2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Moderator: P-unit
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
het compleet 'zwarte' dak is idd wel mooi zo !
bij mijn donkerblauwe 508 SW met panorama dak valt dit laatste totaal niet op tov de donkere lak van het achterste stukje metaal
maar had ik 'n witte gehad was zo'n zwarte folie 'n goed idee
bij mijn donkerblauwe 508 SW met panorama dak valt dit laatste totaal niet op tov de donkere lak van het achterste stukje metaal
maar had ik 'n witte gehad was zo'n zwarte folie 'n goed idee
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
mooie subtiele updates hier.
Die voorste vleugels spreken mij ook wel aan.
Die voorste vleugels spreken mij ook wel aan.
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
mooi gedaan
het is wel een heel populair model aan het worden de nieuwe 308
het is wel een heel populair model aan het worden de nieuwe 308
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Absoluut een goed verkopend (of lease voor de zakelijke rijder) model.
Daarom is het ook leuker om net even anders te zijn dan de vele standaard uitvoeringen om je heen
Daarom is het ook leuker om net even anders te zijn dan de vele standaard uitvoeringen om je heen
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Mooie updates!! Ik vindt jou dak mooier gedaan dan het mijne
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Vandaag weer wat leuke updates in de planning mogen zetten
- 3 augustus een performance upgrade om de basis prestaties van de 1.6THP met 155pk/240Nm te laten stijgen naar ca. 190pk/320Nm
- Om het meer sportieve karakter van de auto te benadrukken komt er ook gelijk een Forge dumpvalve in samen met een gesloten Air Intake systeem van BMC (zodat ie geen warme lucht trekt zoals bij een open systeem van K&N en je vermogen inlevert).
Erg benieuwd naar de waardes op de rollerbank die dag!
Ook nog een bezoek gebracht aan m'n Pug dealer om wat onderdelen te bestellen.
- De diffuser en sierstukken van de GT gaan plaatsmaken voor de versie zoals ie nu op de GTi wordt geïnstalleerd.
- Nieuwe motorkap (GT-versie) zonder logo en de gaatjes daaronder ) want vindt de grill met logo toch mooier dan op de motorkap.
- Grill van de GTi waarbij de chromen omlijsting in hoogglans zwart wordt gespoten.
- Ook het onderste rooster wordt vervangen door de GTi versie waarbij de rode sierstrip die bij mijn 308 in chroom was uitgevoerd in hoogglans zwart wordt gespoten.
- Wat de units betreft aan de zijkanten ter plaatse van de mistlampen ga ik de matzwarte en chromen delen ook in hoogglans zwart laten uitvoeren.
Het Peugeot embleem in de grill laat ik in 2 versies uitvoeren door de spuiter zodat ik nog kan kiezen bij de montage van het nieuwe spul. Misschien is het logo in hoogglans zwart net iets mooier als in het standaard chroom. Maar dat kan ik dan mooi zien .
Dan zit ik overigens nog met de diffuser van de GT en de sierstukken. Zitten nu een jaartje op de auto en misschien is er een forumbezoeker die ik voor een zacht prijsje er blij mee kan maken? Nieuw was dat setje 346,- euro.
Graag even een PB of een mailtje naar sdenbuurman@hotmail.com
- 3 augustus een performance upgrade om de basis prestaties van de 1.6THP met 155pk/240Nm te laten stijgen naar ca. 190pk/320Nm
- Om het meer sportieve karakter van de auto te benadrukken komt er ook gelijk een Forge dumpvalve in samen met een gesloten Air Intake systeem van BMC (zodat ie geen warme lucht trekt zoals bij een open systeem van K&N en je vermogen inlevert).
Erg benieuwd naar de waardes op de rollerbank die dag!
Ook nog een bezoek gebracht aan m'n Pug dealer om wat onderdelen te bestellen.
- De diffuser en sierstukken van de GT gaan plaatsmaken voor de versie zoals ie nu op de GTi wordt geïnstalleerd.
