advertentie Van Wijk reclame

2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

508 en 5008

Moderator: P-unit

Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

al meer nieuws?
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

Yes om 14u het roze formulier in m'n mailbox. Tegen 14u10 kende ik m'n nrplaat en tegen 14u30 had ik m'n verzekeringddocument. Hopelijk kan 'k Morgennamiddag rijden.me happy. :drive
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

Goeie vooruitzichten voor jou dus. Heel veel geniet van de nieuwe wagen. Geniet morgen van het moment waarop je met je nieuwe wagen de garage uit rijdt! En laat ons weten hoe die eerste km's meevallen he.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

En en? [emoji2]
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

Donderdag 16u30 mag ik er om rijden. Sorry dat ik niet snel antwoord maar ik heb problemen om op het forum te geraken. Ik geraak er enkel nog op via mijn telefoon en mijn desktop op t werk. Thuis noch via de desktop laptop of tablet. Zal de instellingen moeten nazien. :France
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Lander »

Ik zal dit ook even nakijken.
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

deze avond de 508 afgehaald, en direct het ritje naar huis 35km waarvan 30 autostrade, zalig zacht en stil. ik dacht eerst tanken omdat de wijzer net voor het rood stond, bij mijn thuiskomst geeft ie een actieradius van 170km whow met een bijna lege tank. rustig gereden cruise op 120. JBL klinkt idd hemels, maar zal nog alle instellingen moeten doorlopen en aanpassen evenals de zitpositie.
volgende dagen volgen er fotootjes. :drive
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

Enjoy!
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

Idd, geniet ervan.
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door 807-508SW »

Fun!
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

na 4 dagen en 400km besef ik dat dit een miskoop is. het is weliswaar een prachtig mooie auto kwa uitzicht maar ermee rijden is echt een drama. nee ik heb ik er zo naar uitgekeken maar ik zie het echt niet zitten om daar lang mee te rijden. ik mis elke vorm van rijplezier, meer zelfs ik zie er tegenop om te vertrekken. dit is mijn 10e auto nog nooit heb ik zo'n slecht gevoel gehad tijdens het rijden. een reeks atributen irriteren mij de head up display een nuttig instrument maar deze gaat onnodig telkens in en uit wanneer je start en stopt. daarenboven reflecteert het hele dashboard danig in de voorruit dat het hindert om recht voor je zien. op de radio mis ik preselecties die zijn er wel op het touchschreen maar niet met vaste nr toetsen. ik heb nog steeds geen goeie rijpositie gevonden de zetel kan alle kanten uit behalve vooraan omhoog, die elektrische handrem werkt zoooooooooooooooo traag bij vw duw je op de knop en uit maar hier moet je soms 3 keer duwen. wanneer je in de koffer moet zijn met gesloten deuren gaat alles inclusief de achteruitkijkspiegel open en moet je nadien alles weer gaan sluiten. en wat mij het meest irriteert geen opbergvakken binnenin geen plaats op je gsm te leggen geen plaats om enkele cd's te leggen, geen plaats voor een fles water. aan de andere kant apprecieer ik de geluidjes van oa de pinkers de achteruit camera, enz dit zijn warme klanken die het aangenaam maken. de led lichten zijn eveneens fantastisch, de klank van de jbl radio, alhoewel ik gister avond na het werk wou telefoneren en hij kon geen bleutooth vinden deze morgen werkte dit dan wel weer prima. maar deze morgen nam ik wat CD's mee maar geen enkele die ik kon afspelen, dus maar gewoon naar de radio geluisterd. deze avond speelde de CD dan wel, ik ben deze wispelturigheid niet gewoon. jammerjammer ik mis rijplezier dit zou onze reiswagen worden maar ik verkies mijn vrouw haar tiguan om km's mee af te leggen, het zal een gewone woon werkverkeer auto worden vrees ik.
hopelijk kom ik dit gewoon en gaar na een tijd toch van gaan genieten sorry maar ik ben er niet gelukkig mee.
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door 807-508SW »

xavw schreef:de zetel kan alle kanten uit behalve vooraan omhoog geen elektrische? die kan vooraan omhoog, .... wanneer je in de koffer moet zijn met gesloten deuren gaat alles inclusief de achteruitkijkspiegel open en moet je nadien alles weer gaan sluiten je kan de koffer toch apart openen op de afstandsbediening? je kan zelfs kiezen om bij de eerste klik 'deuren open' enkel de bestuurdersdeur te openen, ipv alle deuren tegelijk - er is veel mogelijk en wat mij het meest irriteert geen opbergvakken binnenin geen plaats op je gsm te leggen geen plaats om enkele cd's te leggen, geen plaats voor een fles water ik leg 'n 500mL flesje in het deurvak, gaan er wel 2 in ook... hij kon geen bleutooth vinden de bluetooth op je GSM of iPhone moet wel 'aan' staan deze morgen werkte dit dan wel weer prima. maar deze morgen nam ik wat CD's mee maar geen enkele die ik kon afspelen, dus maar gewoon naar de radio geluisterd. deze avond speelde de CD dan wel ?? ik ben deze wispelturigheid niet gewoon. jammerjammer ik mis rijplezier dit zou onze reiswagen worden maar ik verkies mijn vrouw haar tiguan om km's mee af te leggen, het zal een gewone woon werkverkeer auto worden vrees ik.
hopelijk kom ik dit gewoon en gaar na een tijd toch van gaan genieten sorry maar ik ben er niet gelukkig mee.
Ik zou het instructieboekje 'ns grondig doornemen, heb ik met de mijne ook gedaan.
Voordat ik alle functionaliteiten zowat kende, waren er wel een paar weken van lange afstanden rijden (en uitproberen) voorbij, dat wel, er zit zóveel op.
Ondanks dat de garage minstens een uur heeft uitgetrokken bij levering om allerlei zaken uit te leggen.
Kreeg daarna fles wijn met Peugeot etiket mee.

