verder zit ik met diverse layouts te spelen...
1) OEM layout met liefst nog originele aandrijflijn...
Alles voorin met volledig behoud van functionaliteit van de rest.
Ook eventueel met gastank en webasto voor verwarming zoals origineel...
2) OEM layout met gelijkaardige aandrijflijn
Hierbij denken we dan aan een donor 106/partner van de jaren 90.
Batterijen in het vooronder zal in dit geval waarschijnlijk niet haalbaar zijn, bij beide werd koffer(bodem) ook opgeofferd...
3) OEM layout met hoddybob aandrijflijn
Hierbij gebruik ik zoals bij meeste DIY ombouwen de versnellingsbak ook...
Dit gaat ten kosten van plaats voor batterijen natuurlijk...
En ik zou hierbij zelfs de optie laten zitten voor vliegwiel en koppeling ook te laten zitten...
Idee hier achter is dat de motor in vrijloop zou kunnen starten en hierbij het piekvermogen bij het opstarten iets te beperken en we versnelling kunnen kiezen tijdens het rijden en zo ook elektrische vermogenverbruik te optimaliseren...
4) en hier begint de pret pas echt
RWD
Hierbij zat ik te denken aan achterste aandrijflijn van 508 hybride...
We plakken die aandrijflijn onder de kofferbodem van het 205je en steken het motorruim vol batterijen...
Klinkt ook als ideale basis om driftbakje te maken, aandrijving van achter en al het gewicht van voor
Maar dan moet dit nog wel TUV gekeurd raken...
Wat denken jullie?