- Nieuwe motorkap (GT-versie) zonder logo en de gaatjes daaronder ) want vindt de grill met logo toch mooier dan op de motorkap.
- Grill van de GTi waarbij de chromen omlijsting in hoogglans zwart wordt gespoten.
- Ook het onderste rooster wordt vervangen door de GTi versie waarbij de rode sierstrip die bij mijn 308 in chroom was uitgevoerd in hoogglans zwart wordt gespoten.
- Wat de units betreft aan de zijkanten ter plaatse van de mistlampen ga ik de matzwarte en chromen delen ook in hoogglans zwart laten uitvoeren.
Het Peugeot embleem in de grill laat ik in 2 versies uitvoeren door de spuiter zodat ik nog kan kiezen bij de montage van het nieuwe spul. Misschien is het logo in hoogglans zwart net iets mooier als in het standaard chroom. Maar dat kan ik dan mooi zien .
Dan zit ik overigens nog met de diffuser van de GT en de sierstukken. Zitten nu een jaartje op de auto en misschien is er een forumbezoeker die ik voor een zacht prijsje er blij mee kan maken? Nieuw was dat setje 346,- euro.
Graag even een PB of een mailtje naar sdenbuurman@hotmail.com
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Zo, mooie planning. Benieuwd naar het resultaat.
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Vanochtend de nieuwe onderdelen mogen ontvangen van de Peugeot dealer.
Alle chromen onderdelen gaan straks gelijk naar de spuiter voor behandeling en daarna spuiten in hoogglans zwart.
Motorkap en grill gaan vanwege de grote direct naar de spuiter vanuit Peugeot.
24 augustus afspraak staan voor de montage van alles en ik mag helpen en foto's maken van de werkzaamheden. Hebben jullie ook wat te zien
Afspraak bij de mannen van BR-Performance is ook reeds geweest en dat krijgt nog een vervolg op korte termijn. Bij de 1e run op de testbank en het uitlezen van de computer bleek (tot mijn verbazing) dat er EURO95 was getankt, foutje van m'n vrouw, maar ik altijd Euro98 tank. Dat zagen ze ook direct aan de vermogenscurve.
Standaard had de 308 in ieder geval 151 PK en 233 Nm koppel.
Ze hebben al wel een aanpassing gedaan waardoor deze naar 177 PK ging en 301 Nm koppel maar dit was een tussenoplossing vanwege de verkeerde brandstof en dat er enkele onderdelen nog niet binnen waren helaas. De hoeveelheid koppel die er nu al bij is gekomen was goed te voelen onderin het toerental (233 > 301 Nm) in ieder geval.
De Forge dumpvalve is absoluut nodig om niet te snel de overdruk af te blazen. Het standaard ventiel van Peugeot heeft een te slappe veer waardoor ie eerder openstaat bij grotere hoeveelheid druk die we gaan toepassen in de nieuwe motorsetting. Ook de BMC intake kit kwam pas begin volgende week binnen hadden ze te horen gekregen begin deze week van de leverancier.
Zodra alles binnen is wordt er een nieuwe afspraak gemaakt (als het goed is nog deze maand ) voor een nieuwe run op de bank en met de installatie van alle onderdelen en een tank vol met Euro98 zodat ie daar op kan worden afgesteld.
Ik was wel erg te spreken over de werkwijze van de broers bij BR-Performance. Zeer nauwkeurig met alles en kundig in hun werk.
Wordt vervolgd!!!!
Alle chromen onderdelen gaan straks gelijk naar de spuiter voor behandeling en daarna spuiten in hoogglans zwart.
Motorkap en grill gaan vanwege de grote direct naar de spuiter vanuit Peugeot.