Ik heb destijds proefgereden met een Allure en daar vond ik de elektrische handrem niet traag werken (heb die zelf niet).

Dat van die opbergvakjes klopt, op de 807 is dat anders, daar moest ik ook wel even aan wennen. Maar dat weet ge op voorhand.

Maar ik kan m'n zetel perfekt instellen ondanks dat ik niet de zetels met verlengbare zitting heb. Groot regelbereik hoog-laag, apart vooraan hoog-laag, lendensteun omhoog omlaag, naar voor naar achter.

Geef het nog niet op :) - ik ben meer en meer van de wagen gaan genieten, 'ondanks' dat ik maar de 1.6 e-HDi heb, en dan ook nog met die 'verguisde' gerobotiseerde bak (maar beide heb ik zeer doelbewust gekozen).

De 2.0 HDi 150pk moét een fijne stille motor zijn.
Laatst gewijzigd door 807-508SW op wo 22 apr 2015, 07:51, 4 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door jurgen_s »

inderdaad jammer dat het eerste contact blijkbaar niet vlekkeloos is verlopen

ik moet wel toegeven dat ik anders naar een auto kijk bij het eerste contact. Eerst kijk ik naar het rijden op zich en eens dat het plaatje klopt op dat gebied begin ik met de rest te spelen.
Bluetooth is altijd een moeilijk geval bij zowat alle merken. Veel hangt af of men de laatste bluetooth protocollen al heeft opgenomen in de software van de auto. Zo zullen er wel regelmatig op dat gebied updates uitkomen om de laatste reeks van smart phones te kunnen laten connecteren met het infosysteem in de auto.

Ik zou me als ik u was in de eerste plaats richten op het vinden van een juiste zithouding. Van daaruit vertrekt alles. Niets zo vervelend dan niet goed te zitten in een stoel want uiteindelijk gaat ge u aan alles beginnen ergeren rondom u.
Als die goed is, ga dan eens een toerke maken op uw favoriete weggetje, desnoods een paar keer op en af en durf de auto aan de tand te voelen.

Het rijden an sich moet goed zijn en de rest volgt daaruit verder.

De ergernissen van de cd zou ik wel vermelden bij de dealer. Hoewel we denken dat het niet is zijn er toch verschillende soorten mp3 formaten. De vraag is welk type (soms is het gewoon een probleem met het juiste type van id tags) nu probleemloos speelt. Opnieuw: geen probleem van peugeot alleen, maar van zowat alle merken. Of soms is het gewoon de cd zelf die problemen geeft: kras op de verkeerde plaats, of vingerafdruk door zweethand. Als het zweet dan is opgedroogd kan de cd vaak wel spelen zonder probleem. Enfin, veel mogelijke pistes.

Had je geen usb aansluiting in de auto om via een usb-stick te spelen? Of zelfs de juke box functie. Probeer het desnoods via die twee functies.
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door 807-508SW »

USB aansluiting zit in het bakje tussen de voorzetels, naast een 12V aansluiting.
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

vrienden, dank u voor de tips, en het medeleven. ik heb uiteraard het instructieboekje de 1e avond al doorgenomen, en ken ongeveer alles, behalve waar de drukknop op het einde van de richtingsaanwijzersschakelaar voor dient er gebeurt niets wanneer ik er op duw en er staat niets van in het boekje.
toen ik mijn auto ging halen had men mij de sleutels gegeven en in afwachting dat de persoon die de uitleg deed vrij was, kon ik reeds kennis maken met m'n nieuwe wagen. tegen dat die persoon er was had ik alle instellingen aan de radio aan m'n wensen aangepast, taal, uitzicht bleutooth...
ik ben wel geen leek in auto's temeer ik regelmatig auto's ter proefrit aangeboden krijg of uitgenodigd word op proefritdagen. zo rij ik regelmatig met zowat van alles, onlangs had ik een weekend lang een jaguar xkr, vorige week had ik een dag een golf R 300pk.
wat betreft de cd speler, zaterdag werkte hij normaal maar dinsdag morgen had ik dus 6 cd's in de auto geen enkele werkte, maar s'avonds bij het naar huis rijden wel.
wat de koffer betreft, het is een keyless, wanneer de auto gesloten is en je opent de koffer dan gingen alle deuren open, ik heb de instelling veranderd en de koffer op slot gezet, wanneer je hem nu opent opent enkel de koffer maar wanneer je hem terug dichtgooit is ie niet meer gesloten.
deze morgen de zetel nog eens extra aangepast toen zat ik al wat beter, heb nu 400km met een gemiddeld verbruik van 7.3 het komt allemaal wel goed hoop ik. :drive
Plaats reactie

Terug naar “50x”