Pagina 3 van 4

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: za 14 nov 2015, 15:55
door cti 1900
zelf thuis ook bezig gebleven met de achteras, deze werd gereviseerd en een torsiestang bij gestoken want origineel heeft een cti dit niet blijkbaar, maar het past wel :Y
https://www.dropbox.com/s/y9u3kxkzokbep ... 9.jpg?dl=0

bij inspectie van de onderkant van de kofferruimte jammer genoeg wat roest tegen gekomen dit zal hersteld moeten worden
https://www.dropbox.com/s/ey6w9a5u726uu ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4xswyyop3ffmf ... 7.jpg?dl=0


heb ook nog een gti 1.9 subchassis gevonden (duur) bij een afbraakhandelaar
https://www.dropbox.com/s/55lyfv2udpl3w ... 6.jpg?dl=0
vind dit inderdaad een heel stuk steviger.. hopelijk past dit op mijn bestaande fusee's heeft hier iemand ervaring mee ??

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 09:39
door jurgen_s
goed bezig!!

en ja dat onderstel past op uw 205

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: di 17 nov 2015, 20:34
door Steven
Dat is precies toch al een behoorlijk gaatje. Maar gelukkig precies ook maar één gaatje en geen hele rotte plek, dan valt het al bij al nog vrij goed te maken. Succes ermee. Je hebt nog de hele winter tijd. :+

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: za 21 nov 2015, 17:48
door cti 1900
inderdaad hoe meer verf en (plamuur) ik verwijderde hoe groter het gat werd :shock: gaandeweg nog wat ander prutswerk tegen gekomen die ik ook ineens ga fixen...

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: zo 10 jul 2016, 14:33
door cti 1900
ik heb tijdens de winter goed doorgewerkt :D om de vele foto's makkelijker te laten zien heb ik een dropboxfolder gemaakt zo moet ik niet alle foto's verkleinen
het hele verhaal staat ook op 205cti.nl forum
er werd een cti bijgekocht waarin een dkz motor zat
deze motor heb ik laten reviseren om in mijn cti te plaatsen
motorruimte ontdaan van roest en in koetswerkkleur voorzien
alle onderdelen ofwel vernieuwd of gestraald en opnieuw gespoten
ook alle ophangingsrubbers schokdempers veren achteras remslangen remklauwen schijven pompen en schoenen, waterleidingen uitlaat enz alles nieuw
zetels hersteld met mousse van een donor passagiersstoel
toen alles gemonteerd was terug naar de motorbouwer voor een overzicht opvullen met olie en eerste start die niet zonder slag of stoot ging want de lmm was defect
van 4 gekrompen sets één set lange raamrubbers gemaakt
automatenkap geschuurd en gespoten in juiste kleur
het was een hele klus :roll:

https://www.dropbox.com/sh/u9hslxjdo6sz ... h3NRa?dl=0
dl=0

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: di 12 jul 2016, 21:29
door PUG(z)OT
dat was precies een goed gevulde winter :Y

die lagerschalen waren idd hoog tijd aan vervanging toe :9~ :shock:

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: wo 13 jul 2016, 21:53
door Steven
Serieus onder handen genomen. Resultaat mag er wezen. 8)

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: zo 31 jul 2016, 21:46
door peugeot-gek
Hallo,

het was aangenaam kennismaking vandaag in Zolder, je wagen is prachtig om te zien.

Hopelijk mogen we jullie meer zien op onze toerritten evenementen.

Grt

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: ma 01 aug 2016, 20:42
door 205tunerke
een pracht van een cti :9~

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: di 02 aug 2016, 12:03
door Darl'mat
Idd, mooi exemplaar

Re: 1991 - Peugeot 205 1.9cti - 1900 cti

Geplaatst: do 04 aug 2016, 10:08
door Lander
Even de topic titel naar de standaard van het forum gebracht.

Re: nieuwe aankoop cti 1900

Geplaatst: vr 05 aug 2016, 11:11
door cti 1900
peugeot-gek schreef:Hallo,

het was aangenaam kennismaking vandaag in Zolder, je wagen is prachtig om te zien.

Hopelijk mogen we jullie meer zien op onze toerritten evenementen.

Grt
bedankt !!
inderdaad aangename kennismaking we waren beide aangenaam verrast :)
hopelijk kunnen we er nog meerdere keren bij zijn !!

Re: 1991 - Peugeot 205 1.9cti - 1900 cti

Geplaatst: ma 15 aug 2016, 16:42
door cti 1900
ik zou graag de 1.6 bak houden die er nu onder zit maar ik vind 4400rpm op de autosnelweg te hoog aan 6000rpm haal ik maar een kleine 170 ? die topsnelheid
is niet zo belangrijk maar dat hoge toerental op autostrade wel want das te traag voor het hedendaags verkeer

DUS
ik heb op zolder iemand gesproken over een 5de uit een diesel bak
ik dacht dat dit lander was maar ben niet zeker (veel nieuwe namen die dag)
ik zou hier graag werk van maken MAAR
- welke bak moet ik precies hebben ?
- is er verschil tussen de bak van een turbo diesel of een gewone ?
- zal dit verschil niet te grof zijn ? daarmee bedoel ik van 1.6 4de naar diesel 5de
of monteer ik dan beter een 1.9 bak ?

hopelijk weet iemand raad
thx

Re: 1991 - Peugeot 205 1.9cti - 1900 cti

Geplaatst: ma 15 aug 2016, 18:26
door Lander
Ik Was er nt dus zal het iemand anders zijn

Re: 1991 - Peugeot 205 1.9cti - 1900 cti

Geplaatst: ma 15 aug 2016, 20:53
door PUG(z)OT
It was I :mrgreen: (wesly)

verschil met turbodiesel boit durf ik niet zeggen welk resultaat dat geeft, die verhoudingen zijn anders :? + uw versnellingsbak is korter als mijn BE1
ik zat rond de 4250 tegen 120, en nu 3800 ongeveer(met een 5e van een diesel) ... zoals ik u gezegd heb, als ik het autostrade vlot oprij in 4e (goed gas geven) dan had ik in het begin de indruk dat hij wat wou slippen door het fel dalende toerental, maar hij heeft nooit geslipt. Ik probeer het nu ook gewoon nietmeer, want in 4e haal ik al bijna 160 denk ik :roll: en dat is al geen snelheid voor zo een koekendooske...

dit is wel een leuke site, onderaan kan je uw versnellingsbak samenstellen
http://www.205gti.com/techgearboxNL.htm