24 augustus afspraak staan voor de montage van alles en ik mag helpen en foto's maken van de werkzaamheden. Hebben jullie ook wat te zien
Afspraak bij de mannen van BR-Performance is ook reeds geweest en dat krijgt nog een vervolg op korte termijn. Bij de 1e run op de testbank en het uitlezen van de computer bleek (tot mijn verbazing) dat er EURO95 was getankt, foutje van m'n vrouw, maar ik altijd Euro98 tank. Dat zagen ze ook direct aan de vermogenscurve.
Standaard had de 308 in ieder geval 151 PK en 233 Nm koppel.
Ze hebben al wel een aanpassing gedaan waardoor deze naar 177 PK ging en 301 Nm koppel maar dit was een tussenoplossing vanwege de verkeerde brandstof en dat er enkele onderdelen nog niet binnen waren helaas. De hoeveelheid koppel die er nu al bij is gekomen was goed te voelen onderin het toerental (233 > 301 Nm) in ieder geval.
De Forge dumpvalve is absoluut nodig om niet te snel de overdruk af te blazen. Het standaard ventiel van Peugeot heeft een te slappe veer waardoor ie eerder openstaat bij grotere hoeveelheid druk die we gaan toepassen in de nieuwe motorsetting. Ook de BMC intake kit kwam pas begin volgende week binnen hadden ze te horen gekregen begin deze week van de leverancier.
Zodra alles binnen is wordt er een nieuwe afspraak gemaakt (als het goed is nog deze maand ) voor een nieuwe run op de bank en met de installatie van alle onderdelen en een tank vol met Euro98 zodat ie daar op kan worden afgesteld.
Ik was wel erg te spreken over de werkwijze van de broers bij BR-Performance. Zeer nauwkeurig met alles en kundig in hun werk.
Wordt vervolgd!!!!
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
ben curieus
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Mooi zo'n tafel vol goodies!
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Bij de diffuser van de gti, worden de sierstukken daar ook in vastgezet? Of moet je de uitlaat aanpassen? Heb er ook al naar liggen kijken maar ben ook nog aan het twijfelen of dit in combinatie met een trekhaak zou lukken.
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
@Christof,
De uitlaatsierstukken van de GTi worden vast op de diffuser gemonteerd d.m.v. bijgeleverde popnagels. De marge tussen het plastic en de sierstukken is zo klein dat dit onmogelijk op de einddemper kan worden vastgemaakt vanwege de trilling die het systeem nog kwijt moet. Uiteindelijk zal ik straks de sierstukken ook echt gaan aansluiten op het uitlaatsysteem (RVS op maat gemaakt). Dit gebeurt bij de 308 GTi door de pijpjes van de einddemper voor een minimaal gedeelte in de sierstukken te laten doorsteken maar wel los van de sierstukken aan de zijkanten zodat ze de trilling van het uitlaatsysteem niet doorzetten naar de carrosserie.
De uitlaatsierstukken van de GTi worden vast op de diffuser gemonteerd d.m.v. bijgeleverde popnagels. De marge tussen het plastic en de sierstukken is zo klein dat dit onmogelijk op de einddemper kan worden vastgemaakt vanwege de trilling die het systeem nog kwijt moet. Uiteindelijk zal ik straks de sierstukken ook echt gaan aansluiten op het uitlaatsysteem (RVS op maat gemaakt). Dit gebeurt bij de 308 GTi door de pijpjes van de einddemper voor een minimaal gedeelte in de sierstukken te laten doorsteken maar wel los van de sierstukken aan de zijkanten zodat ze de trilling van het uitlaatsysteem niet doorzetten naar de carrosserie.
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Bedankt voor de uitleg. Ik had het op men werk al bij enkele Mercedes gezien dat die dempers los van de eigenlijke uitlaat zitten maar nu ben ik zeker dat het ook bij Peugeot is. Klopt het dat ongeveer 500€ is voor diffuser en sierstukken?
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2014 - Peugeot 308 1.6THP 155pk - Stefandb
Een foto als het klaar is heren zou zijn