Bij gas doorduwen geen aarzeling meer, gene dip.
Het geheel voelt geweldig aan
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
super dat het opgelost geraakt is
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
Dit is weer top, genieten maar.
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
omdat auto nu 125 dkm heeft ben ik uit aan het kijken naar distrubutieriemset +waterpomp.
wou graag iets deftig hiervoor en aldus beland bij Bosch.
Toen moest ik me even vasthouden aan de takken vd bomen: prijzen van ongeveer 350 , ook eentje van 220, en dan 92 euro.
Dit voor zelfde merk, zelfde art nr.
Nu is mijn vraag : achter de welke moet ik een chinees teken plaatsen en op welke
manier ben ik zeker van origineel stuk?
(ik weet ook dat vervanging pas rond 240 dkm, of 10 jr moet, maar ik wil zeker spelen)
wou graag iets deftig hiervoor en aldus beland bij Bosch.
Toen moest ik me even vasthouden aan de takken vd bomen: prijzen van ongeveer 350 , ook eentje van 220, en dan 92 euro.
Dit voor zelfde merk, zelfde art nr.
Nu is mijn vraag : achter de welke moet ik een chinees teken plaatsen en op welke
manier ben ik zeker van origineel stuk?
(ik weet ook dat vervanging pas rond 240 dkm, of 10 jr moet, maar ik wil zeker spelen)
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
Mijne is gedaan op 200k, dus ge hebt nog marge om het deftig uit te zoeken.
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
Heeft een van jullie ook al verschil gemerkt tussen dieselbrandstof bij verschillende leveranciers?
Ikzelf heb de indruk dat er wel verschil merkbaar is, maar dat is nogal moeilijk te bewijzen.tankte voordien op ongeveer 4 verschillende locaties/merken,
en had soms zo het gevoel dat er "iets" was.
Had dat gevoel niet bij een bepaald merk, begint met e en eindigt op o, en heb daar nu 2,3 keren volgetankt.
Geen stroefheid meer ondervonden.
Kennissen van mij blijven beweren dat brandstoffen bij alle merken dezelfde kwaliteit hebben, ik heb er mijn twijfels bij
Ikzelf heb de indruk dat er wel verschil merkbaar is, maar dat is nogal moeilijk te bewijzen.tankte voordien op ongeveer 4 verschillende locaties/merken,
en had soms zo het gevoel dat er "iets" was.
Had dat gevoel niet bij een bepaald merk, begint met e en eindigt op o, en heb daar nu 2,3 keren volgetankt.
Geen stroefheid meer ondervonden.
Kennissen van mij blijven beweren dat brandstoffen bij alle merken dezelfde kwaliteit hebben, ik heb er mijn twijfels bij
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
tank ook octa en dat geeft bij mij ook de beste resultaten
Re: Bouwj - Peugeot 407 coupé -EVL
met de 508 SW van 't werk heb ik 'n Total tankkaart, daar nog nooit wat anders mee getankt dus
met de 807 kan het verschillen, vroeger altijd goedkoopste gezocht doe ik nu niet meer - meestal Texaco, zit hier vlakbij huis, maar alleszins bij tankstations waar veel getankt wordt
met de 807 kan het verschillen, vroeger altijd goedkoopste gezocht doe ik nu niet meer - meestal Texaco, zit hier vlakbij huis, maar alleszins bij tankstations waar veel getankt wordt