advertentie All about details reclame

2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

508 en 5008

Moderator: P-unit

GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

Ik vind het spijtig dit te moeten lezen. Vooral omdat ik net vele positieve reacties gehoord heb voor dit model.

Zoals Jurgen_s zegt: eerst een goede zithouding vinden. Als je veel km's wil doen, is dat het belangrijkste! Misschien is het ook allemaal wat wennen? Dat er weinig opbergruimte is vooraan kan ik alleen maar beamen. Nu heb ik zelf een Alfa 159 SW gehad. Ik kan je verzekeren: nog minder plaats dan de Pug!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door jurgen_s »

als het de cd wisselaar is, dan moet je dat onmiddellijk bij de dealer gaan melden

een nieuwe wagen mag geen problemen geven
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door peugeot-gek »

Ik heb met verwondering je relaas gelezen,ik kan me daar echt niet in thuis vinden,ik ben zeer tevreden over mijne 508 SW,die rijd super en enkele kunnen dit beamen zoals Jonas en Lander en den Axel, op het punt van beker houders heb je gelijk dit is zeer karig,head up display vind ik geweldig. Totaal geen problemen met de muziek installatie,cd werkt en de usb kanaal werkt ook perfect.Telefonie ook geen probleem en navigatie ook niet,heb vorige week nog een kleine update gedaan de navigatie nu staan ook de flitspalen erop.
De koffer gaat apart open terwijl de deuren gesloten blijven en gaat nadien ook terug op slot.
Het verbruik zit onder de 6 liters.
De mijne is twee jaar en 2 maand oud en heeft 61.000km en tot op deze dag super tevreden,want de meeste van de club weten dat ik nooit langer dan twee jaar met een wagen rij,en voorlopige blijf deze omdat ik tevreden over bent.

Ik denk dat je beter de tijd neemt om je wagen te leren kennen zodat je toch kan genieten ervan.

Greetz
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

ik lees je verslag met verbazing... dit strookt totaal met ervaringen van de afgelopen 2 weken :mrgreen: . Ik ondervind helemaal geen issues met HUD, muziek, CDs, USBs.... idd bekerhouders zijn maar een beetje brak :mrgreen: , maar dat is het dan ook bij mij. Rijhouding was simpel te vinden en ik ben redelijk groot dus heb wat moeten prutsen met stuurhoogte, diepte en zowat alle knoppen links op de stoel maar ik zit goed.

Bij mij blijft de HUD steeds omhoog bij het rijden dus begrijp niet zo goed wat je bedoelt met start-stop?

Het lijkt me duidelijk dat je eens bij de dealer moet passeren en ik hoop vooral dat het snel opgelost is, want niet graag rijden met een nieuwe wagen is absoluut k*t!
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4710
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Darl'mat »

Goede wijn wordt beter na jaren, hoop dat het voor u ook zo is nadat wat probleempjes opgelost zijn.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

Jurgen_s zijn eerdere opmerking vind ik wel correct. Tracht eerst de wagen zo goed mogelijk te leren kennen op gebied van rijgedrag. Nu moet ik ook wel eerlijk bekennen dat ik ook iemand ben die ineens alles uit de kast wil halen. Ik heb daarom al meer dan 1 maand geleden de handleiding van de nieuwe 508 gedownload. Zo ben ik er rustig in beginnen lezen. Heb dat nu al meerdere keren gedaan om alles zo snel mogelijk onder de knie te krijgen.

Ik hoop alleszins dat je met de tijd toch meer geniet zal hebben van deze wagen.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

@GT'je: goh ja en nee, voor mij moet een wagen voor het grootste deel intiutief goed in elkaar zitten of maw ik moet perfect in staat zijn het grootste deel van alle snufjes instellingen gevoelsmatig kunnen bedienen. Geraak ik er niet meteen aan uit dan breng het instructieboekje zeker raad..

ik kies steeds een auto op basis van de testrit en tijdens deze testritten heb je meestal niet de tijd om heel het boekje te lezen... nee, je rijdt en speelt wat met knoppen, snufjes... maar in de eerste plaats test je het rijgedrag uiteraard. Eerste indruk is voor mij cruciaal. Is die goed, dan het wordt meestal beter als je hem dan ook effectief hebt. Ah ja, nog een tip: een tweede testrit doen. Als die nog steeds goed is, kopen!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door jurgen_s »

ik test eerlijk gezegd nooit de snufjes op een auto. Dat kan nu misschien het van het zijn, binnen eennjaar kan het al hopeloos verouderd zijn.

voor mij geldt in de eerste plaats dat de auto snedig rijdt en stuurt, en de zitpositie.

ik leef onder het motto: if the crap falls off, basically all remains needs to be a good car.

