207 1.4Hdi HELP ! probleem toerental, bijregelen, wat ??
Geplaatst: vr 16 sep 2016, 20:06
Beste Forumgangers,
Ik heb een 207 van 2007, een 1.4HDI 75pk, die door eens te hoog in toeren te gaan steeds stilviel, moeilijk wou starten, bleek dit de volledige SPAGHETTI bedrading te zijn waar een gaatje in was waar ook zo die dieselpompje aanhangt.
Hiervoor ging de auto binnen en werd dit gerepareerd. Echter eens uit de garage was de auto nog niet volledig gemaakt, .... en nu komt het!
De auto draait wanneer hij koud staat, perfect. waarschijnlijk door de choke. en draait hier een 900toeren volgens de wijzer. Nu eens hij warm staat, daalt het stationair toerental naar 600 waardoor hij een pompend toerental gaan aanhouden van 600-700 en hoor je dus CONSTANT vroem-vroem-vroem.
De motor geeft geen enkele foutmelding!
Ook niet bij uitlezing..
Ik had gebeld naar de garage, en die zeiden:
1st : Dit zou weggaan na een tijdje, dit kwam nog door overgebleven lucht in de vervangen darmen.
erna : aangezien er geen lampen branden mocht ik hiermee (ondertss 6000km al) verderrijden tot volgend onderhoud, kon geen kwaad zeiden ze en aangezien ze het toerental niet kunnen bijregelen (is dit waar??) zouden ze de volgende keer de EGR-klep veranderen. maar ik heb zo het gevoel dat ze het zelf niet weten (door ontbreken foutmeldingen) en dat dit veel vervangstukken zal kosten 'terwijl ze proberen'
ERKENT iemand dit probleem en geeft de oplossing?
Ik heb een 207 van 2007, een 1.4HDI 75pk, die door eens te hoog in toeren te gaan steeds stilviel, moeilijk wou starten, bleek dit de volledige SPAGHETTI bedrading te zijn waar een gaatje in was waar ook zo die dieselpompje aanhangt.
Hiervoor ging de auto binnen en werd dit gerepareerd. Echter eens uit de garage was de auto nog niet volledig gemaakt, .... en nu komt het!
De auto draait wanneer hij koud staat, perfect. waarschijnlijk door de choke. en draait hier een 900toeren volgens de wijzer. Nu eens hij warm staat, daalt het stationair toerental naar 600 waardoor hij een pompend toerental gaan aanhouden van 600-700 en hoor je dus CONSTANT vroem-vroem-vroem.
De motor geeft geen enkele foutmelding!
Ook niet bij uitlezing..
Ik had gebeld naar de garage, en die zeiden:
1st : Dit zou weggaan na een tijdje, dit kwam nog door overgebleven lucht in de vervangen darmen.
erna : aangezien er geen lampen branden mocht ik hiermee (ondertss 6000km al) verderrijden tot volgend onderhoud, kon geen kwaad zeiden ze en aangezien ze het toerental niet kunnen bijregelen (is dit waar??) zouden ze de volgende keer de EGR-klep veranderen. maar ik heb zo het gevoel dat ze het zelf niet weten (door ontbreken foutmeldingen) en dat dit veel vervangstukken zal kosten 'terwijl ze proberen'
ERKENT iemand dit probleem en geeft de oplossing?