zo vind ik de a4 van mijn broer wel een mooie wagen, maar neem dat weg en concentreer je enkel op de rijeigenschappen valt de auto bij mij door de mand. De filtering is zo ver doorgedreven dat je van rijden an sich niets meer voelt. Idem bij de skoda octavia van de schoonzuster en de golf van de andere schoonzuster. Neem alle snufjes weg bij mijn 607 en die auto blijft een plezier om bochten mee te pikken net omdat de feedback die je krijgt zeer goed is. Net de reden waarom ik althans steeds naar peugeot blijf teruggrijpen. Maar mijn manier van rijden is die van een ander niet natuurlijk en iedereen zoekt andere prioriteiten.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

@Octa+: ik geef je zeker en vast gelijk. Het is voor mij het geheel dat ok moet zijn. Maar vertrekkende vanuit de negatieve ervaring van xavw (en dit blijkbaar met verschillende items op de wagen) zou ik me eerst daarop focussen. Ik wou eigenlijk alleen maar wat helpen. Ik vind het erg dat xavw zo'n investering doet en uiteindelijk niet tevreden is.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

jurgen_s schreef:
voor mij geldt in de eerste plaats dat de auto snedig rijdt en stuurt, en de zitpositie.

ik leef onder het motto: if the crap falls off, basically all remains needs to be a good car.
hier volg ik je absoluut in, al moet voor mij de wagen ook aangenaam zijn om in te zitten en vertoeven en vaak dragen deze snufjes er toe bij (als ze werken uiteraard!)
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

GT'tje schreef:. Ik wou eigenlijk alleen maar wat helpen. Ik vind het erg dat xavw zo'n investering doet en uiteindelijk niet tevreden is.
dat proberen we allemaal idd!
Rob37
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 14:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Rob37 »

Nu zelf ook een een week in bezit van de 508 sw gt line en voor mij persoonlijk vi d ik weinig negatief.
De auto verbaast mij vooral positief.Als ik dan toch wat negatiefs moet zeggen idd weinig opbergvakken maar dit wist ik al voordien .
Moet wel zeggen dat ik in de garage anderhalf uur uitleg heb gekregen bij de afhaling,De zitstand is natuurlijk wel ff zoeken maar heb dan de electrishe zetelinstelling en je kan deze toch in alle mogelijken richtingen en standen regelen?
Persoonlijk heeeel tevreden over de auto.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

Rob, open je ergens een topic? Ben benieuwd naar uw foto's!

Idd opbergvakken zijn beperkt. Vooral vooraan.
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

bon, ik ben er wat over dinsdag had ik een slechte dag, 4 van m'n "VW bus" vrienden waren met mijn "strijkijzer" komen lachen, dit kon ik nog goed aannemen, maar bij het naar huis rijden was het druk verkeer en reed er de hele weg een Range in de weg ik zat op zijn achteras te kijken daar ik vroeger boven de auto kon kijken. die cd en de BT die niet werkten deden er ook niet goed aan.
Woensdag namiddag (mijn enige vrij moment van de week) heb ik de tijd gehad om m'n auto eens grondig te leren kennen, de instelling vd zithouding is ongeveer gelukt eigenlijk is het wel een toffe auto, rijd zeer stil krachtig met goeie reactie op het gaspedaal, luchtig dankzij het panoramisch dak en de beige bekleding. de muziek klink zoals ik er reeds mijn hele leven van droom dat het klinkt, en enkele jaren geleden heb ik al mijn muziek op usb gezet en deze kan ik nu eindelijk in mijn auto gebruiken.
vanmorgen ben ik via secundaire wegen naar m'n werk gereden ipv van de autostrade zeer aangenaam, het verbruik op het traject was 5.3 dat is een stuk minder dan de 1/2 van m'n ex die zat nooit onder de 12.
het probleem met de trage handrem los ik op door bij het starten eveneens de handrem los te zetten, tijden het omdoen vd gordel is hij dan uit en kan ik vertrekken. kwestie van gewoontes.
ipv flesjes perrier neem ik nu andere die wel in de bekerhouders passen.
en zo komt alles toch nog goed.
deze namiddag moest ik m'n vrouw haar tiguan verzetten en verschoot toch van het verschil in zithouding. maar dan had ik ook maar een tiguan moeten kopen. _O-
:drive :France
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door 807-508SW »

tsja kijk ik moest in het begin ook wennen aan de lage zit in de 508 SW, als je 14 jaar lang 806 / C8 / C8 / 807 gewoon bent

maar de 508 SW helt niet over in de bochten, de 807 wel (maar houdt desondanks stevig de baan)

't zijn verschillende concepten - ik dacht in het begin 'schrik' te zullen hebben in de laag zittende 508 SW, nooit meer aan laag zitten te kunnen gewennen

maar valt 100% mee :)
Plaats reactie

Terug naar “50x”